۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۶
کد مطلب : ۴۰۳۶۶
عبدالله گنجی در یادواره شهدای مهدیه مطرح کرد

ایرانی‌ها ثابت کردند از تحریم و تهدید آمریکا ترسی ندارند/مردم پیام تاسوعا و عاشورا را درک کنند

استاد دانشگاه گفت: نباید زیاد نگران آمریکا بود و دشمنان داخلی و خارجی باید این نکته را بدانند، مردم به دلیل شرایط اقتصادی مقابل جمهوری اسلامی نمی‌ایستند، آمریکایی‌ها هم فهمیدند برای برخورد با ایران نه تحریم و نه تهدید هیچ یک کارساز نیست.
ایرانی‌ها ثابت کردند از تحریم و تهدید آمریکا ترسی ندارند/مردم پیام تاسوعا و عاشورا را درک کنند
به گزارش جهانبین نیوز؛ عبدالله گنجی استاد دانشگاه شب گذشته در یادواره شهدای مهدیه اظهار کرد: عاشورا میراثی ارزشمندیست که به ما رسیده.

وی با بیان اینکه حرکت انقلاب نشان می‌دهد بخشی از تاریخ به صورتی‌که بوده تکرار می‌شود، افزود: همیشه دشمنان خارجی مشکل ایجاد نمی‌کنند همانطور که امام حسین (ع) در شهری شهید شد که روزی پایتخت پدرش بود و این یعنی دشمنان داخلی خطرناک‌تر از دشمنان خارجی هستند و امروز نیز باید این را در نظر داشت.

گنجی افزود: اشرافی‌گری آفتی است که در آن زمان امیرالمومنین (ع) با آن مواجه بودند، اشراف در آن زمان همان‌هایی بودند که زمان پیامبر (ص) را درک کردند و عصاره کار آن‌ها کربلا شد، در این زمان بود که امام علی (ع) مجبور شد به سراغ کسانی برود که جوان‌تر بودند و در دوره پیامبر زندگی نکردند.

این استاد دانشگاه اضافه کرد: اگر در عاشورا و تاسوعا فقط به دنبال کسب ثواب باشیم خودخواهی است، باید توجه داشت پیام این روزها برای ما چییست و اگر ما در آن زمان حضور داشتیم آیا در سپاه امام بودیم یا در سپاه یزید؟

گنجی تاکید کرد: اگر ما در این ۴۰ سال مقاومت کردیم به تعبیر شهید آوینی سِر آن در نهضت عاشورا است، این سِر همان چیزی است که امام (ره) شناخت و باید بگوییم ما تا مراسم عاشورا و تاسوعا را داریم، هستیم.

وی افزود: نباید زیاد نگران آمریکا بود و دشمنان داخلی و خارجی باید این نکته را بدانند، مردم به دلیل شرایط اقتصادی مقابل جمهوری اسلامی نمی‌ایستند و آمریکایی‌ها هم فهمیدند برای برخورد با ایران نه تحریم و نه تهدید هیچ یک کارساز نیست.

گنجی سخت‌ترین کار در جامعه اسلامی را شناخت مسلمانان واقعی از آن‌هایی که تابلو دین در دست گرفتند دانست و ادامه داد: باید بصیرت‌مان را در این زمینه بالا ببریم.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۳۴:۴۷

18 Jan 2020