:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?>:23'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['cache_html'] = '1'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['func'] = 'Get_Mobile_Footer'; $conf['{MOBILE_FOOTER_BLOCK}']['prms'] = '0'; ?> صدور مجوز استخدام ۳۷۰ نفر در محیط‌زیست | جهان بین
۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۴۷
کد مطلب : ۵۷۴۰۲
جهانبین نیوز گزارش می‌دهد؛

صدور مجوز استخدام ۳۷۰ نفر در محیط‌زیست

در سال جاری مجوز استخدام ۳۷۰ نفر در محیط زیست صادر شده که چهارمحال و بختیاری نیز از به کار‌گیری این تعداد نیرو سهیم است.
صدور مجوز استخدام ۳۷۰ نفر در محیط‌زیست
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی جهانبین نیوز، دور سوم نشست منطقه‌ای مدیران کل حفاظت محیط زیست با محوریت معاونت توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس  با حضور مدیران ۵ منطقه در چهارمحال و بختیاری برگزار شد.

تنگ صیاد قدیمی‌ترین منطقه حفاظت شده در چهارمحال و بختیاری

سعید یوسف پور مدیر کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری در این نشست، اظهار کرد: یک درصد مساحت کشور متعلق به استان چهارمحال و بختیاری است که ۱۵٠٠ کیلومتر از رودخانه‌های اصلی کشور از این استان سرچشمه می‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه ۱۱ درصد مساحت کشور جز مناطق حفاظت شده می‌باشد تصریح کرد: تالاب چغاخور تحت کنوانسیون رامسر است و تلاش ما بر این است که در سال جاری تالاب گندمان را نیز تحت کنوانسیون رامسر کنیم.

وی بیان کرد: حفاظت از استان به سال ۴۶ برمی‌گردد که تنگ صیاد قدیمی‌ترین منطقه حفاظت شده می‌باشد، که یک سوم آن ثبت کمیته جهانی پاریس قرار گرفته، همچنین ۳٠ آبشار دائمی و فصلی که جز بزرگترین آبشارهای کشور است در این استان وجود دارد.

یوسف پور ادامه داد: ۲ هزار گونه گیاهی در استان شناسایی شده است و یک سوم استان تحت عنوان ذخیره گاه زیست‌گاه زیست کره است.

مدیرکل محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۴ پاسگاه محیط‌بانی در استان وجود دارد که در برخی از آن‌ها کمبود نیرو وجود دارد.

وی یاداور شد: در سال ۱۴٠۳ تمرکز ما بر حوزه پسماند می‌باشد و از ابتدای سال تا کنون جلسات متعددی با عنوان کارگروه پسماند شروع کرده‌ایم چرا که عرصه مناسبی بر دفن پسماند وجود ندارد.



فرونشست زمین در چهارمحال و بختیاری معضلی جدی است 

حمیدرضا منتظری رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال و بختیاری در ادامه این نشست اظهار کرد: محیط زیست واژه مقدسی است که بر می‌گردد به نعمتی که خداوند در اختیار ما قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه محیط زیست را باید بتوانیم خوب نگه داریم و به نسل‌های بعد انتقال دهیم تصریح کرد: متأسفانه افزایش دما محیط زیست را تخریب می‌کند.

منتظری بیان کرد: پدیده‌هایی از جمله خشکسالی و فرونشست‌ها و همچنین تغییر اقلیم یکی دیگر از تهدیدهای محیط زیست به شمار می‌آید.

وی خاطر نشان کرد: این استان به دلیل کوهستانی بودن آن دارای شیب زیادی است و مهار آب امکان پذیر نیست و با فرونشست زمین و دشت‌های ممنوعه مواجه است.

رئیس مدیریت و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری گفت: آب یک ثروت ملی است و باید با دید ملی به آن نگاه کرد.

منتظری تاکید کرد: در زمینه توسعه پایدار، حفظ محیط زیست و همچنین حفاظت از تنوع زیستی و ارتقا آن باید شاخصه‌های مدیریت زیست محیطی مورد توجه قرار گیرد.

رسالت محیط زیست نسبت به شعار سال حول دو محور می‌چرخد 
 
محمد مدادی معاون امور استان‌ها در دفتر ریاست سازمان محیط زیست در ادامه این نشست گفت: سازمان محیط زیست خود را موظف می‌داند که نسبت به شعار سال همکاری لازم با همه حوزه‌ها داشته باشد.

وی اظهار کرد: در راستای امور و هماهنگی بین ستاد، ادارات کل محیط زیست به ۵ منطقه تقسیم شده‌اند و در مناطق جلسات بر اساس منظم و موضوعی برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در دولت سیزدهم دو دوره در هر پنج منطقه جلسات برگزار شده و امروز دومین جلسه از دور سوم جلسات منطقه‌ای را در منطقه پنج که استان‌های زاگرس نشین هستند با میزبانی اداره کل محیط زیست چهارمحال و بختیاری و با محوریت موضوعات مربوط به توسعه مدیریت، مجلس، برنامه و بودجه برگزار می‌کنیم.

مدادی ادامه داد: محور نشست مسائل مربوط به برنامه‌ریزی، بودجه‌ریزی، قوانین مربوط به مقررات در سال ۱۴٠۳ بوده و طبیعی است که محوریت قوانین و مقررات در امسال حول محور شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم نام گذاری شده باشد.

وی اذعان کرد: رسالت سازمان محیط زیست نسبت به شعار سال در دو حوزه مختلف می‌توان نسبت به آن قائل بود، روان سازی امور و تعامل سازنده با دستگاه‌های ذی ربط در راستای تحقق شعار سال و البته با حفظ ملاحظات و اصول زیست محیطی است.

مدادی خاطر نشان کرد: سازمان محیط زیست خود را موظف می‌داند که نسبت به شعار سال همکاری لازم با همه حوزه‌ها داشته باشد.

وی افزود: محور دوم فعالیت سازمان ارتباط با شعار سال و مردمی سازی حفاظت از محیط زیست بوده که یکی از رویکردهای اصلی در امر حفاظت در کل دنیا است و روش‌های نوین در امر حفاظت مبتنی بر مشارکت فعال مردم و ذی‌نفعان و جوامع محلی است که امیدواریم در این حوزه نیز اتفاقات خوبی در سال جاری رقم بخورد.



مجوز استخدام ۳۷۰ نیرو در محیط زیست سراسر کشور 
 
رضا انجم‌شعاع معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه این نشست گفت: در نشست منطقه‌ای مدیران کل حفاظت محیط زیست تامین مسکن کارکنان این سازمان و پرداختی‌های آن‌ها بررسی خواهد شد.

وی ، اظهار کرد: برای ایجاد هم‌افزایی بین مدیران کل سازمان حفاظت محیط زیست استان‌های کشور به مناطق مختلف تقسیم‌بندی شده است.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست افزود: منطقه پنج یکی از تقسیم بندی‌های ذکر شده است که استان چهارمحال و بختیاری به همراه هشت استان دیگر در آن قرار می‌گیرند نکته مهم این است که این استان به لحاظ داشتن محیط زیست زیبا و تالاب‌های ارزشمند از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی ادامه داد: امروز جلسه منطقه‌ای در استان چهارمحال و بختیاری در حال برگزاری است که محورهای متعددی در این نشست مورد بررسی قرار خواهند گرفت اما یکی از مهم‌‎ترین موضوعات محور برنامه و بودجه است.

انجم‌شعاع با اشاره به اینکه در برنامه هفتم توسعه تعاریف متعددی برای محیط زیست کشور بیان شده است، عنوان کرد: تبادل نظر برای تهیه آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های اجرایی یکی از اقدامات مهم و ارزشمند است که در جلسه امروز مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: در حوزه بودجه نکته مهم این است که بتوانیم از ظرفیت‌های قانونی برای تأمین منابع و تجهیزات استفاده کنیم درواقع یکی از راهبردهای اساسی سازمان حفاظت محیط زیست توسعه فناوری و بهره‌گیری از روش‌های علمی و دانش‌بنیان برای حفاظت از مناطق طبیعی است که این امر نیز در نشست امروز بررسی می‌شود.

وی تصریح کرد: امسال توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی با عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است بنابراین بررسی این موضوع که سازمان حفاظت محیط زیست چگونه می‌تواند در جهش تولید و مشارکت مردم در آن نقش داشته باشد از دیگر محورهایی است که در نشست منطقه‌ای مدیران کل حفاظت محیط زیست بررسی خواهد شد.

انجم‌شعاع با بیان این که در خصوص مسائل حقوقی و پیشگیری از وقوع جرم در حوزه محیط زیست دستورالعملی تحت عنوان «پیشگیری از وقوع جرم در محیط زیست کشور» تهیه شده است، یادآور شد: در حوزه منابع انسانی نیز یکی از راهبردهای سازمان حفاظت محیط زیست توجه به معیشت کارکنان متناسب با سختی و پیچیدگی کار آن‌ها است.

معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: در نشست منطقه‌ای مدیران کل حفاظت محیط زیست تأمین مسکن کارکنان این سازمان و پرداختی‌های آن‌ها بررسی خواهد شد همچنین مجوز استخدام حدود ۳۷۰ نفر صادر شده که به استان چهارمحال و بختیاری نیز سهمیه تعلق گرفته است.




 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۱۸:۱۹:۳۷

7 May 2024