۱
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱
کد مطلب : ۴۴۵۰۷
عضو شورای عالی نظارت بر نمایش کشور:

مردم ایران در رزمایش کمک مومنانه همت خود را در طبق اخلاص گذاشتند/باز هم بسیج پیشگام در تسکین آلام مردم

مشاور عالی بنیاد روایت فتح و عضو شورای عالی نظارت بر نمایش کشور گفت: مردم ایران در رزمایش کمک مومنانه همت خود را در طبق اخلاص گذاشته و با حضوری خالصانه با آسیب‌دیدگان اعلام همدردی کرده تا با اقدام خود یک اتفاق ناخوشایند را به اتفاقی خوشایند و خاطره‌ای زیبا تبدیل کنند.
مردم ایران در رزمایش کمک مومنانه همت خود را در طبق اخلاص گذاشتند/باز هم بسیج پیشگام در تسکین آلام مردم
محسن سلیمانی مشاور عالی بنیاد روایت فتح و عضو شورای عالی نظارت بر نمایش کشور در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: مردم ایران با یک تمدن کهن و مردم‌سالار از قدیم روبه‌رو بوده‌اند و حس شفقت و نوع‌دوستی را از همان ابتدا نسبت به هم داشته‌اند.
 
وی با بیان اینکه مردم کشور از دیرباز نسبت به هم‌وطنان و هم‌نوعانشان چه در ایران و چه در جهان حس هم‌زادپنداری دارند و این سبب می‌شود در بسیاری از موارد و اتفاقات حضوری فعال داشته و در جهات تزکین آلام دیگران وارد صحنه می‌شدند اضافه کرد: این حسی کم‌نظیر است که بارها و بارها در ایران شاهد تکرار آن بودیم و از آن جمله می‌توان به جنگ تحمیلی اشاره داشت که در جریان آن کمک‌های بسیاری به ایران شد و اگر این کمک‌های مردمی نبود قطعا ما نمی‌توانستیم در مقابل هجوم عراق دوام بیاوریم.
 
سلیمانی خاطرنشان کرد: همت و کمک مومنانه مردم ایران بدون هیچ‌گونه ریا و خودنمایی و برای رضای خدا و شاد کردن دل‌های آسیب‌دیدگان است، که قطعا در پیشگاه خداوند مورد تحسین قرار خواهد گرفت.
 
مشاور عالی بنیاد روایت فتح ادامه داد: ایران علاوه بر جنگ‌هایی که در گذشته به آن تحمیل شده به سبب موقعیت جغرافیایی و اقلیمی شاهد بروز حوادث بسیاری بوده است اما در همه این مشکلات مردم نشان دادند که به راحتی می‌توان از سد آن گذشت و امروز هم با انتشار این ویروس در کل کره زمین با وجود اینکه در بسیاری از نقاط مردم نسبت به هم بی‌تفاوت بودند و حتی در برخورداری از امکانات بیشتر رقابت داشتند اما در ایران با وجود اینکه مردم خود در آلام و ناراحتی بودند اما مثل همیشه از کمک مومنانه لذت می‌برند و این کمک آن‌ها به دور از هرگونه ظاهرسازی و خودنمایی می‌باشد.
 
وی با اشاره به اینکه مردم ایران در رزمایش کمک مومنانه همت خود را در طبق اخلاص گذاشته و با حضوری خالصانه با آسیب‌دیدگان اعلام همدردی کرده تا با اقدام خود یک اتفاق ناخوشایند را به اتفاقی خوشایند و خاطره‌ای زیبا تبدیل کنند تاکید کرد: مردم در رزمایش کمک مومنانه تهدید را به یک فرصت برای اثبات بندگی خدا، انفاق و حضور موثر و پشت به پشت هم در حوادث تبدیل کرده و از آن سربلند بیرون آمدند.
 
سلیمانی بیان داشت: در جنگ تحمیلی این بسیج عمومی بود که خاک ایران را از گزند دشمن نجات داد و این اتفاق به فرمان حضرت امام خمینی (ره) رخ داد و با فرمان ایشان همه پای کارآمدند و بسیج هم با این تفکر ودیدگاه به وجود آمد که از دل مردم باشد، در قضایای سیل و زلزله یکی از کسانی که در تسکین آلام مردم پیشگام بوده همین بسیجیانی بودند که از دل مردم برخاسته و برای ایجاد همگرایی و تمشیت و راهگشا برای فائق شدن به یک بلا حضور داشتند.
 
عضو شورای عالی نظارت بر نمایش کشور ویروس کوئید 19 را نیز یکی از بلاهای تاریخ کشور عنوان و یادآور شد: باز هم بسیج به میدان آمده تا این بلا را فاتحانه شکست دهد و این نیاز به یک مشارکت عمومی داشته و این مشارکت در بسیج وجود دارد و شبانه‌روز این بسیجیان عاشقانه در کوی و برزن حضور یافته و با تمسک به مسلک مولا علی (ع) کمبودها را شناسایی و در پی جبران این کمبودها بودند.
 
وی تاکید کرد: این اتفاقات برای بسیج و سپاه امری سازماندهی و تعریف شده است و هرجایی که مردم در رنج باشند این افراد جلودار بوده و در میدان حضور دارند و سعی دارند تا با حضور خود حداقل از لحاظ روانی مردم احساس دلتنگی نداشته و بسیج انتقال ‍‌دهنده دیدگاه‌های رهبری نسبت به مردم‌سالاری است، این نهاد مردمی همواره سعی داشته قدمی برای رفع درد و رنج مردم نسبت به هر بلایی داشته باشد.
 
سلیمانی با بیان اینکه بنده نیز همانند بقیه مردم با افتخار به این رزمایش می‌پیوندم و همان‌طور که در زمان جنگ تحمیلی برای ادای دین وارد جبهه شدیم امروز هم وارد صحنه می‌شویم.
 
انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹

ساعت:

۱۰:۱۶:۴۴

9 May 2020