۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۸
کد مطلب : ۱۶۶۶۰

مسئول فلسطینی: مذاکرات فلسطینی–اسرائیلی فردا در قاهره آغاز می‌شود

عضو هیأت فلسطینی در سفر به قاهره برای انجام مذاکرات مربوط به برقراری آتش بس در نوار غزه گفت که مذاکرات از فردا یکشنبه با میانجی‌گری مصر آغاز می‌شود.
مسئول فلسطینی: مذاکرات فلسطینی–اسرائیلی فردا در قاهره آغاز می‌شود
به گزارش جهان بین به نقل از شبکه خبری فلسطین الیوم، «بسام الصالحی» عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین و عضو هیأت فلسطین در سفر به قاهره گفت که ما از هم اکنون برای آغاز مذاکرات آماده هستیم.

وی افزود: ما بر اساس برنامه کاری روشن عمل خواهیم کرد و طرح ما نیز رسیدن به رفع محاصره غزه و بررسی موارد مشخص است.

صالحی به مواردی که در ملاحظات فلسطینیان درباره طرح ابتکاری مصر ذکر شده است، اشاره کرد و گفت که این موارد شامل بازگشایی گذرگاه ها، لغو نوار امنیتی و اعطای اجازه به ماهیگیران برای صید ماهی تا مسافت ۱۲ مایلی و نیز آزادی اسرایی است که در جریان تبادل شالیت آزاد و سپس بار دیگر به اسارت صهیونیست ها درآمدند و همچنین آزادی اسرای مرحله چهارم مورد توافق تشکیلات خودگردان و اسرائیل است همچنانکه طرف مصری نیز بر این مذاکرات نظارت خواهد کرد.

بر اساس این گزارش، طرف اسرائیلی نیز شروطی را برای دستیابی به توافق آتش بس قرار داده است که از جمله آن تخریب تونل ها، خلع سلاح حماس، ایجاد سازوکاری برای ممانعت از قاچاق سلاح و پول به غزه و حضور نیروهای رسمی فلسطین در گذرگاه رفح است.

قرار است مذاکرات دو طرف با میانجی گری طرف مصری از فردا یکشنبه آغاز شود و خواسته های فلسطینی و اسرائیلی مورد بررسی قرار گیرد.

صالحی همچنین اظهار داشت که تلاش هایی برای متقاعد کردن اسرائیل برای برقراری آتش بس انسانی در غزه در جریان است و این در حالی است که طرف فلسطینی از جمله جنبش حماس همچنان به آتش بس پایبند هستند.

وی با اشاره به اینکه اسرائیل آتش بس را نقض می کند، تصریح کرد که اگر اسرائیل در موضوع آتش بس جدی است باید همه فعالیت های نظامی را متوقف سازد.

بر پایه این گزارش، «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روز گذشته هیأتی فلسطینی متشکل از عزام الاحمد و ماجد فرج از جنبش فتح، موسی ابو مرزوق، خلیل الحیه، عزت الرشق، محمد نصر و عماد العلمی از جنبش حماس، بسام الصالحی از حزب الشعب، قیس عبدالکریم از جبهه دموکراتیک، زیاد نخاله و خالد البطش از جهاد اسلامی و ماهر الطاهر از جبهه خلق را تشکیل داد تا در قاهره با میانجی‌گری طرف مصری درباره برقراری آتش بس در غزه مذاکره نمایند.

این در حالی است که رژیم صهیونیستی روز گذشته موضوع ربوده شدن یک نظامی این رژیم در نوار غزه را بهانه قرار داد تا آتش بس ۷۲ ساعته را نقض کرده و دست به کشتار مردم غزه بزند و بر اساس گزارش منابع فلسطینی از صبح امروز تا کنون ۵۰ تن بر اثر حملات رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند.

نیمه شب گذشته نیز بر اثر حملات هوایی و توپخانه‌ای ارتش اسرائیل به نوار غزه بیش از ۴۰ فلسطینی دیگر شهید شدند و تعداد شهدای روز گذشته به ۱۰۷ تن و بیش از ۴۰۰ زخمی رسید.

وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد بعد از گذشت ۲۶ روز از تجاوز اسرائیل به نوار غزه بیش از ۱۶۹۶ شهید و ۹ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.
منبع: تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۰۰:۵۶

16 Feb 2020