۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۱۴
کد مطلب : ۴۵۹۹۹

توزیع ماسک رایگان بین کارگران کمترین کمک به این قشر

توزيع ماسک و مواد ضدعفوني‌کننده بين کارگران و اصناف شهر چليچه که مجبورند هر روز سر کار بروند، کمترين کمکي است که مي‌توان به اين افراد براي مقابله با کرونا کرد.
به گزارش جهانبین نیوز ، کارگران با حذف اضافه‌کارها درآمد خودرا از دست داده‌اند و ماهیانه حداقل یک‌میلیون و ۶۰۰هزار تومان باید هزینه بهداشتی مقابله با کرونا کنند.

در همین راستا برپايي ايستگاه‌هاي سلامت تحت عنوان شهيد سليماني با همکاري پايگاه مقاومت شهيد نوروزي شهر چليچه و باهدف ارائه خدمات بهداشتي در قالب کمک به درمان بيماران و کاهش مراجعه به بيمارستان‌ها براي قطع زنجيره کرونا  برگزار شد.

 امکانات حداقلی بهداشتی در اختیار کارگران قرار نمی گیرد

 نورزي يکي از کارگران اين شهر در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز می گوید : چرا نبايد امکانات حداقلي نظير ماسک به‌صورت ملي و همه‌جا براي کارگران ايجاد شود؟ توليد و توزيع ماسک و الکل براي کارگران کار سختي است که مسئولان نه‌تنها آن را پیگیری نمي‌ کنند که حتي حرفش را هم نمي‌زنند و همه‌چيز را به خود کارگران، کارفرمايان و خيرين واگذار کرده‌اند؟
 
او ادامه می دهد: در بسياري از محيط‌هاي کاري عملاً رعايت فاصله‌گذاري اجتماعي ممکن است، ماهيت برخي از کارها هم به‌گونه‌اي است که نيروي کار فرصت نمي‌کنند مدام دست‌هاي خود را بشويند، مي‌ماند زدن ماسک و استفاده از ضدعفوني‌کننده‌ها که خرج بالاي آن فشار اقتصادي به کارگران مي‌آورد.
 
نوروزی عنوان می کند: شايد گفته شود همه پول براي خريدن يک ماسک ۱۳۰۰ توماني دارند. اولاً بايد گفت قيمت ماسک اين نيست و قيمت‌ها تا دو هزار تومان هم مي‌رسد، در ثاني يک کارگر اگر بخواهد واقعاً پروتکل‌ها را رعايت کند، بايد مدام ماسکش را عوض کند، اين‌طور درمجموع هزينه زيادي مي‌شود که با اين شرايط اقتصادي بازهم فشار را بر کارگران بيشتر مي‌کند.

به گزارش جهانبین نیوز؛ با برپایی ایستگاه های سلامت می توان مقدار زیادی از دغدغه کارگران در راستای خرید لوازم بهداشتی از جمله ماسک و مواد ضد عفونی کاهش پیدا می کند.

انتهای پیام/530پ
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲

ساعت:

۱۱:۰۹:۲۰

19 Mar 2024