۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۷
کد مطلب : ۱۸۷۰۴
مداح و ذاکر اهل بیت(ع) در گفت‌و‌گو با جهانبین نیوز:

ضرورت به روز بودن مداحان و ذاکران/ مرثیه‌سرایی امام حسین(ع) نیازمند خلوص قلب است

یک مداح و واعظ باید بتواند در سخنرانی‎ها و برنامه‌های خود به نیاز جوانان به خوبی پاسخ دهد و برای آن‌ها خوراک معنوی داشته باشد تا کارش از اثرگذاری بیشتری برخوردار شود.
ضرورت به روز بودن مداحان و ذاکران/ مرثیه‌سرایی امام حسین(ع) نیازمند خلوص قلب است
حمید حمزه، مداح و ذاکر اهل بیت(ع) در گفت‌و‌گو با خبرنگار جهانبین‌نیوز با اشاره به فعالیت‌های خود در ایام محرم و صفر اظهار کرد: بنده از سال 68 با تعزیه‌خوانی و شبیه‌خوانی فعالیت خود را آغاز کردم و از سال 75 رسما و به طور حرفه‌ای با روضه‌خوانی و مرثیه‌خوانی در هیئات بزرگ فعالیت خود را ادامه دادم.

وی افزود: هر سال یک ماه قبل از ورود به محرم برنامه‌ریزی‌های لازم را در راستای اجراهای ماه محرم و صفر انجام می‌دهم و اشعار و متن‌ها را آماده و به روز می‌کنم.

حمزه با بیان اینکه مداحی کردن عشق و علاقه می‎خواهد، گفت: کسانی می‎توانند مداح خوبی باشند که بتوانند در مکتب امام حسین(ع) شاگردی کنند و خود عامل به مکتب حسینی باشند.

این مداحل اهل بیت(ع) با بیان اینکه مداحی شغل و منبع درآمد نیست، تصریح کرد: هرچند همه ما سر سفره امام حسین(ع) ارتزاق می‌کنیم و برکت زندگی ما به یوم عشق و محبت به اهل بیت(ع) است اما نباید به مداحی به یک منبع درآمد صرف نگاه کرد.

حمزه با بیان اینکه مداحان و ذاکران امام حسین(ع) باید در وهله اول عامل به مکتب امام حسین(ع) باشند، خاطرنشان کرد: عشق به امام حسین(ع) در دل مداح و ذاکر باید وجود داشته و اگر وجود نداشته باشد موفق نیست و بنده به شخصه تلاش خود را در این راستا به کار می‌گیرم.

وی بر ضرورت به روز بودن مداحان و واعضان تاکید کرد و گفت: مداح و واعظ باید مطالعه داشته باشد و نسبت به مسائل روز، نیازمندی‌ها و مقتضیات زمان و مکان آگاهی و درایت لازم را داشته باشد.

وی افزود: یک مداح و واعظ باید بتواند در سخنرانی‎ها و برنامه‌های خود به  نیاز جوانان به خوبی پاسخ دهد و برای آن‌ها خوراک معنوی داشته باشد تا کارش از اثرگذاری بیشتری برخوردار شود.

انتهای پیام/ خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۵۴:۰۵

14 Jan 2020