۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۷
کد مطلب : ۲۳۸۲۲
مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي چهارمحال و بختياري

اشتغال 14 هزار و 838 نفر در صنایع کوچک چهارمحال و بختیاری

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان گفت: در چهارمحال و بختياري نيز صنايع كوچك تاكنون ۶۴۶ هكتار زمين دريافت كرده اند كه ۳۸۷ هكتار آن با اشتغال ۱۴۸۳۸ نفر و با سرمايه گذاري ۱۵۲۹۹ ميليارد ريال به بهره برداري رسيده اند.
اشتغال 14 هزار و 838 نفر در صنایع کوچک چهارمحال و بختیاری
به گزارش جهانبین نیوز؛ به مناسبت بيست و يكم مردادماه روز حمايت از صنایع کوچک،مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان چهارمحال و بختياري برنامه هاي ويژه اين شركت را كه از ۱۰ لغايت ۲۲ مرداد ماه اجرايي مي شوند را تشريح كرد.

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان چهارمحال و بختياري در خصوص بيست و يكم مردادماه روز حمايت از صنایع کوچک گفت:از آنجا كه در تقويم رسمي كشور روز ۲۱ مرداد ماه ،روز حمايت از صنايع كوچك نام گرفته و داراي اهميت بسزاي است ،چرا كه سیر تاریخچه صنایع کوچک و متوسط در بعد از انقلاب حاکی از کم توجهی دولت ها به این بخش و اهمیت روزافزون به صنایع بزرگ است‌ که با توجه به اهمیت صنایع کوچک و متوسط در استراتژی توسعه درون‌زا به نظر می‌رسد که این بخش نیازمند توجه همه‌جانبه و بازنگری می‌باشد.

رئيس هيات مديره شركت شهركهاي صنعتي استان چهارمحال و بختياري افزود: صنايع كوچك به صنايع با اشتغال زير۵۰ نفر اطلاق مي شود. صنايع كوچك ۹۲% صنايع كشور را تشكيل مي دهند و ۴۱% اشتغال و ۲۴% سرمايه گذاري صنايع كشور را به خود اختصاص داده اند و اين صنايع توانسته اند تاكنون ۳۰۴۰۱ هكتار زمين در شهركها و نواحي صنعتي كل كشور دريافت كرده كه ۱۶۴۷۳ هكتار از زمين هاي مذكور با اشتغال اسمي ۷۰۷۳۹۰ نفر و سرمايه گذاري ۵۵۱۱۲۵ ميليارد ريال توانسته اند پروانه بهره برداري اخذ نمايند.

رضا گنجي در ادامه اظهار كرد: بالطبع در استان چهارمحال و بختياري نيز صنايع كوچك تاكنون ۶۴۶ هكتار زمين دريافت كرده اند كه ۳۸۷ هكتار آن با اشتغال ۱۴۸۳۸ نفر و با سرمايه گذاري ۱۵۲۹۹ ميليارد ريال به بهره برداري رسيده اند.

گنجی با بیان اینکه سرمایه‌گذاری در صنایع بزرگ به تنهایی قادر به رفع مشکلات اقتصادی نمی‌باشد، تصریح کرد: کشورهای در حال توسعه به منظور غلبه بر مشکلات اقتصادی ـ اجتماعی به دنبال مدلی برای رشد و توسعه صنعتی می‌باشند به همین دلیل برخی از این کشورها از یک یا دو دهه اخیر در راستای انعطاف‌پذیری خود در امر تولید به سرمایه‌گذاری و گسترش صنایع کوچک و متوسط پرداخته‌اند.

وي با بيان اينكه فرسوده شدن ماشين آلات ،نبودن بهره وري لازم از ماشين آلات و به روز نبودن تكنولوژي توليد، عامل مهمي است كه موجب شده صنايع كوچك نتوانند در بازار رقابتي به فعاليت خود ادامه دهند گفت: ضعف واحدهاي صنعتي در بازاريابي حرفه اي و نحوه فروش محصولات نيز عامل تعيين كننده اي در ركود آنها محسوب مي شود.

از جمله ساير عوامل ناموفق بودن واحدهاي توليدي بكارگيري روشهاي سنتي در ايجاد، بهره برداري و مديريت آنها مي باشد. لذا ارائه آموزشهاي اثربخش مديريتي ، تخصصي، مهارتي و كارآفريني در قالب دوره هاي آكادميك و كوتاه مدت و همچنين تسهيل شرايط و فرهنگ سازي استفاده و بكارگيري خدمات مشاوره مديريت وفني نيز تاييد بسزايي در روند موفقيت واحدهاي توليدي خواهد داشت.

مديرعامل شركت شهركهاي صنعتي استان چهارمحال و بختياري افزود: باتوجه به اينكه يكي از مهم ترين اهداف شركت شهركهاي صنعتي استان حمايت از صنايع كوچك و توليد مي باشد، برنامه هايي در زمينه حمايتي هاي مذكور تدوين شده است كه از جمله آنها مي توان به موارد زير اشاره كرد:
 ارايه تسهيلات از محل كمكهاي فني و اعتباري و طرح كمك به نوسازي و تجديد ساختار صنايع
 حمايت از واحدهاي صنعتي جهت استفاده از صندوق ضمانت سرمايه گذاري صنايع كوچك جهت جبران كسري وثيقه تسهيلات بانكي
 ايجاد مراكز خدمات فناوري و كسب و كار شهركرد جهت ارايه خدمات مشاوره اي- آموزشي و مرتفع نمودن مشكلات واحدهاي صنعتي
 ارايه خدمات آموزشي به واحدهاي صنعتي
 حمايت از خوشه هاي صنعتي و توسعه آنها
 برگزاري تورهاي صنعتي جهت آشنايي با واحدهاي صنعنتي موفق
 حمايت از پايان نامه هاي دانشجويي مرتبط با صنعت

رئيس هيات مديره شركت شرکهای صنعتی استان با تشريح برنامه هاي اين شركت بمناسبت ۲۱ مرداد ماه روز حمايت از صنایع کوچک ،گفت: اين شركت براي درك درست و توجه عاليه به حمايت از صنايع كوچك در استان و نيز تنوع برنامه هاي پيش بيني شده در خصوص اين روز ،از ۱۰ لغايت ۲۱ مرداد ماه به اجرا اين برنامه ها اقدام خواهد نمود تا به تعهد و نقش حمايتي خود در اين خصوص در استان عمل نموده چرا كه صنایع كوچك استان چهارمحال و بختياري می توانند سیاست های صنعتی و تولیدی خود را در زمان کوتاهی تغییر دهند که این مسئله مزیتی برای رشد صنعت و اقتصاد و به سبب آن رونق اشتغال در استان خواهد داشت و همچنين امتياز خاصي براي سرمايه گذاران محسوب می شود.

وي ادامه داد: به منظور آشنا سازی مردم با محصولات صنایع کوچک از تاریخ ۱۸ تا ۲۳ مرداد ماه نمایشگاهي از محصولات صنایع کوچک در محل دائمی نمایشگاه هاي استان برگزار می‌گردد.

گنجی ديدار و نشست با نماینده ولی فقیه در استان،انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه و مراكز آموزش عالي استان و بانک های عامل ، برگزاری تور صنعتی ،برگزاري نشست هاي علمي- تخصصي و نيز خبري ،حضور مجموعه شركت شركهاي صنعتي استان و صنعتگران صنايع كوچك در نماز عبادي سياسي نماز جمعه ،تهيه مستند تصويري در خصوص صنايع كوچك استان ،فضا سازي و تبليغات محيطي در سراسر استان و افتتاح و رونمایی از ۴ پروژه را از دیگر برنامه های این روز دانست.

وی از رونمایی از نخستین کتاب جامع بانک اطلاعات واحدهای صنعتی استان در کشور خبر داد و تصریح کرد: این کتاب برای اولین بار در کشور به منظور آشنايي هرچه بيشتر با صنايع كوچك استان چهارمحال و بختياري و حمايت از بازار صنايع مذكور گردآوري شده است که به ۴ زبان فارسی ،روسی ، عربی و انگلیسی تهیه شده است.



انتهای پیام/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۵ بهمن ۱۳۹۸

ساعت:

۲۰:۱۹:۲۹

14 Feb 2020