۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
کد مطلب : ۵۷۴۵۸
فیلم ساز با سابقه:

هرگونه تکنولوژی جدید به پیشرفت هنر کمک می‌کند

فیلم‌ ساز با سابقه کشور گفت: با هرگونه تکنولوژی و اتفاقات جدید که به پیشرفت هنر و تولید آثار کمک کند موافقم و آنرا مفید می دانم.
هرگونه تکنولوژی جدید به پیشرفت هنر کمک می‌کند
 به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، جمال اسکویی ظهر امروز در نشست فیلمسازی انیمیشن (استاپ موشن) استفاده از هوش مصنوعی را در دنیای هنر بسیار مفید دانست و اظهار کرد: با هرگونه تکنولوژی و اتفاقات جدید که به پیشرفت هنر و تولید آثار کمک کند موافقم و آن را مفید می‌دانم.

وی افزود: استاپ موشن، یکی از تکنیک‌های انیمیشن یا پویا نمایی است که در آن به یک شیء یا مدلی مثل عروسک، اسباب بازی، کاردستی، نقاشی و غیره، جان می‌بخشند، به این صورت که هر بار آن مدل را مقدار کمی حرکت می‌دهند و با دوربینی که ثابت واقع شده است، عکس برداری می‌کنند. سپس از پشت سر هم قرار دادن تصاویر، تصویر متحرک القا می‌شود.

این فیلم ساز با سابقه کشور ادامه داد: برای ساخت انیمیشن‌های حرفه‌ای، نیاز به کسب تکنیک‌ها و فنون تخصصی و ابزار و تجهیزات خاصی است که صحبت کردن پیرامون آن به زمان زیادی نیاز دارد، اما می‌توان در خصوص ایده‌یابی، نگارش فیلم نامه آثار بیشتر صحبت کرد.

اسکویی قصه و خط داستانی را در فیلم نامه انیمیشن بسیار مهم عنوان کرد و گفت: فیلمنامه برای ساخت انیمیشن بسیار مهم است و قبل از شروع برای ساخت فیلم، فیلم ساز باید اشکالات یا ایرادات فیلم نامه خود را برطرف کند.

وی خاطرنشان کرد: شاید چند دهه قبل من برای ساخت آثارم در زمان نگارش فیلم نامه با کسی مشورت نمی‌کردم و اکنون بعد از گذشت سال‌ها به این نتیجه رسیده‌ام که مشورت و گفتگو با دیگران بر روی فیلم نامه در انسجام و تولید اثر بهتر بسیار مهم است.

این فیلم ساز اضافه کرد: پیشنهاد من به همه فیلم‌سازان این است که حتماً از نظرات دیگران در زمان نوشتن اثر تا قبل از ساخت استفاده کنند.

اسکویی درباره ایده‌پردازی در آثار انیمیشن بیان کرد: من بسیاری از ایده‌ها خودم را از عناصر اطرافم می‌گیرم، گاهی یک قصه و طرح اولیه را دست مایه کارم قرار می‌دهم و سپس با پرداخت مناسب، اشتراک‌گذاری، نظر دیگران و رفع ایرادات احتمالی آن را تبدیل به فیلمنامه می‌کنم.

این انیمیشن ساز کشور بهره‌گیری و استفاده از هوش مصنوعی را در دنیای هنر مفید ارزیابی کرد و افزود: با هرگونه تکنولوژی و اتفاقات جدید که به پیشرفت هنر و تولید آثار کمک کند موافقم و آن‌را مفید می‌دانم و نه تنها آن‌را یک تهدید و مانع نمی‌دانم بلکه کمک کننده می‌دانم، ضمن اینکه باید توجه داشت علی‌رغم وجود هوش مصنوعی، باز این انسان است که باید ایده‌های اصلی را بدهد و بداند چگونه از این هوش مصنوعی بهره ببرد.

 انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۲۱:۲۳:۳۱

14 May 2024