۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۴ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶
کد مطلب : ۲۲۶۴۵
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

جامعه‌ای سرزنده و آرام خواهد بود که به همه ابعاد سلامتی افراد آن توجه شود

نماینده ولی فقیه در استان گفت: تا زمانی که سلامت جسم و سلامت روح با هم در جامعه محقق نشود، نمی توان گفت که جامعه به سلامت کامل در همه ابعاد رسیده است.
جامعه‌ای سرزنده و آرام خواهد بود که به همه ابعاد سلامتی افراد آن توجه شود
به گزارش جهانبین نیوز حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی نکونام، در نشست ائمه جمعه و مجموعه بهداشت و درمان چهارمحال و بختیاری ، با تبریک اعیاد شعبانیه و گرامی داشت سالروز سوم خردادماه، با تأکید بر درایت مقام معظم رهبری در نامگذاری امسال با نام «همدلی و همزبانی دولت و ملت»، گفت: در پشت این نامگذاری یک دریا حکمت نهفته است بنابراین همگان باید همدلی و همزبانی را جدی بگیریم.

نماینده ولی فقیه در استان اظهارکرد: با توجه به شرایط کنونی منطقه ، جهان اسلام و خیز برداشتن عظیم دشمنان و مستکبران برای کشاندن جنگ‌های نیابتی به مرزهای ایران با خیال خام ضربه زدن به انقلاب اسلامی، اتحاد وهمدلی در درون کشور یک ضرورت جدی است.

امام جمعه شهرکرد ائمه جمعه را متولی سلامت معنوی جامعه بیان کرد کرد و گفت: روحانیون و به ویژه ائمه جمعه در همه دوران‌ها و عرصه‌ها دغدغه سلامت فکر ، ذهن و روح جامعه را داشته‌اند.

حجت الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به وظیفه خطیر بهداشت و درمان در تأمین سلامت در جامعه ، بر لزوم غافل نشدن این مجموعه از سلام روح نیز تاکید کرد: به طور قطع یکی دیگر از وظایف مهم دیگر شما در کنار تأمین سلامت جسم، توجه به سلامت روح جامعه است که به یقین شما از این مهم نیز غافل نیستید.

نماینده ولی فقیه در استان وظایف ائمه جمعه و مجموعه بهداشت و درمان را یک کار کاملاً مشترک خواند و گفت: اگر نگاه‌ها و جهت گیری‌ها در این کار مشترک و بسیار مهم همسو و یک جهت شود به طور قطع به یک سلامت همه جانبه برای جامعه می‌انجامد.

امام جمعه شهرکرد به رسالت خطیر و هم راستای ائمه جمعه و مجموعه بهداشت و درمان پرداخت و گفت: همان طور که مجموعه بهداشت و درمان متولی سلامت جسمی جامعه هستند، ائمه جمعه و روحانیت نیز سلامت فکری و روحی جامعه را فراهم می سازند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان با بیان این که جامعه‌ای سرزنده و آرام خواهد بود که به همه ابعاد سلامتی افراد آن توجه شود، ابراز کرد: به یقین تا زمانی که سلامت جسم و سلامت روح با هم در جامعه محقق نشود، نمی توان گفت که جامعه به سلامت کامل در همه ابعاد رسیده است.

در ادامه این نشست نیز مرتضی هاشم زاده، رییس دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، توجه به امور فرهنگی و معنوی را یکی از مهم‌ترین بخش‌های بهداشت و درمان این استان بیان کرد و افزود: در این راستا رشد و ارتقاء کارکنان مجموعه خود را در مرحله نخست در دستور کار قرار داده‌ایم.

وی به برگزاری گفتمان‌ها و نشست‌های دینی و اخلاقی ویژه کارکنان این مجموعه اشاره کرد و افزود: در همه مراکز درمانی استان نماز جماعت اقامه می‌شود و این از اولویت‌های ما است.

هاشم زاده به تشکیل شورای فرهنگی در همه مراکز درمانی این استان اشاره کرد و گفت: ما از سال گذشته اقدام به تشکیل شورای فرهنگ عمومی در سطح مراکز درمانی و بهداشتی کرده‌ایم که این شورا مسؤلیت برنامه‌ریزی برای امور فرهنگی و دینی کارکنان و بیماران را بر عهده دارد.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۴:۲۵:۳۹

4 Feb 2020