۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳
کد مطلب : ۴۵۵۳۶
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری:

آنچه در دفاع مقدس دیدیم، درس های عاشورایی بود/مردم از منتخبین خود انتظار رفع مشکلات اقتصادی را دارند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری گفت: آنچه در دفاع مقدس انجام شد از ائمه و نهضت عاشورا آموختیم، جوانان آن روز از امام علی (ع) آموختند مرگ در راه کسب عزت، زندگی است و همچنین آموختند حیات با خاری و ذلت مرگی خفت آور است.  
آنچه در دفاع مقدس دیدیم، درس های عاشورایی بود/مردم از منتخبین خود انتظار رفع مشکلات اقتصادی را دارند
به گزارش جهانبین نیوز؛ حجت الاسلام محمدعلی نکونام نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری در خطبه های نماز جمعه این هفته شهرکرد که در مصلی بزرگ این شهر برگزار شد ضمن تفسیر آیات سوره اسراء اظهار کرد: در این سوره مسئله قصاص مطرح شده است که نشانه حرمت قائل شدن برای جان انسان ها است.
 
وی با بیان اینکه بنابر آیات قرآن اگر کسی فردی را بکشد باید قصاص شود اما ولی دم باید مراقب باشد زیاده روی نکند و آنگونه که قرآن گفته انتقام بگیرد اضافه کرد: خداوند برای انسان ها ظرفیتی قرار داده است و یک ظرفیت معادل کل انسان ها بوده، لذا اگر کسی یک نفر را بکشد مثل این است که همه انسان ها را کشته است.
 
نکونام با اشاره به هفته دفاع مقدس و چهلمین سالگرد این حماسه جاوید ملت ایران در 31 شهریور ادامه داد: دفاع مقدس ذخیره ای برای ما فراهم ساخته که با عنایت خداوند سال ها از آن بهره می بریم و هرچه بیشتر پیش می رویم این ذخایر بیشتر به دردمان می خورد.
 
امام جمعه شهرکرد یادآور شد: آنچه در دفاع مقدس انجام شد از ائمه و نهضت عاشورا آموختیم، جوانان آن روز از امام علی (ع) آموختند مرگ در راه کسب عزت، زندگی است و همچنین آموختند حیات با خاری و ذلت مرگی خفت آور است.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری افزود: ملت ایران در هشت سال دفاع مقدس نگذاشتند عزتشان مخدوش شود و دشمن را که در همه فتنه ها نتوانست به اهدافش برسد ناکام گذاشتند، دشمن می خواست با جنگ ملت ایران را متوقف کند و ما را از درون تهی کند اما ملت ایران تحت زعامت و رهبری امام خمینی (ره) توانست همه این خواب های آشفته را بی تعبیر گذارد.
 
 
وی بیان داشت: ما اگر چهلمین سال دفاع مقدس را گرامی می داریم می خواهیم رشادت های این دوران را تا ابد زنده نگه داریم و برای عملیاتی شدن این زیبایی ها تلاش می کنیم.
 
امام جمعه شهرکرد با تاکید بر اینکه مسئولین بدانند این مردم سرمایه بزرگی بوده و سزاوار خدمت و کار صادقانه هستند خاطرنشان کرد:  نباید در اثر کم کاری و بی تدبیری، مردم با گرانی بی سر و سامان و مشکلات اقتصادی رو به رو باشند، پایشی که رئیس جمهور می گوید، را هیئت دولت باید عملیاتی کند، هماهنگی های لازم را انجام دهد و اگر جایی مجلس و دستگاه قضا می توانند کمک کنند برای همراهی آن ها اقدام کنند.
 
نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری یادآور شد: اگر ضعفی هست از منتخبین مردم است، و این افراد باید مشکلات مردم را حل کنند، متاسفانه مشکلات زیادی در اقدامات دولت دیده می شود و نتیجه این ناهماهنگی ها بی سر و سامانی در قیمت ها و فشار فوق العاده بر مردم است.
 
نکونام گفت: مردم از دشمن انتظاری ندارند اما از منتخبین خود انتظار دارند که با تدبیر و بدون اتکا به دشمن مشکلات را حل کنند و راهکارهایی را که در زمان انتخابات از آن ها حرف می زدند عملیاتی کنند.
 
وی افزود: شرایط کرونا، شرایط نامساعدی است و در استان چهارمحال و بختیاری هم وضعیت مناسبی از این لحاظ نداریم.
 
امام جمعه شهرکرد از مردم خواست تا فاصله اجتماعی را حفظ کنند، استفاده از ماسک ودستکش را در برنامه داشته باشند، موازین بهداشتی را رعایت کنند و از حضور در جمع های در هم تنیده خودداری نمایند تا شر این ویروس منحوس از سر مردم کم شود.
 
انتهای پیام/1026ج
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۹

ساعت:

۰۸:۴۲:۰۰

19 Sep 2020