۰
plusresetminus
تاریخ انتشارشنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۰
کد مطلب : ۵۷۴۲۸
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری خبرداد؛

رشد ۲۵ درصدی تولید در بزرگ‌ترین معدن خاک نسوز

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری گفت: استخراج در بزرگترین معدن زیر زمینی خاک نسوز غرب کشور ۲۵ درصد رشد یافته است.
رشد ۲۵ درصدی تولید در بزرگ‌ترین معدن خاک نسوز
فضل‌الله رحمتی در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»؛  اظهار کرد: در یک سال اخیر بیش از ۲۳ هزار تن بوکسیت و آرژیلیت از معدن شهید نیلچیان به‌عنوان با کیفیت ترین و شاخص‌ترین ذخیره خاک نسوز خاورمیانه استخراج شده است.

وی افزود: مواد استخراج شده از معدن زیرزمینی شهید نیلچیان شامل دو نوع خاک نسوز به نام‌های آرژیلیت و بوکسیت با عیار ۶۷ تا ۷۶ درصد است که در ایران و خاورمیانه از نظر عیار و حجم ذخیره بی‌نظیر است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری ادامه داد: استخراج مواد معدنی از این واحد معدنی نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲۵ درصد رشد داشته است.

رحمتی عنوان کرد: معدن شهید نیلچیان با حفاری ۳۱ حلقه چاه به طول ۵ هزار متر در محدوده‌ای به وسعت ۲۰۰ هکتار اکتشاف شده و با حفاری فضای زیرزمینی بیش از ۵ کیلومتر در سه افق مجزا در حال بهره‌برداری است که از نظر نوع، کیفیت و مرغوبیت تولید به عنوان بهترین معدن خاک نسوز ایران هم مطرح است.

وی با اشاره به اینکه خاک نسوز استخراج شده، برای تولید آلومینیوم و مصارف صنایع دیرگداز و نسوز مورد استفاده قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: هم اکنون ۴۰ معدنچی به صورت مستقیم در این معدن فعالیت می‌کنند و به طور میانگین سالانه ۱۵ هزار تن خاک نسوز از معدن شهید نیلچیان در منطقه باجگیران و دوپلان چهارمحال و بختیاری استخراج می‌شود.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: بر اساس گمانه‌زنی‌ها و مطالعات کارشناسان حجم ذخیره معدن خاک نسوز دوپلان ۲۵ میلیون تن برآورد شده است که با توسعه معدن در مناطق باجگیران و دوپلان، میزان تولید مواد معدنی آرژیلیت و بوکسیت سالانه به ۲۵ هزار تن قابل افزایش است.

رحمتی بیان کرد: معدن شهید نیلچیان در فاصله ۹۰ کیلومتری جنوب غربی شهرکرد در ارتفاعات پشتکوه بختیاری قرارگرفته است و عملیات بهره‌برداری آن از سال ۴۸ در منطقه باجگیران و دوپلان چهارمحال و بختیاری آغازشده است.

انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۱۰:۰۸:۱۵

11 May 2024