۰
plusresetminus
تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۴
کد مطلب : ۵۷۴۰۱
در شهرکرد؛

چهارمین نمایشگاه گل و گیاهان زینتی افتتاح شد

چهارمین نمایشگاه تخصصی گلخانه سازی، گل، گیاهان و ماهیان زینتی شامگاه دیشب در محل دائمی نمایشگاه‌های استان افتتاح شد.
چهارمین نمایشگاه گل و گیاهان زینتی افتتاح شد
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی «جهانبین نیوز»، چهارمین نمایشگاه تخصصی گلخانه سازی، گل، گیاهان و ماهیان زینتی شامگاه دیشب در محل دائمی نمایشگاه‌های استان افتتاح شد.

در این نمایشگاه محصولات و تولیدات 15 استان کشور در زمینه‌های گل، گیاه و ماهیان زینتی، در قالب گلخانه‌سازی، تجهیزات، کود، بذر، سم و نهال ازبه مدت یک هفته به فروش می‌رسد.
 
 

 
حضور 82 غرفه در چهارمین نمایشگاه تخصصی گل، گیاه و ماهیان زینتی

محمد مسعودی در آیین بازگشایی نمایشگاه تخصصی گل، گیاه و ماهیان زینتی در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: در این نمایشگاه 82 غرفه از سراسر کشور برپا شده است و محصولات خود در حوزه گل، گیاهان و ماهیان زینتی به فروش می‌رسانند.

مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین‌المللی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نمایشگاه به مدت پنج روز از هفدهم تا بیست و یکم اردیبهشت‌ماه و از ساعت چهار بعد از ظهر تا ساعت 10 شب برای بازدید و خرید عموم دائر است.

مسعودی عنوان کرد: مازندران، گیلان، اردبیل، همدان، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، تهران، البرز، آذربایجان شرقی، خراسان رضوی، خراسان جنوبی، کرمان، یزد، لرستان و مرکزی، 15 استانی هستند که در چهارمین نمایشگاه تخصصی گلخانه سازی، گل، گیاهان و ماهیان زینتی این استان حضور دارند و بهترین و به روزترین تولیدات خود را در معرض بازدید و فروش قرار داده‌اند.
 
 
توجه به توسعه گلخانه‌ها به لحاظ اعتباری در برنامه هفتم توسعه

حجت‌الاسلام امیرقلی جعفری در ادامه آیین بازگشایی نمایشگاه تخصصی گل، گیاه و ماهیان زینتی در چهارمحال و بختیاری، اظهار کرد: به واسطه تغییرات اقلیمی و به دلیل شرایط خاصی که در کشور و استان با آن مواجه هستیم، ناچار هستیم به سمت سازه‌های گلخانه‌ای برویم.

وی افزود: پرداختن به صنعت گلخانه‌ای به دلیل مصرف کم آب، تقطیر پایین و بهره‌وری بالا آن هم برای استانی مثل چهارمحال و بختیاری که عملا چهار ماه فصل کشت و برداشت دارد، ضروری است، گلخانه یعنی بردن تولیدات در محظفه‌های پوشیده باعث می‌شود بتوان از 12 ماه سال استفاده کرد.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در مجلس و در برنامه هفتم توسعه برای ایجاد سازه‌های گلخانه‌ای و الگوی کشت، قوانین و مصوبات بسیار خوبی به تصویب رسید، همچنین به دلیل آنکه امنیت غذایی کشور به بخش کشاورزی گره خورده است اعتبارات مناسبی برای سازه‌های آبیاری اتوماتیک و گلخانه‌ای در نظر گرفته شده است.

جعفری عنوان کرد: اعتبارت در قانون به صورت جداگانه برای استان‌ها دیده نشده است، اما اعتبارات و سرفصل‌هایی که برای حوزه کشاورزی در کشور دیده شده، خوب است، گرچه این ارقام در مجلس مکفی شناخته نشد.

وی خاطرنشان کرد: بزرگ‌ترین گام در بحث توسعه گلخانه‌ها رفتن به سمت کشت‌های داخل گلخانه و تغییر الگوی کشت در برنامه هفتم توسعه کشور بود، امسال سال اول اجرای این طرح است، قدم‌های خوبی برداشته شده است و استان‌ها به خوبی دیده شده‌اند.

نماینده مردم شهرستان بروجن در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: تقارن نمایشگاه تخصصی گل، گیاه و ماهیان زینتی در چهارمحال و بختیاری در فصل بهار به جا است، از 15 استان در این نمایشگاه حضور دارند و در حوزه سازه‌های گلخانه‌ای دو شرکت تولیدی از این استان در نمایشگاه حاضر هستند که جای افتخار است.


 
پیش‌بینی شده است تا سالانه 100 هکتار گلخانه به بهره‌برداری برسانیم

حسین برزگر در ادامه این آیین، اظهار کرد: این نمایشگاه در راستای پاسخگویی به نیاز زیبادوستی انسان برپا شده است چراکه گل نماد زیبایی است، همچنین صنعت گل و گلخانه در کشور به شدت فعال است.

وی افزود: در استان چهارمحال و بختیاری در حوزه احداث گلخانه‌ها، مشاوره و طراحی گلخانه‌ها، نظارت بر کار گلخانه‌ها، تولید محصولات گلخانه‌ای، گل‌های آپارتمانی، فروش و بازارسازی و تامین نهادها همچون کود، بذر و سم، با استفاده از 2 هزار و 500 نفر تا 3 هزار نفر نیرو اقداماتی انجام گرفته است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در سال‌های گذشته سطح زیر کشت گلخانه‌های استان به نزدیک 100 هکتار رسیده است و هدف‌گذاری کرده‌ایم تا بتوانیم سالانه 100 هکتار گلخانه به بهره‌برداری برسانیم، در حال حاضر نیز 65 هکتار گلخانه در حال احداث است.

برزگر عنوان کرد: شرکت‌های طراحی و اجرای پروژه‌های گلخانه‌ای، شرکت‌های تولیدکننده ماژول‌های هوشمند در بخش اتوماسیون کامل گلخانه‌ها، ایستگاه‌های کنترل اقلیم به جهت کاهش مصرف نهاده‌ها و کنترل عوامل محیطی، خطر و کاهش ریسک در چهارمحال و بختیاری حضور دارند و فعالیت می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: در چهارمحال و بختیاری در زنجیره گلخانه، هم در حوزه تولید قطعات گلخانه‌ای، هم در اجرای محصولات گلخانه‌ای، هم در بخش مشاوره و طراحی سایت‌های گلخانه، یکی از استان‌های پیش‌رو در کشور هستیم.

 رئیس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در حوزه سورت و بسته‌بندی نیز اقدامات خوبی در استان صورت گرفته است، اما در این بخش و حوزه بازرگانی همچنان جای کار وجود دارد.
 
چهارمحال و بختیاری خودکفا در تجهیزات گلخانه‌ای است

در انتها محمدکاظم منزوی نیز اظهار کرد: چهارمین نمایشگاه تخصصی گل، گیاه و ماهیان زینتی با هدف خودکفایی و بررسی ظرفیت چهارمحال و بختیاری در زمینه ساخت تجهیزات گلخانه‌ای و زنجیره گل و گیاه برپا شده است.

وی افزود: این نمایشگاه یکی از زیباترین و باطراوت‌ترین نمایشگاه‌هایی است که مردم ضمن اینکه حال خوبی پیدا می‌کنند، می‌توانند شاهد پیشرفت‌ها در این حوزه نیز باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار چهارمحال و بختیاری ادامه داد: این استان با نمایشگاه‌هایی که به صورت تخصصی در این چند سال اخیر برگزار کرده است، توانسته در ساخت تجهیزات گلخانه خودکفا شده و از واردات آن‌ها از خارج از استان بی‌نیاز شود.

منزوی عنوان کرد: تولید تجهیزات گلخانه‌ای در چهارمحال و بختیاری همسو با سیاست‌های توسعه‌ گلخانه‌ها است، تولید گل و گیاه نیز در دستور کار است و در راستای زنجیره گلخانه‌ها است.

/گزارش از سمیه نظری زاده/

انتهای خبر/1031ج
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

خبرهای مارا در پیام رسان های زیر دنبال کنید

تاريخ:

سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳

ساعت:

۱۸:۴۱:۵۹

7 May 2024