۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
کد مطلب : ۳۵۵۹۴
کارشناس مسائل سياسي:

برجام، قراردادی بر باد رفته است/دولتمردان مراقب بازخواهی بیشتر آمریکا باشند

يک کارشناس مسائل سياسي ضمن بيان اين که برجام يک قرارداد و قانون برباد رفته است که نمي شود به آن اعتماد کرد، گفت: دولتمردان بايد مراقبت کنند برجام باعث بازخواهي بيشتر آمريکا از ايران نشود.
برجام، قراردادی بر باد رفته است/دولتمردان مراقب بازخواهی بیشتر آمریکا باشند
به گزارش جهانبین نیوز، فتاح کرمي در گفتگو با کلار ضمن اشاره به تحريم هاي جديد آمريکا عليه ايران، اظهار داشت: پس از اجرايي شدن برجام انتظار و تلقي اين بود که اين سند باعث گره گشايي در حوزه اقتصادي و از بين رفتن نظام و ساختار تحريم ها شود اما متاسفانه اخيرا طرح جديدي در حوزه تحريم هاي سنگين عليه ايران با اجماع دو حزب جهوري خواه و دموکرات در مجلس آمريکا به تصويب رسيد.

وي گفت: به نظر مي رسد تحريم هاي جديد حاصل آن کينه و عدواتي است که نظام سلطه و به ويژه آمريکا با نظام اسلامي ايران دارد اما آنچه مشخص شد بدون ترديد اين تحريم ها قطعا آثار مستقيمي در دسترسي به منابع ارزي ايران در حوزه نفت خواهد داشت.

کرمي با بيان اين که تحريم هاي جديد نسبت به ساير تحريم ها شدت بيشتري دارد و از آن به عنوان سياه چاله تحريم ها نام برده مي شود، گفت: تحريم هاي جديد جامع ترين بسته تحريم هايي است که مي گويند در تاريخ آمريکا بي سابقه است و دو حزب جمهوري خواه و دموکرات با اکثريت آرا آن را به تصويب رساندند.

اين فعال سياسي به مولفه هاي قدرت و ارزشمند ايران نظير موشک، ذخاير و منابع خدادادي، مشارکت اجتماعي و نعمت ولايت فقيه اشاره کرد و گفت: اگر به اين ظرفيت ها توجه شود مي توانيم با اتکاء به توانمندي هاي داخلي فشارهاي تحريم ها را کاهش دهيم.

برجام قراردادي بر باد رفته است/مراقب بازخواهي بيشتر آمريکا باشيم

وي ضمن تاکيد بر اين که دولتمردان بايد مراقبت کنند تا برجام باعث بازخواهي بيشتر آمريکا از ايران نشود، گفت: اقتصاد مقاومتي تنها راه برون رفت کشور از تحريم ها است.

کرمي گفت: هنگامي که نظام سلطه متوجه شد تحريم ها اثربخشي لازم و کافي را ندارد پاي ميز مذاکره آمدند اما بدعهدهاي آمريکا همانند سابق در قضيه برجام نيز قابل پيش بيني بود.

اين کارشناس مسائل سياسي برجام را يک قرارداد و قانون برباد رفته اي دانست که نمي شود به آن اعتماد کرد و در سايه آن نمي توان به اقتصاد و پيشرفت کشور کمک کرد.

کرمي همچنين گفت: آنچه که مهم است دولتمردان نبايد در برابر اين بدعهدي ها ساکت بنشينند؛ بايستي فعاليت هاي کشور را گسترده تر کنند.

حاميان برجام دلواپس ترين افراد در کشور هستند

وي، اقدام فوري از طريق سازمان ملل، شوراي امنيت و هيئت نظارت بر برجام را براي پاسخ به اين تحريم ها ضروري دانست و گفت: اکنون وقت آن نيست که بخواهيم در برابر اين حرکات ساکت بنشينيم.

اين کارشناس مسائل سياسي با بيان اين که حرکت جديد آمريکا نشان داد که برنامه هاي بلند مدتي براي نظام اسلامي ايران دارند، گفت: اگر شرايط همين طور پيش رود بايد به حالت قبل از برجام بازگرديم و غني سازي را با شدت و حدت بيشتري ادامه دهيم.

کرمي اضافه کرد: تحريم هاي جديد آمريکا نشان داد کساني که از قضيه برجام قند در دلشان آب شده بود و احساس مي کرند خورشيد تاباني بر اين کشور تابيده اکنون دلواپس ترين افراد در کشور هستند.

وي ضمن بيان اين که برخي ها اصلا تصور نمي کردند لبخند آمريکا در مذاکرات به چنين اقدامي منجر شود، گفت: دولتمردان هم در قضيه برجام تجربه اي به دست آوردند البته اين تجربه پيش از اين هم آزموده شده بود.

اين فعال سياسي گفت: قطعا در چند روز آينده شرايط متفاوت تر خواهد بود و کساني که سنگ برجام را به سينه مي زدند و آن را باغ گلابي و خورشيد تابان معرفي مي کردند انتظار مي رود عکس العمل و موضع گيري در مقابل اين تحريم ها و تهديدات آمريکا نشان دهند.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۱:۰۳:۱۴

4 Jan 2020