۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۴۲
کد مطلب : ۵۷۴۳۷
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری مطرح کرد؛

کاهش زندانیان با اعمال مجازات‌های جایگزین حبس

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: اعمال مجازات‌های جایگزین حبس کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و اصلاح و بازپروری هرچه بهتر مجرمان را به دنبال خواهد داشت.
کاهش زندانیان با اعمال مجازات‌های جایگزین حبس
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، محمد رزم ظهر امروز در نشست مشترک قضات دادگاه‌های تجدید نظر چهارمحال و بختیاری با رئیس کل دادگستری استان و اعضاء شورای معاونین دادگستری در منطقه چغاخور بخش بلداجی، با اشاره به روند کار دستگاه قضایی استان در سال 1402 اظهار کرد: سال گذشته برای کاستن از حجم پرونده‌های وارده به محاکم سعی شد شعب جدیدی تأسیس و نیروهای قضایی تازه نفس به دادگستری استان تزریق شود.

وی افزود: بدین منظور چهار شعبه جدید تجدید نظر در دادگستری کل چهارمحال و بختیاری تشکیل شد و ضمن جذب تعدادی نیروی قضایی جدید، قضاتی را که دارای سنوات خدمتی بالا بودند برای ارتقاء رتبه و انتقال به دادگاه‌های تجدید نظر به کمیسیون نقل و انتقالات معرفی شد.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری ادامه داد: عملکرد و اقدامات قضات تلاشگر و پاکدست ما موجب شده که استان در موضوع سلامت قضایی رتبه اول را در کشور داشته باشد و این جای افتخار و مباهات است.
رزم در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه در سند تحول قوه قضائیه توجه زیادی به بحث اعمال ارفاقات و مجازات‌های جایگزین حبس شده است عنوان کرد: استفاده قضات محاکم از نهادها و تأسیسات ارفاقی از سیاست‌های راهبردی دستگاه قضایی است و جزء اصول مهم در ارزیابی عملکرد استان‌ها محسوب می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اعمال مجازات‌های جایگزین حبس کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها و اصلاح و بازپروری هرچه بهتر مجرمان را به دنبال خواهد داشت و لذا ما از قضات محترم خواهشمندیم در روند کار خود توجه لازم را به این نکات داشته باشند.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: یکی از رسالت‌های مهم سند تحول قوۀ قضاییه، کاهش زندانیان و ساماندهی زندانها است به همین منظور مسئولان قضایی باید توجه خاصی به ظرفیت‌های موجود در قانون و همچنین دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری داشته باشند.

رزم بیان کرد: در اجرای ماده ۲۷ دستورالعمل ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها حضور قضات در محیط زندان و آشنایی با وضعیت زندانیان، تأثیر زیادی در نحوه صدور آراء متناسب و یا اعطاء تسهیلات قضایی به مددجویان زندانی دارد.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضرورت تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها و توجه به اتقان آرا تاکید کرد: فرآیند احقاق حق مردم و اجرای عدالت موضوعی نیست که بتوان آن را به تراکم کار و یا کمبود نیرو گره زد؛ به خصوص در استان چهارمحال و بختیاری که دارای مردمی شهید پرور، ولایتمدار و ایثارگر است.

 رزم عنوان داشت: مجموعه دستگاه قضایی چهارمحال و بختیاری شبانه‌روز برای صیانت از حقوق عامه و کسب رضایتمندی خداوند متعال و مردم در تلاش هستند.

انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۱۲:۴۸:۱۴

12 May 2024