۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۵
کد مطلب : ۵۷۶۷۷
مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری خبر داد:

فعالیت 22 خانه محیط زیست در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: تلاش ما بر این است که محل‌های ثابت رسمی تحت عنوان خانه محیط زیست شکل بگیرد و در حال حاضر 22 خانه محیط زیست در این استان وجود دارد.
فعالیت 22 خانه محیط زیست در چهارمحال و بختیاری
سعید یوسف‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: حفظ محیط زیست بر اساس اصل 50 قانون اساسی یک وظیفه همگانی است و اخلاقا و شرعا هم ما مکلف به حفظ محیط زیست هستیم، چراکه نه‌تنها محیط زندگی خودمان است بلکه امانتی است که از گذشتگان به دست ما رسیده و باید به نسل‌های آینده برسد.
 
وی تلاش‌ها برای حفظ محیط زیست را جهان‌شمول عنوان و تصریح کرد: تاثیر این اقدامات بر همه کره زمین و زندگی همه ساکنان جهان گذاشته می‌شود.
 
مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری بیان کرد: ما در دو حوزه اصلی درحال فعالیت هستیم که شامل بخش محیط طبیعی و تنوع زیستی و بخش محیط انسانی هستند.
 
یوسف‌پور با بیان اینکه در حوزه محیط طبیعی و تنوع زیستی در قالب مناطق چهارگانه تالاب‌ها و تنوع زیستی، محیط‌بانان در سطح استان به‌صورت شبانه‌روزی در تلاش هستند که از تخریب طبیعت، تخریب جنگل، قاچاق چوب و شکار و صید حیات وحش جلوگیری کنند افزود: در حوزه محیط انسانی هم در بحث استقرار صنایع تلاش ما بر این است که بر اساس ضوابط از استقرار صنایع آلاینده پیشگیری شود.
 
وی بیان داشت: خانه‌های محیط زیست با این رویکرد که بتوان از ظرفیت‌های مردمی استفاده کرد و هم از پیشنهادهای مردم و فرهیختگان استفاده شود و هم به‌صورت منطقی مطالبات مردمی پاسخ داده شود.
 
مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: تلاش ما بر این است که محل‌های ثابت رسمی با استفاده از ظرفیت دهیاری‌ها، شهرداری‌ها، ارگان‌های مختلف، هلال احمر، کتابخانه‌های عمومی رسانه‌های محیط زیست شکل بگیرد و در حال حاضر 22 خانه محیط زیست در این استان وجود دارد که بعضا فعالیت‌های خوبی دارند.
 
یوسف‌پور عنوان داشت: اقدامات خانه‌های محیط زیست در این استان قابل قبول است و یکی از این خانه‌ها در شهرستان بن رتبه اول در کشور را کسب کرد، همچنین در فرخشهر اقدامات چشمگیر بسیاری در حال انجام است، تلاش ما بر این است که  با آموزش‌های صورت گرفته، کارها کیفی‌سازی شود، تا مشکلات موجود در حوزه محیط زیست رفع شود.

انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳

ساعت:

۱۱:۵۹:۱۱

9 Jun 2024