۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۶
کد مطلب : ۴۶۰۵۲

ابتکار عمل داور بین‌المللی ووشو برای قضاوت نکردن بازی ترکیه و اسرائیل

داور بین‌المللی ووشو چهارمحال و بختیاری گفت: از آنجایی که اگر رقابت ووشو بین ورزشکار ترکیه و اسرائیل را قضاوت نمی‌کردم تبعات بسیار بدی برای ورزش کشور به بار می‌آمد، حال نامناسب جسمی را بهانه کردم تا داور جایگزین این کار را انجام دهد.
ابتکار عمل داور بین‌المللی ووشو برای قضاوت نکردن بازی ترکیه و اسرائیل
عباس حبیب‌پور داور بین‌المللی ووشو چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز، گفت: در مسابقات جهانی بین داوران قرعه‌کشی می‌شود و سهم هر داور معمولا قضاوت 10 بازی است.

داور بین‌المللی ووشو چهارمحال و بختیاری افزود: یک داور تنها در صورتی مجاز است یک بازی را قضاوت نکند که یکی از بازیکنان اهل کشورش باشد، برای مثال یک داور ایرانی نمی‌تواند رقابت بین یک ورزشکار ایرانی با یک ورزشکار از دیگر کشورها را رقابت کند.

وی ادامه داد: در مسابقات ووشو جوانان جهان در سال 2010 در کشور سنگاپور، قضاوت بازی دهم که به من رسید بین دو کشور ترکیه و اسرائیل بود و با توجه به اینکه جمهوری اسلامی ایران رژیم قاصب اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد نمی‌توانستم این بازی را قضاوت کنم.

حبیب‌پور عنوان کرد: اگر از قضاوت رقابت بین ترکیه و اسرائیل سرباز می‌زدم از حضور در رقابت‌های جهانی محروم می‌شدم و تبعات بسیاری هم برای من، هم برای ورزش کشور و هم تبعات سیاسی داشت.

داور بین‌المللی ووشو چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: در همین شرایط بود که تصمیم گرفتم به جای اینکه اعلام کنم بازی را قضاوت نمی‌کنم نامساعد بودن حالم را بهانه کنم تا یک داور دیگر را جایگزین من کنند که همین طور هم شد.

وی اضافه کرد: خوشبختانه ووشوکار اسرائیلی مقابل ورزشکار ترکیه‌ای بازی را واگذار کرد و بالا نیامد که اگر پیروز شده بود در مرحله بعدی نیز قضاوت بازی وی با من بود.

حبیب‌پور تاکید کرد: از صمیم قلب اعتقاد دارم رژیم اشغالگر قدس یک رژیم جعلی و جنایتکار است و هر کجا در هر مسابقه‌ای که باشد رقابت ورزشکاران این کشور را قضاوت نخواهم کرد.

داور بین‌المللی ووشو چهارمحال و بختیاری بیان کرد: این نه‌تنها اعتقاد من بلکه اعتقاد همه ورزشکاران ایرانی است، هیچ کس نه من و نه دیگران را مجبور نکرده و نمی‌کند که در برابر ورزشکاران اسرائیلی بازی یا قضاوت نکنیم بلکه این تصمیم و اعتقاد خود ما است.

انتهای پیام/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۱ آذر ۱۳۹۹

ساعت:

۱۲:۳۶:۳۸

1 Dec 2020