۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۰۱
کد مطلب : ۳۷۰۸۱
مشاور وزير علوم، تحقيقات و فناوري:

برنامه‌هاي آموزشي مي‌بايست برمبناي تقاضاي اقتصادي کشور پايه‌ريزي شوند

مشاور وزير علوم، تحقيقات و فناوري گفت: برنامه‌هاي آموزشي مي‌بايست برمبناي تقاضاي اقتصادي کشور پايه‌ريزي شوند و علاوه بر استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي از دانشمندان ايراني مقيم خارج و دانشمندان برتر مسلمان استفاده شود.
برنامه‌هاي آموزشي مي‌بايست برمبناي تقاضاي اقتصادي کشور پايه‌ريزي شوند
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از منطقه آزاد، در نشستي که با حضور اعضاي هيأت رئيسه دانشگاه شهرکرد، اساتيد و دانشجويان اين دانشگاه برگزار شد، دکتر نصرت الله ضرغام، رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور و مشاور وزير علوم، تحقيقات و فناوري درخصوص اهداف صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور و فعاليت‌هاي آن گفت: توانمندسازي و حمايت از تحقيقات به‌منظور توليد دانش و فن‌آوري راهبردي با تکيه بر مباني معرفتي و سرمايه‌هاي علمي داخلي و خارجي، مهم‌ترين رسالت اين صندوق است که مي‌بايست در اين خصوص اطلاع‌رساني صحيحي صورت گيرد تا علاوه بر بهره‌گيري محققان و پژوهشگران از فرصت‌هاي اين صندوق، پيشنهادات و نقدهاي آنها جهت عملکرد بهتر به کار گرفته شود.


رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور با اشاره به رده‌بندي مؤسسه تامپسون رويترز، در زمينه‌ي حمايت از پژوهش در سال ۲۰۱۴ ميلادي، گفت: بنياد ملي علم ايران در حمايت از پژوهش در ايران رتبه‌ي اول را دارا است و در حال حاضر نيز ۱۹ پروژه‌ي استاني جهت حمايت از پژوهشگران در دست اجرا دارد.


دکتر ضرغام اساس رشد و پيشرفت کشورهاي مختلف را بهره‌گيري از توليدات فکري دانست و گفت: کشورهايي که از توان فکري خود جهت توليد فناوري بيشترين استفاده را داشته‌اند، اقتصاد پيشرفته‌تري دارند؛ چنانچه آمريکا و کشورهاي اتحاديه‌ي اروپا در اين عرصه پيشتاز بوده‌اند.



رئيس صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور تصريح کرد: برنامه‌هاي آموزشي مي‌بايست برمبناي تقاضاي اقتصادي کشور پايه‌ريزي شوند و علاوه بر استفاده از ظرفيت‌هاي داخلي از دانشمندان ايراني مقيم خارج و دانشمندان برتر مسلمان استفاده شود.



مشاور وزير علوم، تحقيقات و فناوري افزود: پروژه‌هاي تحقيقاتي تيمي و ميان‌رشته‌اي، پروژه‌هايي که با همکاري چند مرکز علمي داخل و خارج کشور انجام شوند و طرح‌هايي که در راستاي گسترش مرزهاي دانش، حل مشکلات کشور، استفاده از مزيت هاي کشور و در جهت توليد دارايي هاي فکري و دانش فني باشند، از اولويت‌هاي مورد حمايت بنياد علم کشور مي‌باشند.


گفتني است در پايان اين نشست، حاضران سؤالات، و پيشنهادات خود را جهت بهره‌مندي از حمايت بنياد علم کشور مطرح کردند و تفاهم‌نامه‌ي همکاري در زمينه‌ي اجراي ۱۵ طرح تحقيقاتي و ۵ طرح پسا دکتري بين دانشگاه شهرکرد و صندوق حمايت از پژوهشگران در راستاي سياست‌ها و اولويت‌هاي تحقيقاتي اعلام شده از سوي صندوق حمايت از پژوهشگران و فناوران کشور و دانشگاه شهرکرد به امضا رسيد.


انتهاي پيام1022ج /م۹۲۰
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

چهارشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۴۱:۱۵

8 Jan 2020