۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۵
کد مطلب : ۴۷۵۵۷

رخ نمايي طبيعت‌ بهاري روستاي سرپير در قاب تصوير

طبیعت بهاری روستای سپیر در شهرستان اردل چشم هر بیننده ای را به خود جذب می کند.
به گزارش جهانبین نیوز؛ با توجه به شيوع کرونا و ممنوعيت سفر به نقاط گردشگري بر آن شديم تا برخي مناطق زيبا و سرسبز  روستا‌ي  سر پير  را به تصوير بکشانيم.

روستاي زيباي سرپير، در شهرستان اردل و با فاصله ي کوتاه سه کيلومتري در شمال  شهر دشتک قرار دارد. سرپير نيز مانند دشتک پيشينه ي تاريخي طولاني و آثار متعدد تاريخي دارد و با وجود جايگاه تاريخي و مرقد امامزاده «خاتون حلب» همواره در طول تاريخ رونق خاصي داشته است و به دليل ارتباط نزديک با دشتک و اشتراک در آب و خاک، خويشاوندي، ازدواج و نسبت هاي فاميلي، با مردم دشتک قرابت زيادي دارند و جدايي ناپذيرند.

سرپير در ميان دره سرسبز و زيبايي که باغ ها و انبوهي از درختان و بوته هاي وحشي آن را در بر گرفته اند و در کنار تپه کوچکي در وسط دره و در دامنه کوه بزرگ احمدليوه واقع است.  دهکده سرپير در فضايي آرام و دلپذير، با طراوت دل انگيز طبيعت و کوهساران با شکوه، در کنار آرامگاه مقدس و مطهر امامزاده حليمه خاتون معروف به «خاتون حلب» جاي دارد. چشم انداز سرپير در بهاران همانند «تابلوي زيبايي» است که نقاش طبيعت خلق کرده است و امامزاده خاتون حلب «نگيني در دل کوهستان بختياري» است.

انتهاي پيام/570ه
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۰

ساعت:

۱۱:۴۸:۵۶

17 May 2021