۰
plusresetminus
تاریخ انتشاريکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۱۱
کد مطلب : ۵۷۴۳۵
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری:

بی‌حجابی‌های ناشی از لج‌بازی باید ارشاد شوند

دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری گفت: بی‌حجابی‌های ناشی از لج‌بازی باید ارشاد شوند و عمده افرادی که در جامعه بی‌حجاب هستند از این دست می‌باشند.
بی‌حجابی‌های ناشی از لج‌بازی باید ارشاد شوند
حجت الاسلام والمسلمین ابوالفضل احمدی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری در گفت‌وگو با  خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز؛ اظهار کرد: نه صرفا کار ایجابی و نه صرفا کار سلبی برای مقابله با بی‌حجابی توصیه نمی‌شود.
 
وی یکی از معضلات جدی در حوزه حجاب و عفاف را مساله نبود متولی عنوان و تصریح کرد: در این زمینه همه مسئول هستند اما کسی کاری نمی‌کند و نمی‌توان مسئول کوتاهی‌های انجام شده را مشخص کرد، این درحالی است که اصلا کسی برای بازخواست وجود ندارد.
 
احمدی افزود: مخاطب‌شناسی در بحث ناهنجاری‌های عفاف و حجاب اهمیت بالایی دارد چراکه نمی‌توان از یک نسخه واحد برای همه افراد استفاده کرد، چون ممکن است لج‌بازی با خانواده دلیل یک فرد برای بی‌حجابی باشد و برخورد سلبی با این فرد مشکلات را دوچندان می‌کند.
 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری یادآور شد: بی‌حجابی‌های ناشی از لج‌بازی باید ارشاد شوند و عمده افرادی که در جامعه بی‌حجاب هستند از این دست می‌باشند.
 
وی با اشاره به هنجارشکنان در این راستا اضافه کرد: این افراد با آگاهی و عمدا اقدام به این کار کرده و تبیین در این موارد قطعا تاثیرگذار نیست و باید بعد سلبی برای برخورد با این افراد به کار گرفته شود.
 
احمدی بیان داشت: اگر همه دستگاه‌ها هم دست به دست دهند، مردم وارد عمل نشوند مقابله با بی‌حجابی مقدور نمی‌شود بنابراین آمدن مردم در میدان در مهار افرد بی‌اطلاع و لج‌باز می‌تواند تاثیرگذار باشد.
 
دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری با اشاره به ضعف موجود در زمینه آموزش بیان داشت: آموزش‌ها باید حضوری باشد خصوصا در مراکز دانشگاهی، آموزش و پرورش، اصناف و... و اطلاع‌رسانی نیز باید هم در فضای مجازی و هم در فضای شهری صورت گیرد و قوانین ایجابی و سلبی اطلاع‌رسانی شود.
 
وی اذعان داشت: برنامه‌ریزی در این راستا اهمیت بالایی دارد و لازمه پیشرفت با برنامه، تشکیل کمیته‌هایی است، بنابراین تشکیل کمیته رصد و آسیب‌شناسی، کمیته کارشناسی تولید محتوای بومی متناسب با محیط استان و کمیته اجرا لازم و ضروری است.
 
احمدی یادآور شد: بنیه دینی مردم بسیار قوی است و اگر بتوانیم آن را تقویت کنیم بسیاری از معضلات حل می‌شود که این مورد در بلندمدت باید محقق شود.
 
انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۰۶:۱۶:۳۴

12 May 2024