۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۵۷۲۶۳
امام جمعه فارسان مطرح کرد:

سپاه نهادی نظامی در جهت اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی

امام جمعه فارسان گفت: اگرچه سپاه هويتی نظامی دارد اما نظامی‌گری در واقع يک بُعد از ابعاد اين نهاد مکتبی است.
سپاه نهادی نظامی در جهت اهداف و آرمان‌های انقلاب اسلامی
حجت‌الاسلام محسن ملک پور به مناسبت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی (۲ اردیبهشت) و به‌پاس حماسه تنبیه رژیم صهیونیستی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز، اظهار کرد: در نخستین روزهای پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، با فرمان حضرت امام خمینی (رضوان‌الله علیه) به جوانان غیور و انقلابی ایران اسلامی، عده‌ای از دل‌سوختگان راستین و پیروان صدیق ولایت‌فقیه گرد هم جمع شدند و نهاد مقدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را پی‌ریزی کردند.

وی تصریح کرد: پس از مدتی حضرت امام (سلام الله علیه) در دوم اردیبهشت‌ماه ۱۳۵۸ طی فرمانی به شورای انقلاب، رسماً تأسیس نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را اعلام کردند. تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی که نتیجه هوشمندی و درایت الهی امام راحل بود، امروز بحمدالله به مثابه «کَشَجَرَةٍ طَیِّبَةٍ أَصْلُهَا ثَابِتٌ وَفَرْعُهَا فِی السَّمَاءِ» (ابراهیم: ۲۴)، با حضور بابرکت و مخلصانه خود در عرصه‌های گوناگون مورد نیاز کشور، به یک نیروی نظامی، امنیتی، سازندگی، اطلاعاتی، فرهنگی و خدمت‌رسانی کارآمد و خستگی‌ناپذیر برای نظام جمهوری اسلامی تبدیل‌شده است اگر معنای کلمه طیبه انقلاب اسلامی به‌خوبی درک شود، جایگاه محوری و والای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز به‌وضوح روشن می‌گردد.

امام جمعه فارسان افزود: انقلاب اسلامی، یعنی نفی و تغییر حاکمیت طاغوت - هر تجاوزگر و یا هر معبودی غیر از خدای متعال – باهدف استقرار حاکمیت اللَّه است. انقلاب اسلامی، یک انقلاب سیاسی صرف یا دگرگونی اجتماعی محض نیست، بلکه به معنای تجدید حیات اسلام ناب در تمام وجوه و ابعاد آن به‌ویژه اسلام سیاسی بوده، اسلام نابی که تنها مکتب جامع، اصیل و حاوی طرح کاملی برای زندگی بشر و تضمین‌کننده عدالت، امنیت، صلح، آزادی و در یک‌کلام انسانیت است.

ملک‌پور گفت: اگرچه سپاه هویتی نظامی دارد اما نظامی‌گری در واقع یک بُعد از ابعاد این نهاد مکتبی است، سپاه نهادی نظامی در جهت اهداف و آرمان‌های والای انقلاب اسلامی است و حفاظت و نگهبانی از نظام و حکومت اسلامی مهم‌ترین رکن آن را تشکیل می‌دهد. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در افقی فرازمند، دارای آرمان‌های مکتبی، انسانی و جهان‌شمول است که باید همیشه حرکت خود را به آن‌سو جهت دهد.

وی اظهار داشت: یکی از ابعاد هویتی سپاه که بارها از جانب رهبر معظم انقلاب موردتوجه و تحسین قرار گرفته شده، انقلابی بودن این نهاد در عرصه‌های موردنیاز برای کشور و مردم بزرگوار ایران بوده، یکی از قله‌های این حرکت و اقدامات انقلابی، رویکرد سپاه در صنعت دفاعی و اختراع و تولید موشک و پهپاد (مخفف: پرنده هدایت‌پذیر از دور) است.


ملک‌پور در پایان گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، طبق آنچه از بیانات بنیان‌گذار آن پیدا است و رهبر انقلاب اسلامی به‌عنوان فرماندهی کل قوا بر آن تأکید دارند، همچنین طبق اصل ۱۵۰ قانون اساسی، سپاه برای پاسداری از آرمان‌ها و دستاوردهای انقلاب اسلامی است. برخلاف کسانی که چهل سال است، سپاه ستیزی و سپاه هراسی تبدیل به راهبرد همیشگی‌شان شده است، این نیرو فقط برای حفاظت از تمامیت ارضی ایران نیست. ارتش جمهوری اسلامی اولین وظیفه را در این عرصه بر عهده دارد. البته هر جا که برای حفظ تمامیت ارضی به حضور سپاه نیاز بوده است، آنجا مشارکت داشته لکن حراست و صیانت از انقلاب اسلامی وظیفه‌ای فراتر از مرزهای جغرافیایی را می‌طلبد. تشکیل سپاه بدون مرزِ قدس از حدود سه دهه قبل بر همین مبناست.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۱۳:۳۵:۴۵

21 Apr 2024