۰
plusresetminus
تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۴۷
کد مطلب : ۵۷۶۴۰
امام جمعه موقت شهرکرد:

نهضت امام خمینی (ره) انقلاب را به نور هدایت کرد

امام جمعه موقت شهرکرد گفت: نهضت امام خمینی (ره) در راستای استکبارستیزی بود و با درایت انقلاب را به سمت نور هدایت کرد.
نهضت امام خمینی (ره) انقلاب را به نور هدایت کرد
حجت الاسلام‌ و‌ المسلمین سید‌ابوالحسن فاطمی در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، اظهار کرد: از دیرباز مرسوم بود کشورهای قوی‌تر، کشورهای ضعیف را تحت سلطه خود قرار می‌دادند و از منابع کشورها بهره‌مند می‌شدند؛ زمان قاجار اوج استعمار کشورهای انگلیس، فرانسه، هلند و... بود؛ در آن زمان ایران رژیم با ثباتی نداشت و هین امر سبب نفوذ کشورهای بیگانه و تسلط بر کشور شده بود.

وی بیان داشت: در رژیم پهلوی بر حسب ظاهر استقلال ایران حفظ شده بود اما دخالت بیگانگان بر کشور همچنان باقی بود و در تمام امور کشور دخالت می‌کردند؛ تحت سلطه بودن کشور، برای همه میهن‌پرستان و انسان‌های غیور سخت بود؛ خیلی از مردم ناامید بودند و تصور می‌کردند نمی‌توان کاری انجام داد، چاره‌ای به جز تسلیم شدن در برابر بیگانگان نداریم؛ این بزرگترین آسیب به مملکت غیور بود که برای ملت ایران کشورهای بیگانه تصمیم گیرنده باشند.

امام جمعه موقت شهرکرد یادآور شد: برنامه‌های استعمار، برای نابود‌ کردن اسلام، عقب‌مانده نگه داشتن جهان اسلام و ایجاد شکاف بین امت بود؛ امام خمینی (ره) فرمودند: آنها می‌خواهند کشور ما را استثمار کنند و بر منابع آن دست یابند بنابراین باید موانع را از سر راه بردارند؛ امام راحل بر این باور بودند که نبرد اصلی بیگانگان برای نابودی اسلام می‌باشد؛ حکومت‌های دیکتاتوری بر خلاف اراده مردم بودند.

وی افزود: شخصیت برجسته امام خمینی (ره) به‌عنوان مظهر اراده ملی در مبارزات بود، اراده‌ای که در نهایت منجر به پیروزی انقلاب اسلامی ایران شد و یکی از بدترین دیکتاتوری سلطنتی را پایان بخشید.

فاطمی اذعان داشت: در زمانی که کسی جرات نداشت به آمریکا چیزی بگوید، برای اولین بار در تاریخ امام خمینی (ره) فرمودند: آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند، امام با شجاعت تمام مقابل بیگانگان ایستاد؛ نهضت امام خمینی (ره) در راستای استکبارستیزی بود و با درایت انقلاب را به سمت نور هدایت کرد.
 
انتهای خبر/1026ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

پنجشنبه ۱۷ خرداد ۱۴۰۳

ساعت:

۰۶:۵۴:۵۰

6 Jun 2024