۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۳
کد مطلب : ۲۳۹۸۲
نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري :

باورمندي به عنوان کليد موفقيت هر انسان است

نماينده ولي فقيه در استان بيان کرد: اگر باورها در همه عرصه به معناي واقعي کلمه در وجود انسان شکل بگيرد موفقيت و سعادت را نه تنها براي مسئولين بلکه آحاد امت اسلامي رقم خواهد زد.
باورمندي به عنوان کليد موفقيت هر انسان است
به گزارش جهانبین نیوز به نقل از مشکات برين، حجت الاسلام و المسلمين محمدعلي نکونام نماينده ولي فقيه در چهارمحال و بختياري و امام جمعه شهرکرد در ديدار با رئيس و اعضاي شوراي اسلامي و شهردار شهرکرد اظهار کرد: جمع اعضاي شوراي اسلامي شهر شهرکرد همدل و همراه در راستاي ارتقاء بخشيدن به شهر، خدمت به مردم و پيگير براي حل مشکلات مديريت شهري است.

حجت الاسلام و المسلمين نکونام گفت: البته مرکز استان به دليل فقدان بسياري از امکانات، اعتبارات و درآمدها از بسياري از مراکز استان متفاوت‌تر است که همين أمر همواره بر مشکلات شما مي‌افزايد و بر نحو خدمت‌رساني و کارهاي فراواني که مي‌خواهيد به منظور گره‌گشايي از مشکلات مردم و به تصويب رساندن مصوبات کارگشا انجام بدهيد، تاثير جدي خواهد داشت.

امام جمعه شهرکرد خاطرنشان کرد: اگر چه شايد کمبود امکانات و اعتبارات به شما اجازه انجام کارهاي بزرگ را ندهد اما همين مقدار که نيّت و جهت‌گيري شما به سمت گره‌گشايي از أمور مردم و رشد و ارتقاء‌بخشي به شهر و مرکز استان باشد به يقيين توفيق بزرگ الهي براي شما محسوب مي شود و بايد آن را به فال نيک گرفت.
حجت الاسلام و المسلمين نکونام وجود اراده، همّت، خيرانديشي و عزم براي خدمت و گره‌گشايي از امور مردم را توفيق بزرگ الهي بر هر مسئول خواند و گفت: اکنون که خداي متعال اين عرصه را براي شما گشوده است که نماينده و مردم باشد، بکوشيد با جديت و روحيه جهادي از اين فرصت ارزشمند در راستاي خدمت صادقانه به مردم بهره بگيريد زيرا هر کس با چنين روحيه خدمت کند به طور قطع پروردگار متعال نيز توان و امکانات را به تدريج به او عطا خواهد کرد.

نماينده ولي فقيه در استان در ادامه به بحث مبنايي و اساسي باورمندي به عنوان کليد موفقيت هر انسان اشاره کرد و افزود: اگر باورها در همه عرصه به معناي واقعي کلمه در وجود انسان شکل بگيرد موفقيت و سعادت را نه تنها براي مسئولين بلکه آحاد امت اسلامي رقم خواهد زد.

حجت الاسلام و المسلمين نکونام شکل دهي باورهاي درست را از ضرورت‌هاي هر انسان دانست و گفت: انسان بر اساس باورهايش جهت گيري و زندگي مي‌کند و آثار و برکات مثبت و منفي در زندگي انسان نيز بر اساس همين باورهاي بروز و ظهور پيدا مي‌کند از اين رو اگر انسان بتواند باورهاي خودش را بر اساس انتظارت و دستورات الهي همراه کند به طور قطع موفق است و به سرمنزل مقصود مي‌رسد اما اگر باورها در درون او درست شکل نگرفت باشد نه تنها به مقصد نمي‌رسد، بلکه هلاک خواهد شد.

رييس شوراي فرهنگ عمومي استان شکل‌گيري باور به خداي متعال به معناي واقعي کلمه را اساسي‌ترين و کليدي‌ترين نياز در وجود انسان دانست و گفت: نخستين سخن پيامبر اکرم (ص) با مردم اين بود که اي مردم « قولوا لا إله إلا الله، تفلحوا بگوييد: «لا إله إلا الله» تا رستگار شويد و به مقصد نهايي برسيد بنابراين باور و اطاعات محض از خدا رمز موفقيت و سعادت هر انسان است.

حجت الاسلام و المسلمين نکونام با طرح اين سوال که اگر اين باور توحيدي در درون انسان شکل گرفت نوع زندگي او چگونه خواهد شد؟ تصريح کرد: اگر اين باور در وجود انسان شکل بگيرد به طور قطع زندگي انسان يک زندگي به معناي واقعي کلمه عبوديت ، بندگي ، اطاعت محض در برابر پروردگار، توکل تمام عيار به خدا و سپردن همه أمور به او و کار را فقط براي خدا انجام دادن و غير خدا را نديدن مي‌شود.

نماينده ولي فقيه در استان با تاکيد بر اينکه عزّت و ذلّت انسان در دست خداست تصريح کرد: متأسفانه برخي انسان‌ها تمام عمرشان را در راه کسب عزّت فدا کردند و نفهميدن که عزت در دست خداست و در نهايت هلاک شدند اما از طرف ديگر انسان‌هاي گمراهي هم بودن که به واسطه يک ارتباط و توبه به درگاه الهي عزيز و عزتمند شد.

حجت الاسلام و المسلمين نکونام با اشاره به اينکه باورمندي چيزي نيست که با شير مادر و خوردن يک لقمه غدا در انسان شکل بگيرد، جهاد را ضرورت و لازمه اصلي شکل گيري باور راستين و حقيقي در وجود انسان دانست.

امام جمعه شهرکرد تصريح کرد: مُدام و مستمر خودمان را به اولياء الهي ، کتاب خدا ، روايات و سخن اهل بيت عصمت و طهارت ، عالمان دين ، ناصحان ، خيرخواهان و کتاب‌هاي ارزشمند عرضه کردند و اين باور را مُدام در معرض سنجش قرار دادن از راه‌هايي است که انسان مي‌تواند باور توحيدي و ايماني خود را تقويت کند.

امام جمعه شهرکرد در همين راستا يکي از اهداف طرح تقويت مباني اعتقادي را نيز تبيين و قرار دادن باورهاي درستي ديني در معرض افکار عمومي دانست و گفت: عالمان و انديشمندان ديني در اين جلسات باورهاي درست ديني و هر آن چه را که يک انسان مسلمان بايد در عرصه‌هاي اجتماعي ، سياسي و خانوادگي به آن پايبند باشد براي همگان ترسيم مي‌کند و زمينه را براي سنجش باورمندي افرادي که پاي اين کلاس هاي درس مي نشيند فراهم مي کند.


انتهاي پيام1020ج /۵۳۰م
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۸ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۸:۱۵:۴۴

29 Dec 2019