۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۴ آبان ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۴
کد مطلب : ۲۵۳۹۵
رئیس قوه‌قضائیه:

بدون ترس و واهمه از لبنان و سوریه حمایت می‌کنیم

رئیس قوه‌قضائیه گفت: بدون ترس و واهمه از لبنان و سوریه حمایت می‌کنیم.
بدون ترس و واهمه از لبنان و سوریه حمایت می‌کنیم
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مهر، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جمع نخبگان و اعضای هیات علمی دانشگاه استان مازندران با ورود به بحث مدرنیته و آثار آن در زندگی انسان گفت: این موضوع از مغرب زمین آغاز شد و به کشور ما نزدیک شده است که می‌توان آن را در تولیدات فکری، فیلم‌ها، سریال‌ها و ابزارهای جدید مشاهده کرد، البته خود واقعیت مدرنیته بحث فلسفی می‌طلبد.

وی افزود: ما اصولا با تبلت، موبایل و فیلم سینمایی مشکل نداریم، بلکه مشکل ما بنیان‌های فلسفی و نظری و فکر پشت این مدرنیته است.

رئیس قوه‌قضائیه گفت: وقتی فرد را اصل قرار می‌دهیم، جامعه به انزوا کشیده می‌شود، مانند اینکه همسایه از همسایه خبر ندارد و این همان فرهنگ غربی است که با حیات ایمانی تفاوت دارد.

وی گفت: چندی پیش داشتم فیلم سینمایی می‌دیدم که در دیالوگ‌ها آن جوان گفت می‌خواهم زندگی‌ام را خودم انتخاب کنم که این همان تفکر مدرنیته است که دارد تزریق می‌شود. امروز کودک ۱۲ساله مقابل پدر و مادر می‌ایستد و می‌گوید خودم می‌خواهم زندگی‌ام را تعیین کنم که شاید در ظاهر زیبا باشد، اما دنیایی حرف دارد که در انتها به عقلانیت ابزاری می‌رسد یعنی به جای اینکه به غایت‌ها نظر دهد، به ابزارها فکر می‌کند و کاری ندارد چه تبعاتی دارد، بلکه دنبال این است که موفق شود، مثل اینکه فردی تنها کالایی را تولید کند، اما به اثر آن در سبک زندگی انسان و محیط زیست نگاه نداشته باشد.

آملی لاریجانی افزود: آیا واقعا تولیدکنندگان موبایل و تبلت می‌دانستند این ابزار چه اثری بر مردم دارد، در حالی که روانشناسان می‌گویند نحوه ارتباطات زندگی شخصی با این وسایل از بین رفته است؛ البته این مدرنیته تبعاتی هم در عالم سیاسی دارد و فردگرایی موجب انزوا هم شده است، یعنی وقتی در کشوری نان و آب افراد فراهم است، کاری به سیاست کشور ندارند که به کدام سمت می‌رود و این همان استبداد نرم است و وقتی اینها را کنار هم می‌گذاریم نحوه حیات خاص به دست می‌آید و کار غرب همان تحمیل نحوه حیات است؛ در حالیکه قرآن کریم می‌فرماید اگر انسان عمل صالح انجام دهد، به او حیات طیبه می‌دهیم.

وی در خاتمه گفت: آنجا که خداوند به حضرت موسی(ع) گفت: «لَا تَخَفْ وَلَا تَحْزَنْ» باید از این نکته استفاده کنید در موضوع سیاست خارجه؛ اگر نحوه حیات قرآنی را پذیرفتیم، در موضوع سیاست خارجه هم اثر می‌کند. نمی‌شود عقلانیت نباشد و شمشیر بکشیم. پس اگر ایمان داریم، دیگر نباید بترسیم. ما از مقاومت لبنان و سوریه حمایت می‌کنیم و هیچ پرده‌پوشی هم نداریم؛ چراکه مؤمن نباید بترسد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۲:۱۱:۱۶

29 Dec 2019