۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۱
کد مطلب : ۵۷۶۷۴
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری خبر داد:

بیش از 13 هزار نفر، متقاضی مسکن طرح جوانی جمعیت

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری گفت: 13 هزار و 198 نفر متقاضی جوانی جمعیت در استان چهارمحال و بختیاری می‌باشند.
بیش از 13 هزار نفر، متقاضی مسکن طرح جوانی جمعیت
خدایار باقری در گفتگو با خبرنگار گروه اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، با اشاره به تعداد افراد ثبت‌نامی برای طرح جوانی جمعیت در استان اظهار کرد: 13 هزار و 198 نفر متقاضی جوانی جمعیت در استان چهارمحال و بختیاری می‌باشند، در بخشنامه سازمان ملی مسکن محل تولد آخرین فرزند ملاک می‌باشد، که از این تعداد حدود 600 نفر در روستاها و مابقی در شهرهای استان متقاضی هستند.

وی بیان داشت:  تاکنون 6 هزار و 300 نفر تشکیل پرونده داده‌اند، اما مابقی افراد فقط ثبت‌نام نمودند،که یک‌ هزار و 789 نفر از متقاضیان قرعه‌کشی و بعضاً قرارداد‌ها انجام شده می‌باشد، ما به شدت به دنبال تامین زمین برای افراد متقاضی طرح جوانی جمعیت هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه بیشتر افراد متقاضی در شهرکرد و لردگان هستند تصریح کرد: 2 هزار و 300 نفر در شهرکرد و 4 هزار و 500 نفر در لردگان متقاضی طرح جوانی جمعیت می‌باشند.

باقری با بیان اینکه کسانی که صاحب فرزند سوم می‌شوند باید هزینه آماده‌سازی زمین‌ها را پرداخت کنند یادآور شد: دو سال استراحت بعد از دریافت قرار داد برای این افراد در نظر گرفته شده و طی هشت سال باید هزینه آماده‌سازی را پرداخت کنند، در شهرکرد که زمین از بقیه شهرهای استان گران‌تر می باشد، کمتر از دو میلیون تومان قسط در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به تولد چهارمین فرزند در خانواده‌ها افزود: تولد چهارمین فرزند در خانواده‌ها که اولین فرزند آنها متولد اول فروردین 1383 و به بعد باشد، شرط دریافت زمین رایگان است که از این تعداد فعلاً 50 نفر از خانواده‌ها زمین کاملاً رایگان دریافت کرده‌اند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری با اشاره به متراژ زمین دریافتی برای متقاضیان اذعان داشت: در قانون متراژ دریافت زمین تا 200 متر می‌باشد، در شهرکرد چون مشکل تامین زمین داریم زمین‌ها 145 متری تحویل داده می‌شود و آماده‌سازی زمین‌ها ازجمله زیر‌سازی، جوی، جدول و... را هم انجام می‌دهیم.
 
 انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۰ خرداد ۱۴۰۳

ساعت:

۰۹:۱۱:۵۴

9 Jun 2024