۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد مطلب : ۵۷۹۷۷
رئیس شورای بین‌المللی اتاق بازرگانی ایران:

معضل صادرات موقتی بودن آن است

رئیس شورای بین‌المللی اتاق بازرگانی ایران در مالزی گفت: یکی از معضلات بزرگ صادرات ایران موقت بودن آن است درواقع همواره اوج و فرود در صادرات ایران وجود داشته لذا باید به سمت صادرات پایدار محصولات حرکت کنیم.
معضل صادرات موقتی بودن آن است
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز، هادی شهپر امروز در نشست تخصصی بررسی فرصت‌های تجاری کشور نیکاراگوئه با استان چهارمحال و بختیاری که با حضور سفیر این کشور برگزار شد، اظهار کرد: تنوع محصولات و مقاصد صادراتی دو سیاست رئیس جمهور شهید بود که در دستور کار وی قرار گرفت و یکی از موضوعاتی که در این خصوص محقق شد ایجاد ارتباط با بلوک‌های منطقه‌ای بود.

رئیس شورای بین‌المللی اتاق بازرگانی ایران در مالزی افزود: عضویت ایران در پیمان شانگاهای، کشورهای عضو بریکس و سفرهای شهید آیت‌الله رئیسی به کشورهای آمریکای لاتین و ارتباط با این کشورها اتفاقات بسیار خوبی در جهت توسعه تجارت ایران رقم زده است.

وی ادامه داد: استان چهارمحال و بختیاری پتانسیل بالایی در حوزه تنوع محصولات صادراتی دارد و نیکاراگوئه نیز ویترین کشورهای آمریکای لاتین است بنابراین محلی برای صادرات محصولات ایرانی به کشورهای آمریکای لاتین محسوب می‌شود.

شهپر با اشاره به اهمیت تجارت پایدار، عنوان کرد: یکی از معضلات بزرگ صادرات ایران موقت بودن آن است درواقع همواره اوج و فرود در صادرات ایران وجود داشته لذا باید به سمت صادرات پایدار محصولات حرکت کنیم.

رئیس شورای بین‌المللی اتاق بازرگانی ایران در مالزی اضافه کرد: اقتصاد دنیا در چند سال آینده به سمت شرق پیش خواهد رفت و سفرهای رئیس جمهور شهید به کشورهای شرقی و آمریکای لاتین در راستای همین هدف بوده است، این پیش‌بینی قرار است با عنوان یک جاده و کمربند از چین به سواحل مکران در چابهار برسد ولی هنوز در بین مسئولان بخش خصوصی و دولتی کشور نهادینه نشده است.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۹ تير ۱۴۰۳

ساعت:

۱۲:۵۵:۳۳

9 Jul 2024