۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۳ تير ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۵
کد مطلب : ۲۳۳۸۴

واقعه12 تیر ثابت کرد حقوق انسانها برای آمریکا هیچ اهمیتی ندارد

12 تیر ماه هرسال یاد آور روزی است که آب های نیلگون خلیج فارس با خون 290 مسافرپرواز شماره 655 هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران رنگین شد.
واقعه12 تیر ثابت کرد حقوق انسانها برای آمریکا هیچ اهمیتی ندارد
به گزارش جهانبین نیوز پرواز شماره ۶۵۵ هواپیمایی ایران صبح یکشنبه ۱۲ تیرماه ۱۳۶۷ از بندر عباس عازم دبی بود .

مسافران این هواپیما که نمی دانستند چه سرنوشتی در انتظار آنهاست برای پرواز در فرودگاه بندر عباس حاضر شدند ساعت هرچه با ۱۰ نزدیک می شد مسافران خودرابرای سوار شدن به هواپیما آماده می کردند . هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران که قراربود ساعت ۱۰ صبح حرکت خود به سمت دبی را طبق معمول دیگر پروازها آغاز کند ،حدود ساعت ۱۰:۱۵ صبح آخرین سفر این هواپیما آغازشد.بعد از ده دقیقه از حرکت این هواپیما در مکانی نزدیک تنگه هرمز بر روی آب های نیلگون خلیج فارس دیگر صدایی از از مسافران این هواپیما شنیده نشد ووناگهان خون مسافران پرواز۶۵۵ خلیج فارس را رنگین کرد. واین زمانی بود که هواپیمای مسافر بری جمهوری اسلامی ایران در کریدور هوایی بین المللی ودرمسیری مشخص در حال حرکت بود به وسیله ی دوموشک ناو آمریکایی وینسنس تکه تکه شد.

پس از این جنایت هولناک بشری مقامات آمریکایی وفرماندهان ناو وینسنس در ادعایی مزحک مدعی شدند که آنها یک جنگنده اف-۱۴ را هدف قرار داده اند.نکته جالب تر این که پس از این حادثه آمریکایی ها حتی به ویلیام راجرز ه دستور قتل ۲۹۰ انسان بی کناه را صادر کرده بود ،مدال افتخار هم دادند. واقعه۱۲ تیر ثابت کرد حقوق انسانها برای آمریکا هیچ اهمیتی ندارد. حمله به هواپیمای مسافری ایران یکی از نمونه های بارز نقص قوانین بین المللی از سوی دولت ایالات متحده آمریکا بود .به گونه ای که ناو آمریکایی وینسنس باعبور از مرزهای آبی کشورمان در آبهای تحت حاکمیت جمهوری اسلامی ایران یک هواپیمای مسافری را مورد حمله قرارداد.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱ اسفند ۱۳۹۸

ساعت:

۱۱:۱۲:۵۵

20 Feb 2020