۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۵۱
کد مطلب : ۵۷۶۹۲
مدیر سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد خبر داد:

سمپاشی 70 درصد درختان در شهرکرد

مدیر سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد گفت: سم‌پاشی بهاره درختان در شهرکرد، از ابتدای خرداد از جاهایی که توده آفت‌زده بیشتر است آغاز شده و تاکنون حدود 70 درصد درختان سم‌پاشی شده است.
سمپاشی 70 درصد درختان در شهرکرد
مسعود حبیبی در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: یکی از هدف‌ها و سیاست‌های سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهرداری این است که از درختان غیرمثمر در سطح شهر استفاده کند.
 
وی تصریح کرد: در سال‌های گذشته کشت درختان تزئینی به دلیل زیبایی و مقاومت خوبی که نسبت به خشکی داشتند و همچنین سایه‌اندازی خوب این درختان در دستور سازمان قرار گرفت که از درختان توت تزئینی استفاده کند.
 
مدیر سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد افزود: در بین این درختان، توت تزئینی تعدادی درخت مثمر نیز کاشته شده است که به دلیل مشکلاتی که ایجاد می‌کنند، هم از نظر بهداشت عمومی و هم سایر آلودگی‌ها معضلاتی ایجاد شده است.
 
حبیبی یادآور شد: تعدادی از این درختان در سطح شهر شناسایی و به پارک منتقل شدند، اما به دلیل اینکه سن برخی از این درختان بالا رفته امکان جابجایی آن‌ها، وجود ندارد.
 
وی عنوان داشت: دو روش برای برخورد با درختان توت مثمر وجود دارد که عبارت است از اینکه در فصل بهار و تابستان این درختان شناسایی و کدگذاری شده و در اواخر پاییز تا بهمن‌ماه هرس سنگینی بر روی آن‌ها انجام می‌شود و به این ترتیب میوه‌دهی این درختان به تاخیر می‌افتد.
 
مدیر سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد روش دیگر برای مقابله با این درختان را جداسازی توت درختان در زمان میوه‌دهی آن‌ها با استفاده از فشار آب عنوان و خاطرنشان کرد: به دلیل آلایندگی هوا و وجود ذرات معلق موجود در هوا توصیه می‌شود همشهریان از میوه درختان موجود در سطح شهر استفاده نکنند.
 
حبیبی افزود: بنابر اعلام کارشناسان سموم موجود بر روی میوه درختان توت در سطح شهر با شستشو در منازل پاکسازی نمی‌شود و بنابراین لازم است همشهریان در مصرف این توت‌ها این موضوع را مدنظرقرار دهند.
 
وی خاطرنشان کرد:  هر ساله سم‌پاشی دوره‌ای درختان در شهر انجام می‌شود امسال نیز، سم‌پاشی زمستانه انجام شده و سم‌پاشی بهاره از ابتدای خرداد از جاهایی که توده آفت‌زده درختان بیشتر است آغاز شد و تاکنون حدود 70 درصد درختان سطح شهر سم‌پاشی شده است.
 
مدیر سیما، منظر و فضای سبز شهرداری شهرکرد افزود: اطلاع‌رسانی‌ها در زمان انجام سم‌پاشی انجام می‌شود و تاثیر سم‌پاشی حدود پنج روز بعد بر روی درختان ظاهر می‌شود، اما از شهروندان درخواست می‌شود در مورد تک درختان یا درختانی که در معابر فرعی قرار دارند و از دید ناظران پنهان مانده با سامانه 137 شهرداری تماس بگیرند و برای سم‌پاشی گزارش دهند.

انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۴۰۳

ساعت:

۱۲:۵۲:۴۲

11 Jun 2024