۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۵
کد مطلب : ۵۷۲۰۴
سردار شهید ترکی هرچگانی:

به خود آیید و به وظایفتان عمل کنید

امام را در هر شرایطی تنها مگذارید و مصلحت را فدای حق کنید که حق باقی است و مصلحت زودگذر. ای کسانی که به جان هم افتاده‌اید، به خود آیید و به وظایفتان عمل کنید، یعنی چون مالک نیستید، رها کنید و به مالکان آن واگذارید که در رأس آن ولایت و امامت است. در هر جریانی قرار گرفتند فقط توجه شما به خدا باشد و کاری را انجام دهید که خدا راضی شود نه هیچ‌کس دیگر.
به خود آیید و به وظایفتان عمل کنید
به گزارش «جهانبین نیوز»، سردار شهید حسینعلی ترکی هرچگانی، ششم مهر ۱۳۲۷ در روستای هرچگان از توابع شهرستان شهرکرد به دنیا آمد. پدرش عبدالمناف و مادرش معصومه نام داشت. تا پایان دوره راهنمایی درس خواند. سال ۱۳۵۱ ازدواج کرد و صاحب سه دختر شد. به‌عنوان پاسدار در جبهه حضور یافت. ششم بهمن ۱۳۶۰، با سمت فرمانده تیپ علی بن ابیطالب (ع) و فرمانده محور شوش در جاده دزفول – شوش براثر اصابت ترکش خمپاره به شهادت رسید. مزار او در گلزار شهدای زادگاهش قرار دارد. وی در وصیت‌نامه خود می‌نگارد:

بسم‌الله الرحمن الرحیم

قُلْ أَعُوذُ بِرَبِّ الْفَلَقِ، مِنْ شَرِّ مَا خَلَقَ، وَمِنْ شَرِّ غَاسِقٍ إِذَا وَقَبَ، وَمِنْ شَرِّ النَّفَّاثَاتِ فِی الْعُقَدِ، وَمِنْ شَرِّ حَاسِدٍ إِذَا حَسَدَ

باری برادر عزیزم در هیچ مقطع زمانی نبوده که افرادی این چنین عاشقانه وظیفه اصلی انسانیت را بازشناخته و همچون بلبلان در جستجوی گلستانی باشند که امروزه ما می‌بینیم جوانانمان در اشتیاق شمع وجود اسلام عالم‌افروز می‌سوزند و جان تسلیم می‌کنند ان‌شاءالله که همه ما در راهش آن سعادت نهایی را پیدا نماییم.
شمارا به خدا قسم می‌دهم که در شناخت وظیفه‌ات قصور و در انجام‌وظیفه‌ات کهولت و در ایثار و گذشت بی‌دریغ مباش.

امام امت ما، خمینی بت‌شکن بسی خون‌دل خورده است؛ زحمات بسیار ارزنده‌ای به‌پای این انقلاب کشیده و همان‌طور که می‌دانید جوان‌های بسیار هم این انقلاب از ما گرفته است چون همه شهدا از صدر اسلام تا قیام امام زمان قسمت می‌دهم که امام ما را در هر شرایط تنها مگذارید و مصلحت را فدای حق نکنید که حق باقی است و مصلحت زودگذر.

دست از افکار پلیدتان بردارید
از زبان من به همه برادران بفرمایید: ای شمایی که لحظه‌لحظه‌های عمرتان در سند اعمالتان ضبط می‌گردد، به شما هشدار می‌دهم که دست از بعضی افکارتان بردارید و زیاد خود را فهمیده ندانید و برادران پاک و بی‌ریائی که در خدمت اسلام هستند نرنجانید و می‌توانید بجای طرد کردن آن‌ها، آن‌ها را بسازید که از قول ائمه اطهار اگر یک‌کلام به من بیاموزید من یک‌عمر بنده شما شده‌ام و شما این کار را انجام دهید و عزیزان ما را نرنجانید که خدا راضی نمی‌شود.

فقط توجه شما به خدا باشد
با برادران خوش‌رفتاری کنید که اخلاق حسنه از صفات نیک بشریت است. در هر جریانی قرار گرفتند فقط توجه شما به خدا باشد و کاری را انجام دهید که خدا راضی شود نه هیچ‌کس دیگر، می‌گویند که باید سواد بیاموزیم و در این مورد تأکید می‌کنند، آیا از خود هیچ پرسیده‌اید که چرا سواد بیاموزیم یا علم‌های مختلف فرامی‌گیرند.
آیا هیچ پرسیده‌اید که چرا! اما تصور می‌کنم همان شخصی که بدون فراگرفتن سواد و دنبال علم رفتن‌های این‌چنانی تمام صفات اخلاق و خصلت و معانی ذات پروردگار را شناخت و انسان الگو برای ما و فرد لایق وحی برای خدا گردید و بنای یک دین حق و بزرگترین روش‌ها و پدیده انسانی را به بشریت به ارمغان آورد و نیک بدانید که انسان به سوادآموزی و علم‌های گوناگون فراگیری نمی‌تواند فقط درراه الله و بندگی خدا به مرتبه عالی برسد.

بنا به گفته اما م عزیز و بزرگوارمان ممکن است با اندک آگاهی یک انسان با تزکیه نفس به عالی‌ترین مقام بشریت دست یابد و بنده عزیزی برای خدا باشد. ای دنیا تمام انسان‌ها را از حب خودت در امان دار و این خدا گونه‌ها را به مرتبه خودشان واگذار از هستی و غرور این حق‌پرستان را آن‌چنان بازی مده و برایشان آن رنگ‌ها را مریز که آنان بسی جایگاه اعلاتری را لایق‌اند.

ای جهالت! از اعماق این وجود ملکوت بیرون آی که او جایگاه تمام کهکشان‌هاست و افکارش تا مرزهای بی‌نهایت.

توصیه به والدین و ...
و ای پدران و مادران! دل میازارید و خود را غمگین مپندارید که خدا دوستدار شماست و از بین همه بشریت شمارا برگزید و از بوستان شما گل‌ها را لایق چیدن جست و بسی شادی نمایید که باغبانان شایسته‌ای هستید.

و ای برادران و خواهران! از این سینه‌چاکان درگاهش پند گیرید و به غافله‌شان برسید که دیری نپاید که بمانید و کاروان بگذرد.

ای فرزندان! خون‌رنگ پدرانتان را، از یاد نبرید و از آن پاسداری نمایید و اگر خلاف آن کنید، بدانید که در حق آنان ظلم کرده‌اید که خدا از ظلم فرزند در حق پدر نگذرد.

و ای همسران! خدا در آن روزی که شما و ما را خلق کرد هرکدام را خدای دیگر قرار نداد،  زندگی را بار دیگر از سرگیرید و بر روح ما از درگاه پروردگار طلب مغفرت نمایید.

توصیه به برادران و خواهران دینی
وای کسانیکه در مکتب، بر من برادر و خواهر و مادر و پدر می‌شوید مگر ما نبودیم که گرفتار آن‌چنان ظلمت و تباهی جهالت شده و فرعونی بر ما حکومت می‌کرد.  مگر امروز نیست که آزادی الهی را در جامعه با تمام ابعادش می‌بیند پس چرا بی‌تفاوت نشسته و حرکت نمی‌کنید و آن وجود برکت آمیز امام عزیز و جان مسلمین، خمینی را یاری نمی‌کنید. ما از شما انتظار داریم وگرنه، ما در روز قیامت از شما نمی‌گذریم و این دو ودیعه‌ای که در برابر خدا و امام زمانش بر شما سپرده‌ایم. از شما طلب خواهیم کرد.

به خود آیید و به وظایفتان عمل کند
ای کسانیکه به جان هم افتاده‌اید و این تخته خون ... شهدا را به اینجاوآنجا می‌کشید و صاحبانش را می‌آزارید؛ به خود آیید و به وظایفتان عمل کند. یعنی چون مالک نیستند رها کنید و به مالکان آن واگذارید که در رأس آن ولایت امت و امامت است و آنچه او صلاح بداند.

به خدا قسم اگر برخلاف آن عمل کنید هم در این دنیا و هم در آن دنیا پس خواهید داد. همان‌طور که وارثان پدرومادر؛ فرزندان به‌حق خواهند بود و بعدازآن برادران و خواهران، در اسلام هم برادر و خواهری خطاب می‌شود البته به‌صورت حقیقی آن.

و شما ای برادرانی که در چشمه نور و رحمت بی‌بهره‌اید و کام خود را سیراب نکرده‌اید،  به‌جز این مکتب در هیچ جا، شما این آزادی‌ها را نخواهید داشت.  شمارا به همان چیز که معتقدید که در آن‌هم باقی نیستند. اگر به اسلام بخواهید ضربه بزنید، نابود می‌شوید و جای  شما در اعماق جهنم خواهد بود؛ و بیایید مکتب ما را مطالعه کنید بعداً اگر به نظرتان بد بود باز می‌توانید راهتان را ادامه دهید و قرآن خواندن و روح آن را فهمیدن یاد همگان نرود و محتاج به دعاییم.

والسلام علیکم و رحمت‌الله و برکاته
 
انتهای پیام/1030ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۰۰:۰۸:۱۰

16 Apr 2024