۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۲۳:۳۲
کد مطلب : ۲۸۵۷۱
به مناسبت هفته معلم:

نياز به استراتژي واحد در سيستم آموزش و پرورش/انگيزش کليد هر يادگيري است

دبير هنرستان و مدرس دانشگاه با بيان اين که بايد استراتژي واحدي در سيستم آموزش و پرورش حاکم شود و در هر دولتي تغيير نکند، گفت: تغيير و تحول ها بايد با استراتژي واحد همخواني داشته باشد.
نياز به استراتژي واحد در سيستم آموزش و پرورش/انگيزش کليد هر يادگيري است
به گزارش جهانبین نیوز، زين‌العابدين سيفي در گفت‌وگو با کلار، با بيان اين که بايد سيستم آموزش و پرورش رضايت‌بخش مردم و خانواده‌ها باشد، گفت: تحولات اين سيستم بايد از انگيزه‌هاي مادي و معنوي برخوردار باشد.

سيفي با اشاره به حرکت سيستم آموزش و پرورش در مسير مدنظر مقام معظم رهبري، تصريح کرد: رهبر معظم انقلاب اخيرا در ديدار با فرهنگيان فرمودند دانش‌آموزاني بايد تربيت شوند که هويت مستقل داشته باشند.

وي با بيان اين که انگيزش و انگيزه داشتن کليد هر يادگيري است، گفت: هويت مستقل داشتن و تربيت چنين دانش‌آموزاني نياز به معلمان دلسوز و مستقل دارد.

اين دبير هنرستان ادامه داد: اگر بخواهيم يادگيري پايدار و پردوام داشته باشیم و افراد جريان‌ساز مدنظر مقام معظم رهبري تربيت شوند بايد پارامترهاي انگيزشي را افزايش دهيم.

سيفي، بعد مادي و معنوي کار در سيستم آموزش و پرورش را از پارامترهاي انگيزشي دانست و گفت: مهم‌ترين مسئله‌اي که آموزش و پرورش بايد به آن تاکيد داشته باشد بحث انگيزشي است.

وي مهم‌ترين دغدغه قشر فرهنگيان را مشکلات رفاهي و معيشتي عنوان کرد و افزود: هرچه بيشتر به مسائل رفاهي و معيشتي اين قشر اهميت داده شود به رسالت اصلي خود بهتر مي‌توانند عمل کنند.

اين مدرس دانشگاه با بيان اين که آموزش و پرورش بايد يک آموزش رايگان باشد، خاطرنشان کرد: سياست خصوصي‌سازي مدارس تجربه موفقي نبود و طبق نظر جديد وزير آموزش و پرورش بايد اولويت به آموزش هاي دولتي و رايگان داده شود.

وي با اشاره به اين که بايد استراتژي واحدي در سيستم آموزش و پرورش حاکم شود، گفت: در آموزش و پرورش بايد نقاط مثبت گذشتگان تقويت و نقاط ضعف برطرف شود.

انتهاي پيام1026ج /۵۴۰ ک
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۰۰:۳۸:۰۱

27 Dec 2019