۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۲
کد مطلب : ۴۵۶۰۰
پیگیری جهانبین نیوز از مطالبات مردمی؛

کلافگی مردم از نبود تاکسی در سطح شهر/ تاکسی داران: سهمیه بنزین ندارم پس شبانه روز کار نمی کنم

برخی از شهروندان از نبود تاکسی در شب ها گلایه دارند و این در حالی است که رانندگان نیز از وضعیت نبود بنزین و نداشتن سود برای مسافر کشی اعتراض می کنند.
کلافگی مردم از نبود تاکسی در سطح شهر/ تاکسی داران: سهمیه بنزین ندارم پس شبانه روز کار نمی کنم
به گزارش جهانبین نیوز ؛ هر چند طی اطلاع رسانی گسترده ای که از لحظه افزایش قیمت بنزین در کشور مبنی بر عدم افزایش و قیمت ها در تمامی بخش ها انجام گرفت واما در واقعیت بخش های زیادی از جمله سیستم حمل و نقل درون شهری با سردرگمی زیادی در زمینه عدم افزایش و تغییر قیمت ها مواجه شدند.
مسئولان هر گونه افزایش نرخ کرایه تاکسی در چهارمحال و بختیاری را با تغییر و سهمیه بندی بنزین ممنوع اعلام می کنند .

هر چند عموم رانندگان تاکسی وضعیت موجود بسیار گلایه مند بوده و اعلام می کنند با شرایط موجود دخل شان با خرج شان اصلا همخوانی ندارد و در طول یک ماه از افزایش قیمت بنزین سهمیه ها متناسب با کارکرد آنها نیست.

برای تاکسی‌های شهری براساس تک‌سوخت یا دوگانه سوز به ترتیب ۴۰۰ و  ۲۵۰  لیتر سهمیه در نظر گرفته شد؛ سهمیه‌ای که از همان دقایق ابتدایی اعلام سهمیه با انتقادات و واکنش های مختلفی از سوی مسئولان و همچنین رانندگان تاکسی مواجه شد برخی معتقدند که باید براساس نوع فعالیت تاکسی باید سهمیه داده شود و برخی نیز معتقدند حداقل بهتر بود زیرساخت‌ها را فراهم می‌کردند.

به همین علت بسیاری از تاکسی دارن حاضر نیستند که به صورت شبانه روزی ارائه خدمت کنند و همین امر موجب شده که شهروندان نیز به این موضوع اعتراض داشته باشند.



شب ها تاکسی در سطح شهر نیست

یکی از شهروندان هفشجانی در گفتگو با خبرنگار جهانبین نیوز ؛ می گوید: متاسفانه آژانس ها و تاکسی داران در شب ها کار نمی کنند و وقتی با ان ها تماس می گیرم می گویند سهمیه بنزین نداریم .

او ادامه می دهد: من یک پیرمرد 70 ساله هستم که ممکن است شب ها احتیاج به دکتر داشته باشم ولی وقتنی ماشین نیست من باید چی کار کنم؟

این شهروند هفشجانی اضافه می کند: من از مسئولین خواهش می کنم به این موضع رسیدگی کنند چراکه برای همه آن هایی که وسیله نقلیه ندارند یک مشکل اساسی شده است.


 
سهمیه بنزین بالایی ندارم پس مسافر کشی هم نمی کنم

یوسفی یکی از رانندگان تاکسی در گفتگو با خبرنگار ما می گوید : شما که خبرنگار هستید بنویسید تا به گوش مسئولان برسد با این تغییر قیمت شبانه بنزین معیشت ناچیز خیلی از مردم از جمله رانندگان تاکسی بهم خورده و کسی تاکنون پاسخ مناسبی نداده است.

او ادامه می دهد: سهیمه بندی های بنزین شاید بر اساس قانون و بررسی ها باشد اما در واقعیت مسئولان بدون نظرسنجی و واقعیت اقدام به این کار کرده اند چرا که سهمیه ها باید بر اساس کارکرد انجام می گرفت الان سهمیه همه تاکسی ها چه فرسوده چه جدید و چه دوگانه سوز در کشور یکی است در حالی که درآمد برخی رانندگان فقط از طریق حمل و نقل مسافر بوده و سهمیه اختصاصی جوابگو نیست اما برخی رانندگان به عنوان شغل دوم این کار را انجام می دهند شاید سهمیه آنها اضافه هم باشد.

یوسفی تشریح می کند: در عین حال اجازه افزایش کرایه نیز نداریم با این سهمیه بندی نامناسب بنزین و پنج نفر از اعضای خانواده که چشمشان به درآمد من است کاش مسئولان بگویند چگونه گذران زندگی کنم الان دخلمان با خرجمان یکی نیست.

او اضافه می کند: وقتی میبینم مسافر کشی برای من صرفه اقتصادی ندارد حاضر نیستم کل شبانه روز را به این کار اختصاص دهم پس ترجیح می دهم شب ها در خانه بمانم .

آزانس ها موظف هستند شیفت شب داشته باشند

اسماعیلی مدیر عامل اتحادیه آژانس تلفنی و اتومبیل کرایه شهرستان شهرکرد در این خصوص به خبرنگار ما  در پاسخ به شهروندی که گلایه از نبود ماشین داشت گفت: به اطلاع همه این عزیزان میرسانم که آژانس ها موظف هستند که شیفت شب هم داشته باشند و آماده سرویس دهی به مردم باشند

وی با اشاره به  سهمیه سوخت آژانس ها  تصریح کرد:  اکثر آزانس داران ما  هرچند کم سهمیه سوخت دارند  و کما کان این سهمیه سوخت به آن ها داده می شود.

اسماعیلی با اشاره به اینکه عده کمی از آزانس داران تا کنون نتوانسته اند سهمیه سوخت بگیرند گفت: بعضی از ان ها مشکل هویتی دارند و اطلاعات ان ها به درستی وارد سیستم نشده است که به به محض رفع شدن مشکل آن ها  سهمیه بنزین تعلق می گیرد.

وی در پایان خاطر نشان کرد: چنانچه شهروندان مشکلی در رابطه با آزانس های تلفنی یا حمل و نقل مسافر داشته باشند می توانند با اتحادیه تماس گرفته تا در اسرع وقت مشکل آن ها حل شود.

انتهای پیام/1020ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۶ مهر ۱۳۹۹

ساعت:

۰۸:۵۶:۱۴

27 Sep 2020