23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> رنج تنهایی بی‌پایان، تهدیدی برای تک‌فرزندان | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۴
کد مطلب : ۵۷۶۴۱
یک روانشناس:

رنج تنهایی بی‌پایان، تهدیدی برای تک‌فرزندان

یک روانشناس گفت: تنهایی فقط برای امروز کودکان تک‌فرزند نیست و در آینده نیز به فرزندان آن‌ها نیز منتقل می‌شود.
رنج تنهایی بی‌پایان، تهدیدی برای تک‌فرزندان
خرمیان روانشناس و مشاور خانواده در گفت‌وگو با جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: امروزه به دلیل تغییر سبک زندگی، نگرانی‌های والدین از تامین مایحتاج فرزندان در آینده، شرایط اقتصادی، ازدواج‌های دیرهنگام، تفکرات خانواده و... اکثر زوجین تمایلی به فرزندآوری ندارند و تنها به آوردن یک فرزند بسنده می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه تک‌فرزندی یک سری معایب دارد تصریح کرد: خانواده‌های صاحب یک فرزند توجه بیشتر به فرزند، فراهم کردن امکانات برای فرزندان، عدم مقایسه آن‌ها با خواهر و برادرشان و... را از مزایای تک‌فرزندی عنوان می‌کنند.

این روانشناس ادامه داد: ترسو، نگران و خجالتی بودن کودک ازجمله معایب تک‌فرزندی است که کودک با آن مواجه است، این کودکان مراحل رشد خود را به تنهایی سپری می‌کنند و هر چقدر در مهدکودک و کلاس حضور داشته باشند جبران تنهایی برایشان نمی‌شود و زمانی می‌رسد که این بچه از این وضعیت خسته می‌شود.

خرمیان گفت: این تنها بودن بزرگ‌ترین معضلی است که کودکان تک‌فرزند با آن مواجه هستند و نداشتن هم‌بازی و الگو در خانواده برای کودکان مشکلات بزرگی را به‌وجود می‌آورد.

وی بیان داشت: بسیاری از کودکان در خلال همین دعواها و قهر و آشتی‌ها بسیاری از مهارت‌ها را بدست می‌آورند، همچنین در همین بین والدین می‌توانند یک سری نکات تربیتی را به کودکان آموزش دهند که در خانواده‌های تک‌فرزندی به سبب ارتباطات و تعاملات دیده نمی‌شود.

این مشاور خانواده افزود: این تنهایی فقط برای امروز کودکان نیست و در آینده نیز این تنهایی به فرزندان آن‌ها نیز منتقل می‌شود و  بچه‌ها از داشتن خاله، دایی، عمه و عمو نیز محروم شده و به‌نوعی پشتیبانی نخواهند داشت.

انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳

ساعت:

۰۹:۴۹:۱۵

6 Jun 2024