۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۱
کد مطلب : ۴۵۳۰۶
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری تاکید کرد

ضرورت احداث مخازن ذخیره آب آشامیدنی در روستاها

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه حجم کل مخازن ذخیره آب شرب در روستاهای استان 100 هزار و 409 مترمکعب است گفت: ضرورت دارد مخازن ذخیره آب آشامیدنی را در راستای افزایش ظرفیت ذخیره آب در روستاهای بزرگ و جلوگیری از قطع مکرر آب در دیگر روستاها احداث کنیم.
ضرورت احداث مخازن ذخیره آب آشامیدنی در روستاها
به گزارش جهانبین نیوز؛ احمدرضا محمدی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری در جمع خبرنگاران با اشاره به فعالیت شرکت آب و فاضلاب این استان در سال‌های اخیر اظهار کرد: این شرکت از آغاز دولت تدبیر و امید تاکنون مبلغی بالغ بر 330 میلیارد تومان را صرف ساخت و توسعه زیربنایی تاسیسات آب و فاضلاب کرده است، در بخش آب، این شرکت با هدف رفع بحران و ارتقاء کمی و کیفی آب شرب با پوشش 100 درصدی شهرها و با اعتباری بالغ بر 167 میلیارد تومان پروژه‌هایی را به اجرا درآورده است که از آن جمله می توان به اصلاح و توسعه شبکه‌های توزیع و خطوط انتقال آب جمعا به طول 431 کیلومتر در شهرهای استان، حفر و تجهیز 58 حلقه چاه آبرفتی و آهکی در شهرهای تنش‌زا و همچنین خرید، نصب و راه اندازی پکیج‌های تصفیه آب در شهرهای سودجان، بازفت، لردگان و کاج با هدف ارتقاء کیفیت آب شرب اشاره نمود.
 
محمدی افزود: در 10 شهرستان این استان برای بیش از 95 هزار مشترک روستایی آب شرب سالم و بهداشتی تامین و توزیع شده است.
 
وی با بیان اینکه حجم کل مخازن ذخیره آب شرب در روستاهای استان 100 هزار و 409 مترمکعب است افزود: ضرورت دارد مخازن ذخیره آب آشامیدنی را در راستای افزایش ظرفیت ذخیره آب در روستاهای بزرگ و جلوگیری از قطع مکرر آب در دیگر روستاها احداث کنیم.
 
محمدی ادامه داد: با توجه به ضرورت تامین پایدار آب شرب سالم، این شرکت طی برنامه‌ریزی‌های لازم با استفاده از 556 منبع آب این مهم را به انجام رسانده است.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب چهارمحال و بختیاری با اشاره به جزئیات تامین آب این شرکت ادامه داد: 241 حلقه چاه، 287 دهنه چشمه، 15 رشته قنات، 13 مورد برداشت از آب‌های سطحی آب 651 روستای دارای شبکه آب شرب با شاخص بهرمندی 77.89 درصد تامین می‌شود.
 
وی یادآور شد: آب آشامیدنی سالم تامین شده، توسط یک هزار و 821 کیلومتر خطوط انتقال و 3 هزار و 406 کیلومتر شبکه داخلی پس از انجام تست‌های گوناگون و آزمایش‌های لازم که توسط 6 آزمایشگاه در شرکت آب و فاضلاب به‌عنوان دستگاه متولی روستاها و همچنین دانشگاه علوم پزشکی و مراکز بهداشت شهرستان‌ها و رده‌های میانی به‌عنوان دستگاه نظارتی توزیع می‌شود.
 
محمدی پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در دست اجرای این شرکت را قابل قبول ارزیابی و به افتتاح فاز یک مجتمع بزرگ آبررسانی خانمیرزا اشاره کرد که درقالب پویش ملی #هرهفته_الف_ب_ایران به دست وزیر نیرو در سال 98 افتتاح شد.
 
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: پویش ملی #هرهفته_الف_ب_ایران برای اطلاع‌رسانی از افتتاح 227 پروژه با اعتبار 33 هزار میلیارد تومان در سال گذشته و امسال نیز 250 طرح با 50 هزار میلیارد تومان اعتبار در 31 استان در مجموعه‌های آب و برق کشور که به‌صورت هفتگی انجام می‌شود.
 
وی اضافه کرد: از 227 پروژه که تا پایان سال 1398 در 31 استان کشور به بهره برداری رسید دو طرح تامین آب آن در حوزه آب روستایی توسط شرکت آب و فاضلاب روستایی و سه طرح در حوزه آب شهری و امسال نیز تاکنون یک طرح انجام شده است.
 
محمدی افتتاح فاز اول طرح تامین آب مجتمع خانمیرزا را با اعتباری بالغ بر 130 میلیارد ریال برای آب رسانی به 34 روستا و مجتمع سیبک شهرستان بروجن را با اعتبار 64 میلیارد ریال نشان دهنده عدم توقف و آبادانی و پویایی خدمت‌رسانی به مردم با وجود تحریم‌های ظالمانه خارجی دانست و یادآور شد: روستاهایی که با افتتاح مجتمع آب رسانی 6 روستای سیبک، سیف آباد، دستگرد قدیم، متویی، احمدآباد و دستگرد جدید در شهرستان بروجن از نعمت آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهرمند شدند.
 
وی دیگر خدمات این شرکت در حوزه آب را اجرای ایستگاه آب چشمه نیمنایی شهر دشتک و چشمه عزیزی سرخون عنوان و تاکید کرد: همچنین این شرکت در خوزه ساخت مخازن ذخیره آب شرب نیز با ساخت 18 هزار و 500 مترمکعب مخازن بتنی در شهرهای این استان عملکرد مطلوبی از خود به جای گذاشته است، همچنین در شهرستان سامان، پروژه ساخت ایستگاه پمپاژ و آبگیری از رودخانه زاینده‌رود تکمیل و به بهره‌برداری رسیده و پروژه تصفیه خانه آب شرب این شهر که اولین تصفیه‌خانه آب شرب با روش متعارف در استان است با ظرفیت 10 هزار و 500 مترمکعب در شبانه روز می‌باشد، با پیشرفت 85 درصدی، به زودی در مدار بهره برداری قرار خواهد گرفت.
 
محمدی یادآور شد: در این مدت بالغ بر 165 میلیارد تومان، علاوه بر توسعه شبکه فاضلاب شهری، تعداد چهار تصفیه خانه در شهرهای استان توسعه و به بهره برداری رسیده است، در این مدت تصفیه خانه فاضلاب شهر فارسان ارتقاء، توسعه و در مدار بهره برداری قرار گرفت و تصفیه خانه های هفشجان و طاقانک، مدول اول بداجی و همچنین گندمان به بهره برداری رسیده‌اند که تعداد شهرهای تحت پوشش را از هفت شهر به 14 شهر و جمعیت تحت پوشش را از 51 درصد به بیش از 64.5 درصد افزایش داده است، در این مدت تکمیل و بهره برداری تصفیه خانه لردگان را نیز شاهد بودیم که با راه اندازی آن درصد پوشش جمعیت به بیش از 70 درصد رسیده و در زمره بالاترین آمارهای موجود در سطح کشور است.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۰۹:۳۲:۰۷

20 Aug 2020