۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۱:۲۲
کد مطلب : ۴۴۴۶۰
مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری:

آغاز عملیات بازسازی بقعه امامزاده حمزه‌علی (ع)

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری نیز گفت: طرح عمرانی و بازسازی امامزاده حمزه‌بن‌علی (ع) بروجن کلید خورد.
آغاز عملیات بازسازی بقعه امامزاده حمزه‌علی (ع)
حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری، مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری، در گفت و گو با جهانبین‌نیوز از آغاز طرح کشت گل محمدی با همراهی بخش خصوصی در راستای توسعه گردشگری این مکان خبر داد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری با اعلام این خبر،  افزود: زمین‌های پایین دست این بقعه به مدت ۶ سال به مجری طرح کشت گل محمدی اجاره داده شده است.

وی در ادامه بیان کرد: مدیریت محوطه‌سازی و تکمیل طرح‌های عمرانی در حاشیه بقعه امامزاده حمزه‌بن‌علی (ع) که همه ساله پذیرایی هزاران گردشگر و زایر است، به بخش خصوصی برون‌سپاری شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن امیری  یادآور شد: این بقعه تاریخی بر روی کوهی به نام "حمزه‌علی" در ۵ کیلومتری شهر بلداجی و ۶۵ مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است و در ۲۴ فروردین‌ماه ۱۳۸۲ با شماره ۸۲۲۵ در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

مهرداد جوادی، مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری نیز در این باره به خبرنگار ما گفت: این پروژه عمرانی پس از ۱۰ سال با تلاش این اداره کل و همکاری هیات امنای امامزاده و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان پس از تصویب طرح بازسازی بقعه متبرکه آغاز شده است.

وی افزود: این طرح از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری و با نظارت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان تهیه و پس از تصویب در شورای فنی استان در دفتر حفظ و احیای وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصویب شد.

لازم به ذکر است، اثر ملی بقعه تاریخی امامزاده حمزه‌بن‌علی (ع) بلداجی از توابع شهرستان بروجن در چهارمحال و بختیاری مربوط به دوره تیموریان تا قاجاریه، اردی‌بهشت‌ماه ۱۳۹۴ از سوی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تخریب شده بود.
 
انتهای پیام/1029ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۹

ساعت:

۱۱:۲۲:۳۵

3 May 2020