۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۴۷۴۷۴
فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان فارسان

صداي پاي آب به مزارع کشاورزي روستاي چوبين مي‌آيد/ توان بالاي گروه‌هاي جهادي در ساخت و تکميل پروژه‌ها

فرمانده ناحيه مقاومت بسيج شهرستان فارسان گفت: بسيج سازندگي سپاه فارسان با ساخت 1500 متر کانال آبرساني، آب موردنياز 40 هکتار از مزارع کشاورزي روستاي چوبين را تأمين خواهد کرد.
سيد هادي صالحي فرمانده سپاه ناحيه فارسان در خصوص پروژه آبرساني روستاي چوبين در مصاحبه با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ گفت: يکي از مأموريت‌هاي اصلي سپاه محروميت‌زدايي و خدمت‌رساني به مناطق محروم کشور است که رهبر معظم انقلاب اين وظيفه را يکي از مهم‌ترين وظايف سپاه دانسته و بارها و بارها بر آن تأکيد شده است. در همين راستا در سپاه قرارگاهي تشکيل شد تحت عنوان قرارگاه شهيد همداني که از مهم‌ترين وظايف اين قرارگاه کمک به بحث بهسازي و ترميم منابع آبي و مسيرهاي آبرساني به کشاورزان و روستائيان است.

صالحي در ادامه عنوان کرد: استان چهارمحال و بختياري يازده درصد از منابع آبي کشور را در اختيار دارد اما متأسفانه از اين پتانسيل استفاده‌نشده و هنوز بسياري از مناطق اين استان با مشکل آب مواجه هستند. يکي از روستاهايي که در شهرستان فارسان از پتانسيل بسيار خوبي در بحث کشاورزي برخوردار است روستاي چوبين مي‌باشد که باوجود داشتن منابع آبي مناسب هنوز با مشکل آب مواجه بوده و کشاورزان نمي‌توانستند از اين آب به دليل نبود زيرساخت‌ها و کانال‌هاي مناسب انتقال آب استفاده کنند.

وي گفت: در همين راستا بسيج سازندگي سپاه ناحيه فارسان با همکاري گروه جهادي شهداي چوبين که غالباً از مردم و بسيجيان خود روستاي چوبين بودند ساخت کانال آب‌رساني را آغاز کرده و يک کانال آبرساني به طول 1550 متر را ساختند. از طريق اين کانال آبرساني مشکل آبرساني به مزارع کشاورزي تا حدود زيادي مرتفع شده و آب موردنياز براي آبياري 40 هکتار از مزارع کشاورزي روستاي چوبين در دسترس کشاورزان قرار مي‌گيرد.
 
 
صالحی تصريح کرد: نکته قابل‌توجه در اجراي اين طرح بود که در صحبت با پيمانکاران مختلف اين‌طور برآورد شد که براي اجراي اين پروژه بين 300 تا 400 ميليون اعتبار نياز است اما بسيج سازندگي سپاه ناحيه فارسان با استفاده از گروه جهادي شهداي چوبين با 60 ميليون اعتبار توانست اين پروژه را به‌پيش برده و تکميل کند که اين نشان از توان بالاي گروه‌هاي جهادي در ساخت و تکميل پروژه‌ها دارد.

وي در پايان گفت: در سال جاري تعداد ديگري پروژه محروميت‌زدايي و اشتغال‌زايي در سطح شهرستان به بهره‌برداري خواهد رسيد.

انتهای پیام/590پ
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

ساعت:

۱۴:۰۵:۴۶

19 Mar 2024