۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۸ تير ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۰
کد مطلب : ۲۹۰۲۰
در چهارمحال و بختیاری:

​تاثير مستقيم وقوع جرم با اقتصاد، بازار داغ پرونده‌هاي دادگستري

رئيس کل دادگستري چهارمحال و بختياري گفت: اين روزها وقوع جرم تاثير مستقيمي با وضعيت اقتصادي دارد و در همين راستا فعاليت‌هاي زيادي در حوزه پيشگيري صورت مي‌گيرد.
​تاثير مستقيم وقوع جرم با اقتصاد، بازار داغ پرونده‌هاي دادگستري
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از بام ايران خبر، سيد عبدالله موسوي همزمان با آغاز قوه قضاييه در جمع خبرنگاران استان اظهار کرد: هر چقدر رونق اشتغال و درآمدزايي جامعه، کشور و استان بيشتر شود، تشکيل پرونده‌هاي تخلف سير نزولي و هرچه نابساماني‌ها، بيشتر باشد، جرايم مالي نيز بيشتر مي‌شود.

وي تصريح کرد: بيش از 18 هزار فقره پرونده از سال‌هاي گذشته باقي مانده است که 141 هزار و 722 پرونده آن از سال گذشته بوده است و همين امر موجب شده نسبت به سال قبل رشد 17 درصدي داشته باشد.

موسوي بيان داشت: يکي از علت‌هاي اصلي افزايش پرونده‌ها در سال جاري پرونده‌هايي بوده که در راستاي اجراي قانون ثبت شده است.

وي افزود: در سال‌هاي گذشته نرخ رشد پرونده‌هاي تشکيل شده در دادگستري استان کمتر از 10 درصد بوده است.

وي اذعان داشت: باتوجه به پرونده‌هاي مانده از سال‌هاي قبل و پرونده‌هاي ورودي سال گذشته بيش از 131 هزار و 900 پرونده در دادگستري استان مختومه شد.

موسوي يادآور شد: بيشترين جرائم ثبت شده در استان در بخش کيفري در زمينه سرقت‌هاي مستوجب تعزير، ضرب و جرح عمدي، توهين به اشخاص و در بخش حقوقي نيز تامين خواسته، مطالبه خسارات دادرسي و مطالبه طلب بوده است.

2 هزار پرونده طلاق در چهارمحال و بختياري تشکيل شده است

رئيس کل دادگستري چهارمحال و بختياري گفت: بيش از 2 هزار فقره پرونده طلاق در چهارمحال و بختياري تشکيل شده است که نسبت به گذشته از کاهش 4،59 درصدي مواجه بوده است.

موسوي، برگزاري دوره‌هاي آموزشي تحکيم خانواده، ارائه آموزش‌هاي زوجين در کلينيک‌هاي مشاوره براي پيشگيري از وقوع طلاق، ارائه آموزش‌هاي مهارت‌هاي زندگي و ترويج سبک زندگي اسلامي ايراني براي جوانان در شرف ازدواج را از عوامل موثر در کاهش طلاق عنوان کرد.

انتهاي پيام1026ج /530ب
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۷:۲۸:۴۸

28 Dec 2019