۰
plusresetminus
تاریخ انتشارجمعه ۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۳
کد مطلب : ۱۷۸۸۷
امام جمعه لردگان:

آموزش و پرورش در امر تعليم و تربيت جديت بیشتری داشته باشد

معلمان و کساني که در آموزش و پرورش و دانشگاه ها کار مي کنند، لازم است به سخنراني مقام معظم رهبري در خصوص آموزش و تربيت گوش دهند واز فرامين و دستورات رهبري پيروي کنند.
آموزش و پرورش در امر تعليم و تربيت جديت بیشتری داشته باشد
به گزارش جهانبین‌نیوز به نقل از خبرنگار سلام لردگان؛ حجت‌الاسلام انصاري در خطبه هاي نماز جمعه اين هفته به برخي از اهداف و وظايف آموزش و پروش اشاره داشت و گفت: هدف آموزش و پروش تربيت انسان هاي مومن، معتقد، خداترس، اعتقاد به قيامت و تربيت انسان هاي شجاع و ايثارگر است.

انصاري گفت: آموزش و پرورش در دو امر آموزش و پرورش خيلي جدي تر بايد کار کند و به نظر من در امر پرورش کوتاهي شده است.

خطيب نماز جمعه لردگان اشاره داشت: تعليم و تربيت، معرفت و بصيرت ديني، بايد در مدارس و آموزش و پرورش جا بيفتد، در غير اينصورت ما از آموزش و پرورش اسلامي عقب مانده ايم و اين اهداف بايد مدنظر آموزش و پرورشي ها قرارگيرد و دنبال شود.

وي در بخش ديگري از خطبه‌هاي نماز جمعه اين هفته، به ششم مهر ماه، روز جهاني قلب و آغاز هفته سلامت قلب اشاره کرد و افزود: سيگار و قليان كشيدن يك عامل و خطر مهم براي ايجاد بيماري هاي قلبي عروقي است.

امام جمعه شهرستان لردگان همچنين با گرامي‌داشت سالروز پيوند حضرت علي(ع) و حضرت فاطمه(س) اصلاح فرهنگ ازدواج در جوامع امروزي را امري ضروري دانست و خاطرنشان کرد: امروز فرهنگ ازدواج در جامعه‌ي ما به سمت و سوي ازدواج‌هاي پرهزينه و چشم در چشمي پيش رفته که بايد با فرهنگ سازي صحيح و بيان ارزش‌هاي ديني و اسلامي در ازدواج، اين مسير را اصلاح و ازتشريفات و تجملگرايي دوري کرد.

به‌گفته‌ي وي، دامن زدن به تشريفات و تجملات و خرج هاي سنگين باعث مي شود که زمان ازدواج با تأخير انجام گيرد.

انصاري خاطرنشان کرد: جواني که به موقع ازدواج نکند آلوده به گناه مي شود و بعد از ازدواج هم دست از آلودگي برنمي دارد که نتيجه زندگيشان به طلاق کشيده مي شود و خانواده‌ها مسئول هستند.

امام جمعه لردگان در خصوص سرشماري کشاورزان گفت: هر مملکتي که سرشماريش دقيق تر انجام گيرد پيشرفت بهتري خواهد داشت. مملکت ما نيز به اين سرشماری ها نياز دارد .

وي در پايان از مردم خواست تا در پاسخگويي به سوالات مأمورين سرشماري کشاورزي، اطلاعات صحيح و صادقانه اي تحويل دهند تا با اين سرشماری ها و آمارهايي که بدست مي آيد برنامه ريزي هاي صحيح در پيشرفت کشاورزي صورت گيرد .

پايان پیام/ع/
مرجع : سلام لردگان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۸

ساعت:

۱۲:۴۱:۰۹

16 Jan 2020