۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۳
کد مطلب : ۱۸۴۸۹
کارشناس مسائل خانواده:

ماهواره ارزش هاي اسلامي ما را بي ارزش جلوه مي دهد

سلمي در گفت و گو با زنگ خبر گفت: هدف ماهواره ارزشمند جلوه دادن بي ارزش ها در فرهنگ غني اسلامي است.
ماهواره ارزش هاي اسلامي ما را بي ارزش جلوه مي دهد
به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از زنگ خبر، حجت‌الاسلام محمد سليمي کارشناس مسائل روان‌شناسي و خانواده گفت: ماهواره يک مساله سيالي است که به مرور زمان فرهنگي را به جامعه القا مي کند.

سليمي گفت: فرهنگ‌سازي در ماهواره ها با برنامه‌ريزي هاي مشخص صورت مي گيرد به طوري که رسانه هاي غربي براي ايجاد يک فرهنگ وقت مي گذارند؛ برنامه ريزي مي کنند که چگونه بتوانند ارزش هاي ما را بي ارزش جلوه دهند و بي ارزش ترين مسائلي را که در فرهنگ غني انقلاب اسلامي ما نهي شده است را فرهنگي ارزشمند نمايان کنند.

وي خاطرنشان کرد: گاهي مشاهده مي کنيم شبکه هاي فارسي زبان ماهواره توسط يهوديان اصيل آمريکايي راه اندازي مي شود که حتي به زبان فارسي آشنايي ندارند و ساختن يک شبکه فارسي دغدغه اصلي اين اشخاص غرض مند مي شود.

سليمي تصريح کرد: هدف از ماهواره هاي فارسي زبان حاکم کردن فرهنکي است که بعد از گذر زمان بتواند فرهنگ هاي ما را از بين برده و فرهنگ غربي و دور از اسلام را به جامعه القا کند.

اين کارشناس مسائل فرهنگي و خانواده گفت: يکي از برنامه هايي که در شبکه هاي مختلف فارسي زبان ها ديده مي شود برگزاري جشن طلاق است که در فرهنگ ديني ما جايگاهي ندارد و تا جايي که مي شود از اين امر نهي شده است و يا ازدواج سفيدي که در حال ترويج است.

سليمي گفت: يکي از راه‌هاي آموزش استفاده از رسانه هاي ديداري و شنيداري و داستان است؛ تاثيراتي که اين رسانه ها در آموزش دارند هيچ رسانه اي ندارد.

وي افزود: خداوند متعال نيز براي عبرت گيري از گذشتگان و آموختن مسائل ديني به ما در قرآن از زبان داستان استفاده کرده است؛ زيرابيشترين تاثير گيري انسان ها از ديدن فيلم و يا خواندن داستان است.

سليمي تصريح کرد: در علم روان‌شناسي بلوغ نوجواني را ۱۹-۱۳سالگي مي دانند و يکي از معضلاتي که ماهواره دارد افزايش بلوغ زودرس است.

وي افزود: مسائلي را که يک نوجوان بايد در سنين بالاتر متوجه شود را در سنين پايين تر متوجه مي شود و به دليل نبود بستر هاي مناسب براي رفع نياز هايش موجب ايجاد معضلات اجتماعي مي شود.

سليمي تاکيد کرد: بعضي از خانواده ها هستند که علت استفاده از ماهواره را بهره مندي از شبکه هاي مفيد و معنوي همانند شبکه هاي پخش مستقيم اماکن متبرکه بيان مي کنند اما سوال اساسي اين است که آيا قفل کردن بعضي شبکه ها موجب کنجکاوي بيشتر اعضاي خانواده و خصوصا فرزندان نخواهد شد؟

وي افزود: آيا طبق آيه قرآن که مي فرمايند "هرکسي را از چيزي منع کردي بيشتر حريص مي شود" آيا اين منع کردن ذهن را کنجکاو تر و حريص تر نخواهد کرد؟

کارشناس مسئل فرهنگي علت ديگر استفاده از ماهواره ها را پدر و مادراني دانست که مي گويند بهتر است فرزندانمان در کنار خودمان از اين شبکه ها استفاده کنند تا جايي ديگر ببينند و تا کيد کرد: اين حرف والدين حرفي بيهوده است و اين امر صرفا موجب راحتي افرداي مي شود که مي‌خواهند ماهوراه وارد زندگي انسان ها خصوصا مسلمانان شود.

سليمي گفت: اين حرف همانند اين است که به فرزندانمان شراب و يا مواد مخدر بدهيم که ديگران در جايي ديگر نخواهند به فرزندانمان بدهند.

وي خطاب به خانواده ها گفت: مطمئن باشيد اگر ماهواره وارد زندگي اي شد به مرور زمان ارکان خانواده از هم مي‌پاشد حرمت ها شکسته مي شود رابطه هاي بين زن وشوهر و والدين و فرزندان از بين مي رود و هيچ کسي در خانواده نقش خود را به خوبي انجام نخواهد داد.

سليمي با بيان اينکه در شرايط فعلي جامعه تربيت فرزندان امري دشوار و خطرناک است،افزود: اگر ماهواره را هم به اين تربيت اضافه کنيم؛ قطعا تربيت سالمي در فرزندانمان نخواهيم داشت.

وي گفت: بايد همانگونه که غربي ها استفاده از ماهواره را امري طبيعي و فرهنگي مطرح مي‌کنند و فرهنگ استفاده از ماهواره را به مردم القا مي کنند ما نيزبايد عدم استفاده از ماهواره را در ميان مردم نهادينه و فرهنگ سازي کنيم.

سليمي در پايان خاطرنشان کرد: ممکن است ماهواره شبکه‌هاي مفيدي هم داشته باشد اما ضرر هاي آن بسيار بيشتر و روشن تر از سود آن است و خانواده هاي ما اگر بخواهند بنيان خانوادگي شان محکم تر شود و گسسته نشود بايد از آن پرهيز کنند.

انتهاي پيام/ف/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۶:۳۸:۵۹

27 Dec 2019