۰
plusresetminus
این روزها خرید بازار لوازم‌التحریر داغ است اما بیشتر خانواده‌ها با اینکه از تاثیر منفی تصاویر شخصیت‌های غیرایرانی بر روی این لوازم بر کودکان خود آگاه هستند، به اصرار فرزندان و به دلیل گرانی این لوازم ناگزیر مجبور به خرید لوازم با تصاویر انیمیشن‌ها و بازی‌های بیگانه می‌شوند.
کودکان ایرانی مجذوب اسطوره‌های وارداتی/انزوای لوازم التحریر ایرانی در سایه گرانی و گمنامی
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از پايگاه خبري تحليلي پيرغار، اين روزها تمام مغازه‌ها و کنار خيابان‌ها پرشده است از انواع لوازم‌التحرير و پوشاک مدرسه، با توجه به فرارسيدن بازگشايي مدارس و شروع سال تحصيلي جديد وجود لوازم‌التحرير و کيف مدارس در رنگ‌ها و مدل‌هاي متفاوت انتخاب را براي والدين و دانش آموزان دشوار ساخته است.

خريد وسايل استاندارد موردنياز دانش آموزان و گراني اين لوازم دغدغه والديني مي‌باشد که خود را براي شروع سال تحصيلي هم گام با فرزندان آماده مي‌سازند.

لوازم‌التحرير با عکس‌هاي کارتون‌هاي غربي تأثير منفي بر اخلاق فرزندمان دارد

خانم حيدري يکي از والدين دانش آموزان فارسانی در گفت‌وگو با پیرغار؛ اظهار کرد: متأسفانه قيمت بعضي لوازم‌التحريرهاي توليد داخلي از لوازم‌التحريرهاي با مارک خارجي گران‌تر است.

وي بيان کرد: با اينکه مي‌دانيم خريد لوازم‌التحرير با برند خارجي و عکس‌ انیمیشن‌هاي غربي تأثير منفي بر اخلاق فرزندمان دارد اما نمي‌توانيم از خريد آنان با توجه به اصرار بسيار پسرم صرف‌نظر کنيم.


آقاي محمدي فروشنده لوازم‌التحرير گفت: به دليل تنوع در سليقه مصرف‌کننده ناچار به عرضه انواع لوازم‌التحرير خارجي و داخلي هستيم.

وي اظهار داشت: لوازم‌التحرير خارجي با زرق‌وبرق خاص و تنوع در رنگ و طرح چشم دانش آموزان را خيره کرده و قيمت آن محصولات هم سر به فلک کشيده و همه والدين قادر به خريدن همه نوع لوازم‌التحريري نيستند. برخي از والدين که درآمد بالايي ندارند مجبورند به‌تنهايي براي خريد لوازم‌التحرير روانه بازار شوند، چراکه تنوع در رنگ و طرح چشم فرزندان را خيره مي‌کند و زماني که پدر و مادر نتوانند خواسته فرزندشان را برآورده کنند شرمنده و خجالت‌زده مي‌شوند.


این فروشنده لواز‌التحریر بيان داشت: ورود کالاهاي بي‌کيفيت و قاچاق هم يکي از معضلاتي است که به افزايش قيمت کالاها کمک مي‌کند، البته ناگفته نماند همه کالاهاي وارداتي از کيفيت بالايي برخوردار نيستند صرفاً قيمت بالا را به خود اختصاص داده‌اند.

هيچ‌گونه نظارتي بر بازار وجود ندارد

یکی دیگر از همشهریان فارسانی که به همراه فرزندان خود در حال انتخاب کیف بود در گفت‌وگو با پیرغار گفت: اينجا هر مغازه براي اجناس خود قيمت‌هاي متفاوتي را انتخاب کرده است درصورتي‌که بيشتر اجناس از نظر جنس و ظاهر باهم يکي هستند اما تفاوت قيمت گاه به ده هزار تومان هم مي‌رسد و جالب است که هر مغازه از مغازه ديگري اجناس خود را گران‌تر مي‌فروشد و هيچ‌گونه نظارتي وجود ندارد.


وی ادامه داد: من دو فرزند دارم که يکي از آن‌ها امسال دوم دبستان مي‌رود و يکي ديگر در مقطع راهنمايي، شما بگوييد با اين درآمد کم و حقوقي که دولت‌ به‌ کارمندان مي‌دهد و با گراني و تورمي که وجود دارد و هر چه داد مي‌زنيم که بابا گراني بيداد مي‌کند و تورم همچنان وجود دارد چه باید بکنیم؟

این شهروند فارسانی یادآور شد: از مسئولين دولت مي‌خواهيم بيايند فقط يک روز با ما زندگي کنند ببينند آيا تاب و تحمل اين زندگي و سختي روزگار را دارند، ولي بااين‌همه با توکل به خداوند و سپاس از او سعي مي‌کنيم در پرورش اماناتي که به ما سپرده کوتاهي نکنيم.

رعايت استاندارد خريد کيف و کوله‌پشتي متناسب با وزن دانش آموزان باشد

خانم خسروي کارشناس مشاوره در گفت‌وگو با پیرغار بیان داشت: رعايت استاندارد خريد کيف و کوله‌پشتي متناسب با وزن دانش آموزان از سوي والدين ضروري است، چون استفاده از کيف غيراستاندارد موجب آسيب جدي به ستون فقرات دانش آموزان مي‌شود.

وي افزود: کيف دانش آموزان بايد به‌گونه‌اي باشد که وزن آن بر روي دوش آنان قرار گيرد و کودک مجبور نباشد به دليل سنگيني دائم شانه‌هاي خود را به عقب و جلو حرکت دهد.
 
خسروی خاطرنشان کرد: بايد نظارت مستمر دستگاه‌هاي اجرايي آموزش‌ و پرورش با همکاري صنعت، معدن و تجارت براي فروش پوشاک مدارس، لوازم‌التحرير و کيف و کفش بر اساس قيمت مصوب در تمام فروشگاه‌ها و توليدي‌هاي عرضه‌کننده وجود داشته باشد تا تمام خانواده‌ها بتوانند با خيالي آسوده براي فرزندشان خريدهاي لازم را انجام دهند.

انتهاي پيام1026ج /590پ
مرجع : پایگاه خبری تحلیلی پیرغار
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۵:۵۷:۴۶

31 Dec 2019