۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۴ - ۱۲:۰۳
کد مطلب : ۲۴۸۳۱
رئیس فنی و حرفه‌ای هفشجان خبر داد

برگزاری دوره اسانس‌گیری از گیاهان داروئی برای اولین بار در چهارمحال و بختیاری

رئیس فنی و حرفه‌ای هفشجان گفت: براساس نیازسنجی‌های بعمل آمده و استقبال خوب کارآموزان، برای اولین‌بار در این استان دوره اسانس‌گیری از گیاهان داروئی برگزار شد.
برگزاری دوره اسانس‌گیری از گیاهان داروئی برای اولین بار در چهارمحال و بختیاری
علی جمشیدی رئیس مرکز فنی و حرفه‌ای هفشجان در گفت‌وگو با جهانبین نیوز از اجرای آموزش اسانس‌گیری از گیاهان داروئی در این مرکز خبر داد.

وی افزود براساس نیازسنجی‌های بعمل آمده و استقبال خوب کارآموزان، برای اولین‌بار در استان دوره اسانس‌گیری از گیاهان داروئی در این مرکز اجرا شد و با توجه به پتانسیل بالای منطقه و پراکندگی و تنوع زیاد گیاهان داروئی در استان امید است اجرای این دوره گامی موثر درجهت توسعه اشتغال در حوزه گیاهان دارویی در استان باشد.

اجرای بيش از ۱۴ هزار نفر ساعت آموزش فني و حرفه‌اي در فلارد

حیدری رئيس مرکز آموزش فني و حرفه‌اي فلارد در گفت‌وگو با جهانبین نیوز از ارائه ۱۴۵۶۸ نفر ساعت آموزش فني و حرفه‌اي درشش ماهه اول سال‌جاري به متقاضيان خبرداد.

وی با اشاره به ارائه آموزش حرفه‌هاي جوشکاری آرگون، جوشکاری سازه‌های فولادی، تابلوبافی، پرورش قارچ، خیاطی محلی در اين مرکز افزود در شش ماهه سال‌جاري ۱۴ هزار و ۵۶۸ نفر ساعت آموزش جهت متقاضيان اجرا شده، که ۴ هزار و ۳۳۵ نفر ساعت از اين آموزش‌ها جهت آقايان ۱۰ هزار و ۲۳۳ نفر ساعت نيز جهت بانوان ارائه شده است.

این مسئول با اشاره به ارائه آموزش‌هاي مهارتي متنوع در اين مرکز، از ارائه ۵ هزار و ۶۲۱ نفر ساعت آموزش در حوزه ثابت شهري، ۸ هزار و ۹۴۷ نفرساعت در حوزه سيار روستايي توسط اين مرکز خبر داد.

ارائه بیش از ۱۵ هزار نفر ساعت آموزش به دهیاران توسط اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری

محمود تقی‌پور مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز از ارائه ۱۵۳۶۰نفر ساعت آموزش به دهیاران استان در قالب قرارداد آموزشی این ادار کل با استانداری استان خبر داد.

وی تاکید کرد: این آموزش‌ها را در قالب سرفصل‌های اعلامی از دفتر امور روستائی و شوراهای استانداری و در شهرستان‌های فارسان، اردل و لردگان اجرا گردیده و برنامه‌ریزی جهت اجرای این دوره در سایر شهرستان‌های استان نیز صورت گرفته است.

اجرای بيش از ۳۳ هزار نفر ساعت آموزش فني و حرفه‌اي در کیار

جعفری رئيس مرکز آموزش فني و حرفه‌اي شلمزار در گفت‌وگو با جهانبین نیوز از ارائه ۳۳ هزار و ۸۶۸ نفر ساعت آموزش فني و حرفه‌اي درشش ماهه اول سال‌جاري به متقاضيان خبر داد.

این مسئول با اشاره به ارائه آموزش حرفه‌هاي سفره‌آرايي، سبزي‌آرايي، گياهان دارويي، پرورش قارچ، روبان‌دوز، تابلو فرش، گليم‌باف، کارآفريني و رايانه‌کار در اين مرکز افزود در شش ماهه سال‌جاري ۳۳ هزار و ۸۶۸ نفر ساعت آموزش جهت متقاضيان اجرا شده، که ۵ هزار و ۹۵۷ نفر ساعت از اين آموزش‌ها جهت آقايان ۲۷ هزار و ۹۱۱ نفر ساعت نيز جهت بانوان ارائه شده است.

رئيس مرکز آموزش فني و حرفه‌اي شلمزار با اشاره به ارائه آموزش‌هاي مهارتي متنوع در اين مرکز، از ارائه ۱۹ هزار و ۲۲۶ نفر ساعت آموزش در حوزه ثابت شهري، ۱۰ هزار و ۸۱ نفر ساعت در حوزه سيار روستايي و یک هزار و ۷۰۸ نفر ساعت آموزش در حوزه جوار دانشگاهي، ۲ هزار و ۶۴۰ نفرساعت در حوزه سیار،۲ هزار و ۱۱۳ نفر ساعت در حوزه آسیب‌های اجتماعی توسط اين مرکز خبر داد و افزود: طرح نيازسنجي آموزش‌هاي مهارتي جهت شهرستان اجرا شد.

برگزاری گذر مهارتی در همایش حفاظت محیط زیست رودخانه زاینده‌رود به همت آموزش فنی و حرفه‌ای چهارمحال و بختیاری

محمود تقی‌پور در گفت‌وگو با جهانبین نیوز از برگزاری دوره گذر مهارتی در قالب همایش حفاظت محیط زیست رودخانه زاینده‌رود در محل گردشگری پل زمانخان به مناسبت روز جهانی گردشگری با همکاری مرکز آموزش فنی وحرفه‌ای شهرستان سامان و حفاظت محیط زیست استان خبر داد.

وی تصریح کرد: شرکت‌کنندگان در این همایش بر ایجاد زیرساخت‌های لازم در راستای حفاظت از محیط زیست منطقه و رودخانه زاینده‌رود و پيشگيري از آلوده‌سازي آب که يكي از راه‌هاي علمي و با صرفه حفظ محیط زیست است تاکید نمودند و لزوم ايجاد اهرم‌هاي قوي قانوني، استحكام و قاطعيت در برخورد با آلوده‌كنندگان منابع آب و افزايش آگاهي عمومي را از مواردي دانستند که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد.

در ادامه این برنامه گذرمهارتی توسط مدرسان مجرب این اداره کل برگزار گردید.

انتهای پیام/۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۴۷:۳۲

1 Feb 2020