۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۲
کد مطلب : ۵۷۰۵۳
رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری:

مرمت و بازسازی تاثیر زیادی بر روی آبدهی قنوات دارد

رئیس جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: مرمت و بازسازی تأثیر زیادی بر روی آبدهی قنوات داشته و موجب ابراز رضایت و شادی کشاورزان و باغداران شده است.
مرمت و بازسازی تاثیر زیادی بر روی آبدهی قنوات دارد
به گزارش خبرنگار پایگاه خبری تحللی جهانبین نیوز ،حسین برزگر صبح پنج شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: قنات‌ها به‌عنوان سرمایه‌های ملی، از پایدارترین روش جهت بهره برداری از منابع آب زیرزمینی محسوب می‌گردند و در توسعه بخش کشاورزی نقش و اهمیت به‌سزایی دارند.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ و نگهداری از این منابع تصریح کرد: دوره‌های آموزشی حفظ و نگهداری از قنوات نیز در سال جاری در سراسر استان از برنامه‌های مهم ترویجی سازمان است.

برزگر گفت: در سال ۱۴۰۲ تعداد ۱۳۰ رشته قنات با اعتباری بالغ بر ۴۲۰ میلیارد ریال مرمت و بازسازی شد که در سنوات اخیر بی سابقه بوده است.

برزگر بیان داشت: اعتبارات مصوب سفر ریاست محترم جمهور و مشارکت کشاورزان در این امر نقش عمده‌ای داشته است.

وی خاطر نشان کرد: مرمت و بازسازی تأثیر زیادی بر روی آبدهی قنوات داشته و موجب ابراز رضایت و شادی کشاورزان و باغداران گردیده است.

برزگر با بیان این که مرمت و بازسازی قنوات از برنامه‌های اساسی این سازمان است و پیگیر تخصیص اعتبار در این خصوص هستیم اذعان داشت: در سال جاری نیز تا کنون ۴۰ رشته قنات دیگر در سراسر استان جهت مرمت و بازسازی تحویل قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) گردیده است که عملیات اجرایی آنها در حال انجام است.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳

ساعت:

۰۹:۰۴:۲۰

28 Mar 2024