۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۵۷۱۳۵
مدير شركت شهرک‌های كشاورزی چهارمحال و بختیاری خبرداد:

آغاز عمليات اجرايی احداث شهرک گلخانه‌ای گندمان

مدير شركت شهرک‌های كشاورزی چهارمحال و بختیاری از آغاز عمليات اجرايی احداث زيرساخت‌های (شبكه آب) شهرک گلخانه‌ای و مجتمع دامپروری گندمان، خبرداد.
آغاز عمليات اجرايی احداث شهرک گلخانه‌ای گندمان
به گزارش خبرنگار حوزه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، دلشاد جهانبخشی، اظهار کرد: شهرک گلخانه‌ای و مجتمع دامپروری گندمان با ۶۵ هکتار مساحت و ظرفیت اشتغال یک هزار نفر یکی از طرح‌های پیشران بخش کشاورزی در شهرستان بروجن است كه هم اكنون عمليات اجرايی احداث زيرساخت‌های اين شهرک گلخانه‌ای و مجتمع دامپروری با سرعت در حال انجام است.

وی افزود: همچنين تقويت گاز چهار شهرستان در راستای احداث مجتمع‌های دامپروری و گلخانه‌ای در دستور كار قرار گرفت كه با تسريع همكاری دستگاه‌های خدمات‌رسان جهت پاسخ استعلامات، تحولی عظيمی در شهرستان بروجن، بن، شهرستان شهركرد وسامان اتفاق خواهد افتاد.

مدير شركت شهرک‌های كشاورزی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اينكه ايستگاه گاز در سفيددشت شهرستان بروجن، مجتمع‌های شهرستان شهركرد، سامان و بن، تقویت خواهد شد، ادامه داد: مطالعات و استعلامات لازم جهت احداث مجتمع دام بن، مجتمع دام بین بخشی شیخ شبان، مجتمع دام وردنجان دريافت شده است و با اجرای طرح تقويت گاز، 150هكتار مجتمع دام و200 هكتار مجتمع گلخانه‌ای احداث خواهد شد كه با تسريع دستگاه‌های خدمات‌رسان و تكميل مجوزات قانونی، طرح‌های مذكور جهت تامين اعتبار احداث زيرساخت‌ها به شركت شهرك‌های كشاورزی كشور ارسال خواهد شد.

جهانبخشی با اشاره به اينكه مجتمع‌ها و شهرک‌های كشاورزی، الگوی مناسبی برای ایجاد اشتغال و رونق تولید طرح‌های عمومی غیر دولتی و تجمیع دام‌های پراکنده در سطح شهر هستند، عنوان کرد: در همین راستا مجتمع سامان واگذار شد و همچنين، هم اكنون مجتمع و شهرک كشاورزی شهرستان بروجن يكی از نمونه‌های ملی توسعه مجتمع‌ها در کشور است و 400 هكتار مجتمع گلخانه‌ای و دام در شهرستان شهرکرد مکان‌یابی، استعدادیابی و مطالعات انجام شده است.

وی خاطرنشان کرد: مجوزات لازم جهت بیش از 90 هکتار مجتمع گلخانه‌ای در شهر كيان اخذ شد و فاز اول افتتاح شده است، با رفع مشكل گاز مجتمع گلخانه‌ای 30 هكتاری گل دره، اين مجتمع نيز راه‌اندازی خواهد شد كه فاز اول مجتمع گلخانه فرخشهر در سطح 7 هكتارهم اكنون به بهره‌برداری رسيد و برای 20هکتار نيز مجوز صادر شد كه در مرحله اخذ  تسهیلات بانکی هستند، این امر باعث یک تحول عظیم خصوصا در بخش مسائل زیست محیطی، بهداشتی، اشتغال، رونق تولید و بهره‌وری از منابع محدود آب و خاک اتفاق خواهد شد.

مدير شركت شهرک‌های كشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: مجتمع دام و گلخانه‌ نافچ، چالشتر و سایر مجتمع‌های گلخانه‌ای و میدان دام نيز مورد بررسی قرار گرفت و در مرحله رفع موانع است، بررسی‌ها و استعلامات جهت احداث مجتمع‌های اسب نيز در شهرستان شهركرد، انجام شد.

جهانبخشی بیان کرد: نکته‌ مهمی که در توسعه مجتمع شهرک‌های کشاورزی اتفاق افتاده است یک حمایت جدی و هماهنگی مسؤولان عالی استان، بخش کشاورزی  و مردم است كه  این هماهنگی منسجم در کل ادوار مختلف دیده نشده است و این اتفاق در این دولت رقم خورده است.
 
انتهای خبر/1031ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۲۱:۵۹:۵۴

7 Apr 2024