۰
plusresetminus
تولیت آستان قدس رضوی گفت: کسانی که آزادی حلب را در سوریه ناباورانه فرض می کردند، دیدند که به برکت خون مطهر شهدا و مقاومت مجاهدین حلب آزاد شد.
افرادی که آزادی حلب را ناباورانه فرض می‌کردند امروز شاهد پیروزی مقاومت مجاهدین هستند/ به برکت خون شهدا دست برتری در عراق، یمن، سوریه و نیجری
به گزارش جهانبین نیوز؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نخستین سالگرد فاجعه کشتار شیعیان نیجریه با حضور علمای اعلام، مسئولان و مدیران استانی، لشگری، آستان قدس رضوی و عموم زائران و جمعی از شیعیان کشور نیجریه در رواق امام خمینی (ره) برگزار شد.

در این ویژه برنامه که بعد از نماز مغرب و عشاء با قرائت قرآن و زیارت امین الله توسط قاریان و مداحان خاندان عصمت و طهارت آغاز شد، حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی به ایراد سخنرانی پرداخت.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش ابتدایی سخنانش پیام رسول اکرم (ص) را به عنوان حیات بشریت معرفی و تصریح کرد: از منظر قرآن کریم انسان موجودی دارای حیات است و با برخورداری از قدرت تعلم و آموختن از فرصت زندگی دنیوی برای سیر ملکوتی و الهی استفاده می کند و در این مسیر جز خدا را نمی بیند و غیر از راهی که خداوند متعال برای او تعیین کرده، حرکت نمی کند.

حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی با طرح این سوال که آیا ۷ میلیارد انسانی که بر روی کره خاکی زندگی می کنند، همگی خلیفه الله و جزو اشرف مخلوقات هستند، بیان کرد: انسانی خلیفه الله است که کارش خدایی باشد و در مسیر الهی حرکت کند و به میزانی که به خداوند و اولیای الهی نزدیک شود، به همان اندازه مقام و ارزش پیدا می کند.

زیارت مکتب انسان ساز

وی با بیان اینکه ائمه اطهار (علیهم السلام) به ما درس چگونه زیستن و عمل به فرامین الهی را آموختند، بیان کرد: زیارت مکتب و کلاس انسان سازی است و زائر در محضر اهل بیت (علیهم السلام) می خواهد همه کارهایش رنگ خدایی پیدا کند، تا بتواند با توبه و استغفار، خط بطلانی بر همه بدی ها بکشد.

وی با تأکید بر اینکه افراد جامعه باید نسبت به امر به معروف و نهی از منکر احساس مسئولیت داشته باشند، بیان کرد: بر اساس روایات، اگر جامعه ای نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی تفاوت باشد و در برابر ترک معروف و عمل به منکر احساس مسئولیت نکند، آن جامعه مرده است و اعضای آن نیز حیاتی نخواهد داشت.

حجت الاسلام رئیسی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه دین در تمامی عرصه های زندگی انسان باید حضور داشته باشد، خاطرنشان کرد: سبک زندگی دینی که همان سبک زندگی علوی، فاطمی و رضوی است، در تمامی لحظات زندگی حضور دارد؛ گاهی تصمیمی در یک دقیقه انسان را به رشد و کمال می رساند و گاهی نیز باعث سقوط فرد شده و او را از حیوان نیز پست تر می کند.

انسانیت در سایه یاد خدا

به گفته عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری، انسان با فراموشی خدا به خود فراموشی می رسد و تا جایی پیش می رود که نه تنها خداوند بلکه انسانیت را نیز از یاد خواهد برد.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: متأسفانه دنیای امروز دچار مستکبرینی شده است که خدا را فراموش کرده اند و با روحیه استکباری که در وجودشان است، خون هزاران انسان بی گناه را به زمین ریخته و حقوق بسیاری از افراد را پایمال می کنند.

وی جنایت­ هایی را که امروز در فلسطین، سوریه، یمن، عراق و نیجریه اتفاق می افتد، نتیجه روحیه استکباری دانست و خاطرنشان کرد: در برابر این نظام های استکباری باید روحیه استقامت و پایداری را از الگوی مقاومت و ایستادگی حضرت رضا (ع) آموخت، زیرا آن حضرت الگوی مقاومت و وحدت امت اسلامی هستند.

تولیت آستان قدس رضوی با استناد به آیات قرآن کریم گفت: بر اساس آیات قرآن آینده متعلق به مجاهدانی است که در مسیر حق و حاکمیت آن حرکت می کنند، زیرا حق ماندنی و باطل از بین رفتنی است.

وی با اشاره به بیداری اسلامی که در سراسر دنیا به وجود آمده و در حال شکل گیری است، اظهار کرد: به برکت خون شهدا در تمام جبهه ها با توجه به امکانات و تسلیحات پیچیده ای که در اختیار دشمن است، شاهد آن هستیم که دست برتری در عراق، یمن، سوریه و نیجریه با مجاهدان است.

وی با اشاره به اقدامات جنایت کارانه ای که در نیجریه علیه شیعیان اتفاق افتاده است، بیان کرد: با کشتار هزاران مسلمان بی گناه در نیجریه آیا حق خواهی و پرچم اسلام در این کشور از بین رفت.

به گفته تولیت آستان قدس رضوی امروز دشمنان اسلام به زانو درآمده اند و کسانی که آزادی حلب را در سوریه ناباورانه فرض می کردند، دیدند که به برکت خون مطهر شهدا و مقاومت مجاهدین حلب آزاد شد و به شکرانه الهی جریان مقاومت روز به روز در حال پیشروی است.

انتهای پیام/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۰:۱۸:۲۵

18 Jan 2020