۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۱
کد مطلب : ۳۵۴۶۹

مراسم عزاداري شهادت امام جعفر صادق (ع) در شهرستان فارسان برگزار شد

شهرستان فارسان در سالروز شهادت ششمين اختر تابناک آسمان امامت و ولايت، حضرت امام جعفر صادق (ع) رئيس مکتب جعفري يکپارچه غرق در عزا و ماتم شد.
مراسم عزاداري شهادت امام جعفر صادق (ع) در شهرستان فارسان برگزار شد
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پيرغار، مساجد، حسينيه ها در شهر فارسان ميزبان عزاداران و سوگواران شهادت آن امام همام بودند و عزاداران در غم سالروز شهادت رئيس مذهب شيعه به سوگواري و مرثيه سرايي پرداختند

رئيس شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي شهرستان فارسان گفت: حضرت امام صادق (ع) به ‌عنوان بنيان‌گذار مذهب شيعه خدمات بزرگ و فراموش ناشدني را در زمينه علمي و فقهي به مسلمانان کرده است

حجت الاسلام و المسلمين جهانبخش يوسفي با بيان اينکه اين امام صادق (ع) زنده‌کننده مکتب تشيع است؛ اظهار کرد: تربيت انسان‌هاي عالم و شايسته و پرورش و آموزش شاگرداني با ويژگي‌ها و تخصص‌هاي خاص از مهم‌ترين ويژگي‌هاي امام صادق (ع) بوده است.

وي افزود: امام صادق (ع) 4 هزار شاگرد با درجات علمي بالا و باايمان تربيت کردند که هرکدام از اين شاگردان در زمينه‌هاي مختلف علوم اسلامي مانند فقه، کلام و فلسفه مهارت خاصي داشتند و زبانزد جهان آن زمان بودند.

يوسفي بابيان اينکه سيره عملي امام جعفر صادق (ع) مي‌تواند الگويي مناسب براي روحانيون و مبلغان ما باشد، گفت: تشکيل حوزه‌هاي علميه، تربيت و تعليم دانشمندان در رشته‌هاي مختلف نمونه اي از فعاليت‌هاي امام صادق (ع) در طول حيات پربرکت ايشان بود.
 
به گزارش پیرغار؛ امام جعفر صادق (ع) در هفدهم ربيع الاول سال 83 هجري قمري در مدينه و در خانه امام محمد باقر (ع) پيشواي پنجم شيعيان ديده به جهان گشود. کنيه آن حضرت «ابو عبدالله» و لقبش «صادق» است.
 
حضرت صادق در دوران عمر شريف خويش از مکتب نوراني و آسماني جدش امام سجاد(ع) پيشواي چهارم شيعيان و پدرش امام محمدباقر(ع) کسب فيض کرد، ايشان پس از شهادت پدر بزرگوارش در سن 31 سالگي به امامت رسيد و با پايه ريزي مکتب جعفري موجب بازسازي و زنده نگه داشتن شريعت محمدي (ص) شد.
 
همه جريان ها و حرکت هاي علمي مسلمانان در دوره امامت امام صادق(ع) رونق گرفت و مجالس درس و مناظره هاي علمي داير و از رونق خاصي برخوردار شد، در همين راستا امام شاگردان بسياري را براي عرضه افکار خالص اسلام و طرد انديشه هاي باطل و منحرف تربيت کرد.
 
دوران امامت 34 ساله ايشان مصادف با اواخر حکومت امويان و اوايل حکومت عباسيان بود که سرانجام اين امام بزرگوار در 65 سالگي بر اثر توطئه هاي منصور عباسي در سال 148 هجري به شهادت رسيد.

انتهاي پيام1026ج /590پ
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی پیرغار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۳۶:۰۴

29 Dec 2019