۰
plusresetminus
تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۴
کد مطلب : ۴۲۶۹۷
جهانبین نیوز گزارش می دهد/

اعلام جرم دادستان چهارمحال و بختیاری از رئیس سابق سازمان خصوصی سازی

دادستان مرکز استان چهارمحال و بختیاری از اعلام جرم دادستان علیه رئیس سابق سازمان خصوصی سازی کشور و سایر افرادی که در واگذاری مجتمع کشتارگاه صنعتی جونقان دخالت داشتند خبر داد.
اعلام جرم دادستان چهارمحال و بختیاری از رئیس سابق سازمان خصوصی سازی
به گزارش جهانبین نیوز ؛ واگذاری بزرگترین مجتمع کشتار دام استان در شهر جونقان به بخش خصوصی واگذار شده است که همین امر اعتراض شهروندان این شهر و حتی کارگران این کشتارگاه به نحوه واگذاری را بلند کرده است.
 
یکی از شهروندان در این خصوص گفت: حدود 100هکتار زمین که متعلق به کشاورزان بود را دولت خریداری کرده بود که متاسفانه به تازگی  در آن تخلفی صورت گرفته است .

وی با اشاره به اینکه این زمین جزء بیت المال محسوب می شود بیان داشت: بیت المال تبدیل شده به بخش خصوصی و این اشکال شرعی هم دارد.

وی بیان داشت: این زمین ها به بخش خصوصی واگذار شده است که بخش خصوصی نیز آن را  با قیمت یک دهم آن خریداری کرده است.
 
پشتیبانی امور دام استان نیز در گفتگو با خبرنگار ما از ورود مستقیم سازمان خصوصی سازی در مزایده های این واگذاری خبر داد و گفت: این واحد با قیمت کارشناسی 15 میلیارد تومان به مزایده گذاشته شد که برنده این مزایده مشخص شد.

وی گفت: در حال حاضر ما هیچ گونه نظارتی در بخش خصوصی  نمی توانیم داشته باشیم.

عبدالرضا علیمحمدی دادستان استان چهارمحال و بختیاری  نیز در این باره می گوید: قیمتی که برای این کشتارگاه واگذار شده با قیمت واقعی این ملک و مجتمع تفاوت  فاحشی دارد و فعلا دستور داده ایم که از هرگونه نقل انتقال جلوگیری به عمل آید.

وی عنوان کرد: استعلامی را تحت عنوان سازمان خصوصی سازی کشور انجام داده ایم که نحوه این واگذاری به این شرح است که قیمت را به ما اعلام می کنند اما هنورز جوابی به ما داده نشده است.

علیمحمدی با اشاره به اینکه کمیته ای در این راستا تشکیل شده است اذعان داشت: در این کمیته نظر همه اعضا شورا گرفته می شود و در آن بحث فنی مطرح می شود.

وی خاطر نشان کرد:  دادستانی از باب حفظ حقوق عامه، علیه این افراد به اتهام تضییع اموال بیت‌المال اعلام جرم کرده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرکرد اظهار کرد: سایر اقدامات قانونی جهت ابطال قرارداد واگذاری این کشتارگاه آغاز شده و در حال انجام است.

به گزارش جهانبین نیوز؛ سردگمی قصابان و مشکلات آنان از دیگر مشکلات این کشارگاه است چراکه این کشتارگاه به مدت دوماه است که خریداری شده و حقوق و بیمه کارگران پرداخت نشده است.

لازم به ذکر است این مجتمع از بزرگ ترین کشتارگاه کشور است که با واگذاری 100 هکتار اززمین های کشاورزی شهر جونقان با اعتبار کاملا" دولتی به بهره برداری رسیده است.

انتهای پیام/1020ج
 
 
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۲۳:۲۴:۴۹

29 Dec 2019