۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱
کد مطلب : ۵۲۴۸۲
خطیب نماز جمعه لردگان ؛

توهین نشریه فرانسوی از روی عصبانیت است / اغتشاشات بی اثر بود عصبانی شدند

حجت الاسلام رحمانی گفت : توهین نشریه فرانسوی به مرجعیت دینی ایرانیان نشان از عصبانیت آنها دارد، اروپایی های فاسد و آمریکا تروریست از بی اثر بودن اغتشاشات در ایران و قدرت و توانمندی ایران اسلامی و شکست ناپذیر بودن ملت ایران است ، فرانسوی ها مراقب کارد های که گلوی سلمان رشدی را پاره کرد و چشم اش را درآورد باشند،حتما آنها هم چنین صحنه های خواهند دید.
توهین نشریه فرانسوی از روی عصبانیت است / اغتشاشات بی اثر بود عصبانی شدند
به گزارش خبرنگار جهانبین نیوز ؛ حجت الاسلام یدالله رحمانی ضمن عرض تبریک به مناسب ولادت حضرت زهرا (س) و روز زن گفت : مدیریت عواطف حضرت زهرا (س) مثال زدنی است، احساسات وی نسبت به پدر خود به اوج خود می‌رسد تا جایی که از وی با نام (ام ابیها) برده میشود ، مادری دلسوز به فرزندان و محبت نسبت به امیرالمومنین (ع) ، آن حضرت را به یک انسان عاشق تبدیل کرده است،همه خانواده (اهل البیت) از عاطفه و محبت او بهره میبرند.

خطیب نماز جمعه لردگان با اشاره به مدیریت عاطفه زنان و ویژگی های شاخص حضرت فاطمه (س) گفت : مدیریت عواطف و احساسات در مقدورات یک زن است و کاملا قابل الگو گیری است، بدون اینکه موازنه روابط به هم بخورد و مدیریت عواطف یک شاخص در زندگی حضرت زهرا (س) است که میشود در طول تاریخ از آن بهره برد.
 
وی افزود : حضرت زهرا (س) نمونه بارز مطالبه گری است و این خصوصیت را هم خود حضرت در قضایای دفاع از امام علی (ع) در مقابل بیعت اجباری و اخذ سند فدک و خطبه فدکیه می توان دید، که این روحیه را به حضرت زینب (س) نیز مشاهده می کنیم، این مطالبه گری و پیگیری در کنار توجه به حیا ، ادب و حدیث بوده است.
 
رحمانی با اشاره به فعالیتهای اجتماعی و ابراز علاقه حضرت به همسر خود بیان کرد: خانه حضرت زهرا (س) محل رفت و آمد بخشی از بدنه جامعه است، گاهی کسانی پیش پیامبر (ص) آمدند و درخواست کمک کردند ، آن افراد را به منزل دخترش ارجاع می داد، آن حضرت ملجأ و مددکاری اجتماعی،  حل اختلافات و قاضی دعاوی زنان و پاسخگویی علمی و دینی ویژه زنان بود . حضرت زهرا (ع) طراوت زندگی را حفظ می کرد، آنگونه که حضرت زهرا (س) و امیرالمومنین امام علی (ع) ۹ سال زندگی مشترک داشتند، لحظه از عشق ، علاقه و طراوت زندگی آنها کاسته نشده.

حجت الاسلام رحمانی در خطبه دوم این هفته نماز جمعه ضمن تبریک افتتاح فرمانداری فلارد و انتصاب جناب آقای فتحی به عنوان فرماندار فلارد گفت : انشالله با این توسعه شاهد ارتقا وضعیت همه جانبه آن منطقه و توسعه و پیشرفت اجتماعی،فرهنگی و اقتصادی در آن شهرستان باشیم.

وی با محکوم کردن نشریه فرانسوی شارلی اوبدو گفت :  توهین نشریه فرانسوی به مرجعیت دینی ایرانیان نشان از عصبانیت آنها دارد، اروپایی های فاسد و آمریکا تروریست از بی اثر بودن اغتشاشات در ایران و قدرت و توانمندی ایران اسلامی و شکست ناپذیر بودن ملت ایران است ، فرانسوی ها مراقب کارد های که گلوی سلمان رشدی را پاره کرد  و چشم اش را درآورد باشند،حتما آنها هم چنین صحنه های خواهند دید.

رحمانی با اشاره به جایگاه نهاد امامت جمعه در مقام مطالبه گری گفت: ناهاد امامت جمعه مسئولیت مطالبه گری از جانب مردم مسلمان و ملت ایران است، این نهاد در قبال مردم مسئولیتی دارد و آن عبارت است از انعکاس مشکلات و دیدگاه های مردم و نصیحت  (خیرخواهی) مسئولات است.

وی ادامه داد : جایگاه مسئولان در نظام اسلامی اقدام و عمل در راستای تامین رضایت مردم است، اما گاهی مسئولان از نظر عملکرد به مرحله ارتکاب جرم می رسند و این گروه از مسئولان مخاطب ما قرار میگیرند.

رحمانی با اشاره به ترک فعل مسئولان گفت :  مسئولان با انجام ندادن وظیفه خود ترک فعل می کنند و تذکراتی از طرف مردم در خطبه نماز جمعه ها و رسانه ها داده میشود و در صورت عدم توجه و اصلاح از طریق مقام قضائی پیگیری میشود.

وی افزود : سیستم مدیریت در دولت سیزدهم و زمان ریاست جمهوری آیت الله رئیسی، سیستمی نیست که کسی جرم به معنای ارتکاب عمل خلاف قانون مرتکب شود و با آنهایی که خلاف کنند، بی تعارف با آنها برخورد میشود. ولی متاسفانه مدیران ضعیف، نادان و مغرور در بعضی مشاغل هستند که وظیفه قانونی خود را انجام نمی‌دهند و مرتکب ترک فعل قانونی میشوند.

رحمانی گفت : ما در این دولت خیالمان راحت است که دزدی و فساد نخواهد شد یا اگر بشود برخورد خواهد شد ولی دغدغه های ما در کوتاهی بعضی مسئولان در انجام وظایف قانونی آنان است.  بعضی مسئولان مومن هستند ، ولی کار بلد نیستند، مغز کوچک، زبانی حاشیه‌ساز، بدنی لرزان، روحی عصبی با غروری بدون پشتوانه که نه رنج مردم برای آنها مهم است و نه رضایت آنها برایشان آرمان ، فقط رضایت مقام بالا دست را برای خود کافی می دانند، از انتقاد و مطالبه می رنجند و از تعریف بی جا خوشحال می شوند.

وی اظهار داشت : اینها آفت بزرگ این دولت هستند و مانع بزرگی برای تحقق برنامه های رئیس جمهور انقلابی مردم ما است. وظیفه ما در مقابل این ها در مرحله اول نصیحت و راهنمایی و آگاه سازی نسبت به وظایفشان است ، در صورت عدم توجه به عنوان ترک فعل مجرم خواهند بود که در برخورد با آنان از نهادهای نظارتی و مقامات قضایی دفاع و حمایت می‌کنیم ، تا نسبت به تنبیه و مجازات آنها اقدام کنند.

رحمانی در پایان گفت : مسئولانی از لردگان در این دولت هستند ، وظیفه شناس که با امکانات و مقدورات خود نهایت تلاش خود را برای جلب رضایت مردم و خدمت به مردم مصروف می دارند، آنقدر خوب وظایف شان را انجام می دهند که جایی برای انتقاد نیست، سخن از این دسته سوم ادارات از حسن عملکرد ادارات کل و مسئولین استانی برخوردارند، که در انجام وظیفه موفق ترین هستند، وظیفه نهاد امامت جمعه انعکاس و حمایت از آنها و انتقال به مردم و پیگیری توسعه خدمات آنها از طریق مسئولین استانی است.
 
انتهای پیام / 630 ل
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

جمعه ۲۳ دی ۱۴۰۱

ساعت:

۱۶:۱۰:۲۹

13 Jan 2023