۱
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴
کد مطلب : ۴۴۷۴۱
سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری خبر داد

اجرای زودهنگام طرح غربالگری تنبلی چشم

سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری گفت: اجرای طرح غربالگری تنبلی چشم که همه ساله از آبان ماه اجرا می شد امسال به دلیل شرایط خاص ناشی از شیوع ویروس کرونا از نیمه تیرماه آغاز می شود.
اجرای زودهنگام طرح غربالگری تنبلی چشم
معصومه محمدی سرپرست بهزیستی چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: اجرای این طرح همه ساله در آبان‌ماه بوده است ولی امسال به دلیل وضعیت نامعلوم شیوع کرونا در نیمه دوم سال، تقویم اجرایی آن تغییر و به تیرماه موکول شده است.

وی خاطرنشان کرد: این طرح از ۱۵ تیرماه آغاز و سنجش سلامت کودکان سه تا 6 ساله از طریق دستگاه غربالگر بینایی انجام  می‌شود.

سرپرست بهزیستی با اشاره به اینکه امسال با توجه به شیوع کرونا، سنجش براساس پروتکل‌های بهداشتی مدنظر سازمان بهزیستی کشور خواهد بود، افزود: با توجه به این موضوع سنجش با استفاده از دستگاه غربالگری خواهد بود و در سنجش کودکان از تابلو استفاده نمی‌شود.

محمدی بیان داشت: سال گذشته با اجرای این طرح 50 هزار و 973 کودک سنجش شدند که از این تعداد سه هزار و 563 کودک مشکوک به اختلالات بینایی شناسایی شد که در نهایت پس از معاینات تخصصی یک هزار 991  نفر دچار اختلال بینایی بوده و برای چهارصد کودک، کمک هزینه تهیه عینک پرداخت شد.

انتهای پیام/1026ج
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

دوشنبه ۱۹ خرداد ۱۳۹۹

ساعت:

۱۲:۳۴:۱۵

8 Jun 2020