۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱
کد مطلب : ۳۶۶۲۵
گفتگو با نویسنده رمان "چایت را من شیرین می کنم"؛

لجبازی که مسیر اولین رُمان مرا به مدافعان حرم گره زد

نویسنده رمان “چایت را من شیرین می کنم “با بیان اینکه این رمان، از سر لجبازی با یک دوست شروع شد گفت: اصلا قرار نبود رمان چنین موضوعی را دنبال کند و فقط میخواستم یک رمان ساده ی عاشقانه باشد اما به مرور، خط فکری رمان تغییر کرد و مسیر خاصی را پیش گرفت که این ماجرا را از نگاه شهدا میدانم.
لجبازی که مسیر اولین رُمان مرا به مدافعان حرم گره زد
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ زهرا اسعدبلنددوست، نویسنده کتاب “چایت را من شیرین می کنم” در گفتگو با پرنیان گیل درخصوص نوشتن این رمان که در مورد مدافعان حرم است و مورد استقبال قرار گرفته است اظهار کرد: این رمان، سر لجبازی با یک دوست شروع شد واین لجبازی مربوط میشود به ناملایمتی های یک عده از دوستان، در راه دادن به جوانها برای ورود به علایقشان در مشاغل مختلف و اینکه مدام باید برای رسیدن به خواسته اش تلاش کند اما یک عده هستند که تا جایی که راه دارد میخواهند از این علاقه و تلاش به نفع خودشان سواستفاده کنند و در آخر که بهره کشی شان تمام شد، خیلی راحت تو را کنار می گذارند.

وی با اشاره به چگونگی نوشتن این رمان گفت: اصلا قرار نبود رمان چنین موضوعی را دنبال کند و فقط میخواستم یک رمان ساده ی عاشقانه باشد اما به مرور، خط فکری رمان تغییر کرد و مسیر خاصی را پیش گرفت که این ماجرا را نگاه شهدا میدانم.

بلند دوست به کلیت داستان این رمان اشاره کرد و عنوان کرد: رمان «چایت را من شیرین می کنم» روایت خانواده ای ایرانی است که ساکن آلمان هستند. پدر سر سپرده ی رجوی است و پسر تحت تاثیر تبلیغات داعش، وارد گروهکی تروریستی می شود. اینجا تلاش سارا برای برگرداندن تنها برادرش به خانواده شروع و منجر به درگیر شدن با مسائل و اتفاقات عجیب می شود.

نویسنده کتاب “چایت را من شیرین می کنم ” با اشاره به چگونگی شکل گرفتن خط فکری این رمان تصریح کرد: وقتی که مطمئن شدم قلمم دنبال چه موضوعی است، هدفم فقط و فقط شد، نشان دادن قدرت سپاه ایران، سیاستهای کثیف دشمن و واقعیت دلنشین اسلام و مسلمانی ، چون معتقدم در شرایط کنونی، یک سری از مسائل باید بیشتر باز شود تا افکار متشنج و مورد حمله قرار گرفته شده از رسانه های مختلف، بتوانند به نتیجه درست برسند، هر چند اگر محصول کل تلاشمان، فقط یک نفر باشد.

بلنددوست با بیان اینکه میزان زمامی که برای نوشتن این رمان صرف کرد عنوان کرد: نگارش این رمان چهار الی پنج ماه زمان برد و الهام گرفته از زندگی یک دوست است که چند ماه قبل از شروع رمان با دختری آشنا شدم که مسلمان زاده بود و بزرگ شده ی ایتالیا اما خودش و برادرش عملا هیچ دین و خدایی را قبول نداشتن و پدر و مادرشان هم از اسلام به مسیحیت رفته بودند که بنا به شرایطی که در زندگی این دختر و برادرش پیش می آید هر دو مسلمان می شوند.

وی درپاسخ به این سوال که این رمان اولین کتابی است که به چاپ رسانده است گفت: من قبل این کار به عنوان نویسنده در در صداوسیمای تهران و در گیلان در سایت خبری تحلیلی پرنیان گیل فعالیت داشتم اما تاکنون رمان ننوشته بودم و جالب اینکه درکل علاقه ایی به نوشتن و خواندن رمان هم نداشتم ولی شرایط باعث شد که وارد این مسیر بشوم.

این نویسنده با بیان اینکه عنایت شهدا را در نگارش این رمان حس میکردم تصریح کرد: شاید کمی شعاری باشد اما من شهدا را حامی خود در این کار میدانم ثانیه به ثانیه این رمان را زندگی کردم و هر بار که کم می آوردم متوسل می شدم.

بلنددوست درپاسخ به اینکه آیا نگارش این رمان در وی هم اثری داشته است گفت: خیلی ادعا ندارم که عوض شدم یا عارف شدم یا شبیه شخصیتهای خوب رمان… اما هر بار که مرورش میکنم حال دلم را شیرین میکند ، هر چند که حال گذراست.

وی به نگارش فصل دوم این رمان و عنوانش اشاره کرد و اظهار کرد: حدود یک ماه قبل است که فصل دوم را شروع کردم و در فضای مجازی منتشر کردم ، اما به دلایلی، نشرش را متوقف کردم و همچنین فعلا عنوان کتاب قطعیت ندارد.

این نویسنده با اشاره به میزان استقبال از این رمان تصریح کرد: در ابتدا قسمت های مختلف رمان ” چایت را من شیرین می کنم” که با عنوان “فنجانی چای با خدا” در پایگاه خبری تحلیلی بانوان گیلان پرنیان گیل بروز می شد و همزمان من در فضای مجازی نیز منتشر میکردم و با توجه با بازدید زیاد و پیامهایی که دریافت میکردم متوجه شدم که به لطف خدا این رمان توانسته توجه جوانها را جلب و یک سری مسائل را برایشان روشن کند که امیدوارم فروش کتاب نیز مورد استقبال دوستدارانش واقع شود و مورد حمایت قرار گیرد.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۵۸:۴۹

27 Dec 2019