۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۷
کد مطلب : ۱۷۹۷۰
گزارش جهانبین نیوز از روز آتش‌نشانی و ایمنی/

آتش‌نشانی مصداق بارز ایثارگری / 14 پایگاه آتش‌نشانی در چهارمحال و بختیاری بهره‎برداری می‎شود

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی 14 پایگاه آتش‌نشانی در استان خبر داد و گفت: راه‌اندازی این پایگاه‌ها از ابتدای امسال آغاز شده و تا دهه فجر تکمیل و به بهره‎برداری می‎رسد.
آتش‌نشانی مصداق بارز ایثارگری / 14 پایگاه آتش‌نشانی در چهارمحال و بختیاری بهره‎برداری می‎شود
به گزارش خبرنگار جهانبین‌نیوز، هفتم مهرماه با عنوان روز آتش‌نشانی و ایمنی نامگذاری شده است.
هدف از نامگذارى این روز به عنوان "روز ملى ایمنى و آتش نشانى"، تبدیل ایمنى در کشور به یك فرهنگ می‌باشد.

در روز ۷ مهر ۱۳۵۹ وقتی که دشمن بعثی به پالایشگاه آبادان حمله هوایی کرد، آتش نشانان منطقه و شهرهای اطراف برای مهار آتش به پالایشگاه رفتند که در حین عملیات خاموش کردن آتش مجددا هواپیماهای دشمن اقدام به بمباران پالایشگاه می کنند که منجر به شهادت تعداد زیادی از آتش نشانان می‌شود.

برهمین اساس طرح تعیین روز آتش نشانی و ایمنی در سال ۱۳۷۹ توسط ستاد هماهنگی امور ایمنی و آتش نشانی کشور پیشنهاد و توسط شورای عالی انقلاب فرهنگی کشور تائید شد.

این روز با هدف ترویج ایمنی و پیشگیری از حوادث در سطح کشور هم چنین یادآوری حماسه‌آفرینی‌ها و از خودگذشتگی‌های آتش‌نشانان میهن اسلامی در عرصه دفاع مقدس نامگذاری شده است.

به همین مناسبت مراسمی در شهرکرد برای گرامیداشت این روز و تجلیل از آتش‌نشانان برتر با حضور جمعی از مسئولان و مدیران استان برگزار شد.


در این برنامه معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری با قدردانی از خدمات و تلاش‌های پرسنل و کارکنان این سازمان، افزود: کار آتش‌نشانی کار سخت و طاقت‎فرسایی است اما فعالان این عرصه با آمادگی جسمانی، هماهنگی و همدلی، نشاط و شادی را در خود حفظ کرده‌ تا در انجام وظایف خود به خوبی عمل کنند.

وی، کار آتش‌نشانی را نمود بارز ایثارگری دانست و گفت: بی‎شک ایثاری بالاتر از این نیست که افرادی همواره خود را برای کمک به هم‌نوعان خود و نجات آن‌ها در حالت آماده‎باش باشند و خود را در دل حادثه قرار دهند.

امیری به ارائه گزارشی از وضعیت آتش‌نشانی استان پرداخت و گفت: از یک سال گذشته تاکنون اقدامات خوبی در راستای تجهیز و رسیدگی به مشکلات این بخش انجام گرفته است.

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی 14 پایگاه آتش‌نشانی در استان خبر داد و گفت: راه‌اندازی این پایگاه‌ها از ابتدای امسال آغاز شده و تا دهه فجر تکمیل و به بهره‎برداری می‎رسد.

امیری، مشکل نیروی انسانی را از مشکلات آتش‌نشانی استان دانست و گفت: در یک سال گذشته توانستیم با جذب 43 نیروی آتش‌نشان از طریق آزمون و مصاحبه عملی این مشکل را تا حدود زیادی برطرف کنیم.

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری، تامین تجهیزات پایگاه‌های آتش‌نشانی را از دیگر اقدامات این معاونت برشمرد و افزود: تاکنون 150 میلیون تومان اعتبار به تجهیز پایگاه‌های آتش‌نشانی استان اختصاص داده شده  و امید می‎رود با جذب اعتبارات لازم از محل مدیریت بحران بتوانیم در تکمیل و تجهیز ساختمان‌های آتش‌نشانی تا پایان سال اقدامات خوب و موثری انجام دهیم.


امیری، آتش‌نشانی با نردبان بلند را از دیگر تجهیزات موردنیاز آتش‌نشانی استان دانست و تصریح کرد: در شهرکرد به واسطه آپارتمان‌ها و ساختمان‌های بلند به آتش‌نشانی با نردبان بلند نیاز داریم.

وی با بیان اینکه مشکلات کمبود تجهیزات آتش‌نشانی سایر شهرستان‎ها نیز در حال پیگیری است، گفت: اگر شهرداری‌ها 30 درصد اعتبار لازم خرید تجهیزات را تقبل کنند، 70 درصد مابقی هم از سوی معاونت عمرانی تامین می‎شود و از این طریق ماشین‎آلات موردنیاز آن‌ها تا پایان سال جاری تامین می‎شود.

امیری بر ضرورت راه‌اندازی نهادهای مردمی خودگردان برای کمک به آتش‌نشانی تاکید کرد و افزود: استان‌ ما در رابطه با آتش‌نشانان داوطلب بین سال‌های 80 تا 83 از استان‌های پیشتاز کشور بود 

وی خاطرنشان کرد: سازمان آتش‌نشانی این موضوع را جدی بگیرد و در محله‌ها و کوی‌ها مختلف آن را راه‌اندازی و تجهیزات لازم را در اختیار آن‌ها قرار دهد.

معاون عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: ثبت‌نام آتش‌نشانان داوطلب، آموزش آن‌ها و برگزاری رزمایش‌ها، مانورها و همایش‌های مرتبط می‎تواند آمادگی عمومی را در سطح شهر ایجاد کند که به مهار آتش و جلوگیری از وقوع حوادث احتمالی بعد از آن کمک به سزایی دارد.


در این برنامه، حمید ملک‌پور فرماندار شهرستان شهرکرد نیز با تبریک روز آتش‌نشانی اظهار کرد: کار آتش‌نشانی بسیار مهم و ارزشمند و دارای حساست‌های خاص خود است.

وی، آمادگی را از ضرورت‌های کار آتش‌نشانی دانست و گفت: آمادگی از نظر زمان و بهره‌گیری از تکنولوژی‌های روز و انجام بادقت کارها می‎تواند آتش‌نشانان را در انجام وظایف محوله یاری دهد.


تجلیل از آتش‌نشانان برتر استان و برگزاری رزمایش از دیگر ویژه‌برنامه‌های این مراسم بود.

انتهای پیام/خ ز/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۲۴:۱۳

27 Dec 2019