۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۲۱:۴۱
کد مطلب : ۲۱۶۶۱
رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری:

هدف اصلی هنر انقلابی معرفی انقلاب اسلامی به عنوان یک مکتب ارزشمند جهانی است

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری هدف اصلی هنر انقلابی را معرفی انقلاب اسلامی به عنوان یک مکتب ارزشمند جهانی دانست.
هدف اصلی هنر انقلابی معرفی انقلاب اسلامی به عنوان یک مکتب ارزشمند جهانی است
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز حجت الله شیروانی رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در نشست خبری هفته هنر انقلاب اسلامی در جمع خبرنگاران استان با اشاره به سالروز شهادت مرتضی آوینی و هفته هنر انقلاب اسلامی گفت: حوزه هنری یکی از متولیان اصلی هنر انقلاب اسلامی است.

شیروانی اظهار کرد: حوزه هنری تلاش می کند بتواند الگو و نمونه و گفتمانی از هنر انقلاب اسلامی را ارائه کند.

وی بررسی هنر انقلاب اسلامی را توجه به شعار اصلی انقلاب یعنی استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی دانست و تصریح کرد: هنر انقلاب به دنبال استقلال انسانها از قیدو بندهای مادی و رسیدن به رشد و تعالی است.

شیروانی گفت: هنر انقلاب اسلامی هنری است که به دنبال حاکم کردن اراده همگانی مردم برای رسیدن به جهان بینی وحیانی و اسلامی است و هنری است متعهد و حساس که نسبت به جامعه احساس مسئولیت می کند.

وی هدف اصلی هنر انقلابی را معرفی انقلاب اسلامی به عنوان یک مکتب ارزشمند جهانی دانست و بیان کرد: حوزه هنری نیز از ابتدای شروع فعالیت هدف اصلی خود را ترویج گفتمان هنر انقلاب اسلامی قرار داد.

شیروانی با اشاره به کلید واژه های اساسی در سخنان شهید آوینی چون سیاره رنج، قیام امام حسین، مسئولیت و تعهد و روشنفکری اظهار کرد: هنرمند آزاد، آزاداندیش، متعهد و مسلمان در نگاه شهید آوینی هنرمندی است که دغدغه بشریت را دارد و مدام در فکر اصلاح خود است.

وی افزود: بین آرمانهای انقلاب اسلامی و کلید واژه های شهید آوینی ارتباط مستقیمی وجود دارد.

رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری با اشاره به برنامه های هفته هنر انقلاب اسلامی از برگزاری 10 برنامه محوری در این هفته خبر داد.

وی گل‌افشانی گلزار شهدا در روز ۲۰ فروردین، برگزاری نمایشگاه عکس و نقاشی برای نمازگزاران مصلی نماز جمعه، دیدار مدیران فرهنگی استان در روز ۲۳ فروردین با نماینده ولی‌فقیه در استان را از جمله این برنامه ها عنوان کرد.

شیروانی از برگزاری سومین یادواره جشن هنر در سالن تبلیغات اسلامی در ۲۴ فروردین ماه خبر داد و گفت: این مراسم با حضور هنرمندان شاخص کشور و استان برگزار خواهد شد.



انتهای خبر/1020ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۷:۱۳:۱۷

27 Dec 2019