۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۳
کد مطلب : ۴۱۹۳۳
کارشناس مسائل اقتصادی در چهارمحال و بختیاری:

آمریکا به دنبال تحرک صنعت نفت شیل کشورش است/ ایران دسترسی دنیا به نفت را مختل می‌کند

کارشناس مسائل اقتصادی در چهارمحال و بختیاری گفت: آمریکا در نظر دارد بازار فروش کشورهای نفت‌خیز را به دست آورد و بهترین کار برای تحقق این هدف تحریم نفتی کشورها است.
آمریکا به دنبال تحرک صنعت نفت شیل کشورش است/ ایران دسترسی دنیا به نفت را مختل می‌کند
بهروز مرادنی‌نژاد کارشناس مسائل اقتصادی در چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ با اشاره به اقدام آمریکا در اعمال تحریم نفتی علیه ایران اظهار کرد: این کشور برای به صفر رساندن خرید نفت ایران اهداف مختلفی دارد اما آنچه در رسانه‌ها و جوامع عامه مطرح می‌شود این است که آمریکا برای دشمنی، تهدید، تحریم و ایجاد فشار بر ایران دست به این اقدام زده است و درنظر دارد که مردم را مقابل حاکمیت قرار دهد.

وی با بیان اینکه بخشی از اهداف آمریکا از به صفر رساندن فروش نفت ایران ایجاد شکاف میان مردم و حاکمیت است اضافه کرد: هدف دیگری که آمریکا دارد معطوف به فروش نفت این کشور است.

آمریکا به دنبال مصادره بازار کشورهای نفت‌خیز به نفع خودش است

مردانی‌نژاد خاطرنشان کرد: بیشترین منابع نفتی آمریکا نفت شیل یا نفتی که هزینه تولید آن نسبت به نفت ونزوئلا و کشورهای خاورمیانه بسیار بالاتر می‌باشد، است یادآور شد: آمریکا اگر بخواهد نفت تولیدی خود را بگونه‌ای به فروش برساند که سودآور باشد، باید هم قیمت نفت را بالا نگه دارد و هم بازار را از آن خود کند.

این استاد دانشگاه در چهارمحال و بختیاری افزود: تحریم هم‌زمان ونزوئلا و ایران و وجود مشکل در لیبی برای تولید نفت و کاهش تولید نفت در نیجریه و الجزایر نشان می‌دهد خودبه‌خود تولید و عرضه نفت در جهان کاهش یافته و به این ترتیب قیمت نفت هم بالا می‌رود و فروش نفت شیل آمریکا سودآور می‌شود.

وی ادامه داد: درواقع می‌توان نتیجه گرفت که آمریکا در نظر دارد بازار فروش کشورهای نفت‌خیز را به‌دست آورد و بهترین کار این است که این کشورها را تحریم نفتی کند.

مردانی‌نژاد بیان داشت: در حقوق دریایی چون تنگه هرمز در اختیار کشور ایران است قانونا براساس قوانین می‌توانیم اقدام به بازرسی کشتی‌هایی که قصد عبور از این تنگه را دارند، کنیم.

بازرسی هدفمند کشتی‌های نفتی در تنگه هرمز برای مقابله با تحریم‌ها راهگشا است

این کارشناس مسائل اقتصادی در چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه کشتی‌ها باید به‌صورت هدفمند بازرسی شوند تاکید کرد: روزانه ۳۰ درصد از نفت موردنیاز جهان از تنگه هرمز عبور می‌کند و زمانی که صرف بازرسی از این کشتی‌ها به‌ویژه کشتی‌های نفتی می‌شود باعث خواهد شد، صدور نفت با اختلال مواجه شود.

وی خاطرنشان کرد: با ایجاد اختلال در ارسال نفت قیمت نفت بالا می‌رود و مصرف‌کنندگان نفت با مشکل مواجه خواهند شد و مجبور به سرباززدن از تحریم‌های اعمال‌شده می‌شوند.

تامین نفت موردنیاز جهان توسط عربستان و امارات به‌لحاظ فنی امکان‌پذیر نیست

این استاد دانشگاه در شهرکرد افزود: تامین نفت موردنیاز جهان توسط عربستان و امارات به لحاظ امکانات فنی ممکن نیست و این کشورها ظرفیت به‌روز و آماده برای چنین اقدامی را در دست ندارند.

وی گفت‌: آمریکا به دنبال تامین نفت توسط این دو کشور نیست بلکه به دنبال عرضه نفت خود به سایر کشورها است تا به اهداف خود یعنی ایجاد اشتغال و درآمدزایی و ایجاد ثروت در آمریکا دست یابد.

انتهای پیام/ ۱۰۲۶ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۷ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۴:۳۳:۰۲

28 Dec 2019